Gjest Paranoide Egil Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 Hvorfor må du oppgi navn, adresse, telefonnummer osv, når du skal kjøpe noe hos f.eks. Elkjøp? Kall meg gjerne litt paranoid, men jeg vil ikke at navnet mitt skal ligge inne i en database sammen med det jeg har kjøpt. 0 Siter
fresja Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg oppgir ikke navnet mitt når jeg kjøper et batteri! Det gjelder vel kjøp av apparater, der vi har garanti. mange kaster eller roter bort kassalapp eller andre bevis hvor apparatet er kjøpt. Andre husker ikke nøyaktig nummer på produktet når de kommer og spør ELkjøp om noe. Da er det ok at Elkjøp kan finne alle nødvendige i sin database. Jeg har også oppgitt navn og adresse til Byggkjøp når de skal bestille noe inn til meg. Tenk på hvor mye enklere dette er for selgeren enn om haan skulle ha en håndskrevet ordrebok! I firmaet der jeg jobber, har vi et kunderegister og et leverandørregister som teller mange hundre (eller tusen) navn. Streiker dataen, er vi hjelpeløse. Men vi ønsker oss vel ikke 40 år tilbake? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 Navn og andre opplysninger må oppgis om du skal kjøpe noe med garanti på. Men det er jo bare å spørre hvorfor de vil ha navnet ditt, så sier de jo det. Og om de sier at "nei...det er bare sånn vi gjør for å ha oversikten", så kan du jo bare si at du ikke vil oppgi navnet ditt av en slik grunn. Frisørsalongen "min" har en sånn greie med å lagre navn og sånt. Jeg er litt usikker på hvorfor, og lurer på om det er litt for statistikk og sånt, så jeg er ikke helt sikker på om jeg liker det. Men de lagrer også telefonnummer, og det er veldig greit, så vet jeg at de får tak i meg om de må bytte på timen. 0 Siter
Osiris Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 Kjøper du for eksempel en TV så sender de jo melding til lisenskontoret. 0 Siter
Gjest foreldres navn Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 Kjøper du for eksempel en TV så sender de jo melding til lisenskontoret. Ikke lurt å kjøpe tv i eget navn.Kjøp heller i : 0 Siter
Osiris Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 Ikke lurt å kjøpe tv i eget navn.Kjøp heller i : Noen av oss syns det er greit å betale lisens. Noen må betale mer for at andre snylter vet du. 0 Siter
smurf78 Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 Det er bare hvis du vil slippe å ta med kvittering hvis du skal ha garanti på et produkt. Da ligger du inne i databasen og slipper å stresse med kvittering. Du MÅ ikke oppgi navnet ditt hvis du ikke vil, det er mest på dyrere produkter de gjør det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.