Gå til innhold

Hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Gjest Mitt dilemma
Skrevet

Jeg har fått et lite dilemma som jeg personlig sliter litt med. Jeg har i det siste

fått kontakt igjen med ei venninne fra barneskolen/ungdomskolen. Hun bodde i

nabolaget og vi hadde en del kontakt. Hun har bodd i en annen by i flere år og

kontakten gled vel egentlig helt ut etter ungdomskolen. Nå er hun flyttet tilbake

igjen til vår by og bor nær mine foreldre.

Vi fikk kjempegod kontakt akkurat lik den jeg har med min søster, vi kunne snakke

om absolutt alt, slik jeg og min søster også kan.

Har vært hos henne to kvelder og den andre kvelden fortalte hun meg noe som gjorde

meg veldig overrasket og ikke minst skuffet. Hun fortalte at hun var bifil...

Da jeg fikk vite dette stivnet smilet mitt og praten gikk mer trått. Ble veldig overrasket

og skuffet fordi jeg følte at endelig har jeg fått meg en nær veninne som jeg

har savnet i alle år som jeg kunne prate om alt med, nesten som en søster. Jeg og min

mann har mest fellesvenner.

Hun spurte om jeg hadde funnet den store kjærligheten og jeg sa at det har jeg, med mannen min. Vi har vært sammen/gift fra fra vi var 19 og 20 år gamle, nå er vi 34 og 35. Så hun er klar over hvor jeg står.

Jeg vil nok alltid ha i bakhodet at hun er bifil og føle meg ubekvem med dette. Hva

gjør jeg nå da? Beholder jeg kontakten med henne eller kutter jeg henne ut?

Hva ville dere andre gjøre i en slik situasjon?

Gjest gruffalo
Skrevet

"Hva ville dere andre gjøre i en slik situasjon?"

...jeg ville nok oppsøkt psykolog for å finne ut hvorfor jeg hadde et så forkvaklet forhold til homo-/bifile, og hva jeg kunne gjøre med dette.

Forøvrig kan jeg ikke fatte og begripe hva det skulle ha å si for deres vennskap at hun er bifil.

Gjest Noen tanker, bare
Skrevet

Hva er dilemmaet ditt? Tror du at hun tok kontakt med tanke på å innlede forhold med deg? Jeg ville ikke tenkt på henne som annet enn en vanlig venninne.Og hvis dere trives sammen; ja, hva er egentlig problemet? Kan du heller ikke ha mannlige venner, pga at de også kan finne på å begjære deg?

Skrevet

må vel egentlig innrømme at jeg ikke ser problemet...???

kan dere ikke ha et nært venninneforhold fordi hun er bifil?

jeg bodde sammen med en lesbisk jente i et år og hun er nå en av mine beste venninner, uten tvil, skjønner ikke helt hvorfor legning skal ha noe å si på ditt venninneforhold til henne.

kanskje hvis du forklarer meg hvilke problemer det er snakk om så vil jeg jeg muligens kunne gi et mer opplysende svar...

Skrevet

Jeg ville ikke ha gjort noenting. Venninna di har vist deg stor tillit ved å fortelle deg dette. Det betyr ikke at hun har en baktanke om å forføre deg. Jeg antar du omgås heterofile menn uten å tenke på at de kan ha en baktanke med å sjekke deg opp?

Skrevet

Gjør det noe at hun er bifil da?

Du kan vel være venner med henne allikevel, akkurat som det går an å være venner med menn/gutter uten å tenke på at de er hetrofile hele tiden...

Skrevet

Hvorfor kan du ikke være bekvem med en bifil venninne? Tror du hun prøver seg på deg?

Hvis hun prøver seg så er det vel nå gjort klar at du er opptatt.

Hvis hun ikke prøver seg så synes jeg du er en dårlig venninne.

Skrevet

Hæ? Vurderer du seriøst å kutte kontakten med ei venninne du har et ellers godt forhold til, fordi hun er bifil?

Hvis det er så vanskelig for deg å takle, bør du kanskje kutte kontakten, så hun slipper å stole på noen som har et så anstrengt forhold til legningen hennes.

Men det jeg _virkelig_ anbefaler deg å gjøre, er å sette deg ned og tenke godt og grundig igjennom hva du egentlig er redd for.

Gjest Mitt dilemma
Skrevet

Gjør det noe at hun er bifil da?

Du kan vel være venner med henne allikevel, akkurat som det går an å være venner med menn/gutter uten å tenke på at de er hetrofile hele tiden...

Ja, kanskje. Dette er bare litt uvant for meg.

Jeg har ingen mannlige venner. Vi har mest vennepar og da snakker vi jo med hverandre alle sammen... Jeg snakker mest med damene da, og min mann mest med mennene. Det faller seg helt naturlig.

Jeg ville følt det litt unaturlig hvis jeg skulle være på besøk alene hos en mannevenn fra kl: 20:00 om kvelden til 02:30 om natta.

Hva er vitsen med det liksom, jeg har jo en mann hjemme jeg kan snakke med.

Gjest Mitt dilemma
Skrevet

Jeg ville ikke ha gjort noenting. Venninna di har vist deg stor tillit ved å fortelle deg dette. Det betyr ikke at hun har en baktanke om å forføre deg. Jeg antar du omgås heterofile menn uten å tenke på at de kan ha en baktanke med å sjekke deg opp?

Ja, du har et poeng der. Dette er bare litt uvant for meg...

Gjest Aviaana
Skrevet

jeg forstår ikke helt dilemmaet ditt. Din veninne er bifil, hvorfor er det et så stort problem?. tror du må utdype litt mer her..

Gjest ally mc
Skrevet

Ditt dilemma er hvorvidt du skal kvitte deg med ditt sneversyn, eller beholde det. Om du beholder det burde du av hensyn til din venninne bryte kontakten med henne.

Skrevet

Ja, kanskje. Dette er bare litt uvant for meg.

Jeg har ingen mannlige venner. Vi har mest vennepar og da snakker vi jo med hverandre alle sammen... Jeg snakker mest med damene da, og min mann mest med mennene. Det faller seg helt naturlig.

Jeg ville følt det litt unaturlig hvis jeg skulle være på besøk alene hos en mannevenn fra kl: 20:00 om kvelden til 02:30 om natta.

Hva er vitsen med det liksom, jeg har jo en mann hjemme jeg kan snakke med.

Så du sidestiller henne med menn nå....?

Skrevet

Ja, hva gjør man?

Du kutter henne ut. For hun fortjener garantert bedre enn ei så sneversynt venninne som deg. Og du bør etterpå sette deg ned å tenke på hvorfor du har de fordommene du har.

Skrevet

Ja, du har et poeng der. Dette er bare litt uvant for meg...

Tenk om hun ikke er interessert i deg? Kanskje du ikke er hennes type i det hele tatt. Ikke at det burde spille noen rolle.

Det er jo ikke slik at menn automatisk er interessert heller.

Gjest Mitt dilemma
Skrevet

Oj, her var det jo mye støtte å få...

Hvorfor er det så masse trolleinnlegg her nå for tiden?

Skrevet

Oj, her var det jo mye støtte å få...

Hvorfor er det så masse trolleinnlegg her nå for tiden?

Det samme satt jeg og lurte på!

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor hennes seksuelle legning skal ha noen innvirkning på vennskapet deres. Eller har hun gitt inntrykk av at hun er forelsket i deg?

Hvis så ikke er tilfelle så synes jeg du skal jobbe med deg selv og dine holdninger.

Gjest Noen tanker, bare
Skrevet

Så du sidestiller henne med menn nå....?

Sikkert fordi denne venninnen potensielt kan finne på å begjære henne...

Helt vilt, spør du meg.

Gjest Mitt dilemma
Skrevet

Hvorfor kan du ikke være bekvem med en bifil venninne? Tror du hun prøver seg på deg?

Hvis hun prøver seg så er det vel nå gjort klar at du er opptatt.

Hvis hun ikke prøver seg så synes jeg du er en dårlig venninne.

Så du mener at jeg automatisk skal reagere sånn og sånn. Om det ikke har gått opp for deg enda så finnes det menneskelige følelser og reaksjoner. Jeg er ikke en robot som bare kan sette inn et program og så tenker jeg slik og slik. Slike ting tar tid og dette er nytt for meg...

Jeg har absolutt ingenting imot homofile, bifile, mørkhudede eller hva det måtte være. Folk må få være som de er og jeg må få være som jeg er.

Men jeg er usikker i en slik situasjon fordi jeg ikke er vant til den... Ja, jeg er redd for at hvis vi blir veldig nære og gode venninner at hun skal få følelser for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...