Gå til innhold

Hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Gjest Noen tanker, bare
Skrevet

Så du mener at jeg automatisk skal reagere sånn og sånn. Om det ikke har gått opp for deg enda så finnes det menneskelige følelser og reaksjoner. Jeg er ikke en robot som bare kan sette inn et program og så tenker jeg slik og slik. Slike ting tar tid og dette er nytt for meg...

Jeg har absolutt ingenting imot homofile, bifile, mørkhudede eller hva det måtte være. Folk må få være som de er og jeg må få være som jeg er.

Men jeg er usikker i en slik situasjon fordi jeg ikke er vant til den... Ja, jeg er redd for at hvis vi blir veldig nære og gode venninner at hun skal få følelser for meg.

Om hun får følelser for deg, blir det et problem. Men hun vet jo at du er opptatt, og at du ikke er bifil. Ikke ta sorgene på forskudd, er mitt råd.

Skrevet

Jeg har en herlig venninne som er bifil. Kunne aldri tenke på å kutte henne ut... Hun er et herlig menneske og har masse godt humør. Hvorfor skulle jeg bry meg om hennes seksuelle legning?

Har aldri plaget meg en plass!!

Jeg er troende, men har full respekt for hva andre mener og føler.

Du er snerpete, beklager...

Skrevet

Jeg har bifile venninner og det har aldri falt meg inn at de skulle være interesserte i meg på den måten...

Helt ærlig.. Jeg skjønner ikke problemet. Det er ikke slik at bifile/homofile automatisk faller for en av samme kjønn!

Mine bifile venner er mine venner helt på samme måte som mine heterofile venner er det. Ikke lag et problem ut av noe som burde være helt uproblematisk ;-)

Gjest Mitt dilemma
Skrevet

må vel egentlig innrømme at jeg ikke ser problemet...???

kan dere ikke ha et nært venninneforhold fordi hun er bifil?

jeg bodde sammen med en lesbisk jente i et år og hun er nå en av mine beste venninner, uten tvil, skjønner ikke helt hvorfor legning skal ha noe å si på ditt venninneforhold til henne.

kanskje hvis du forklarer meg hvilke problemer det er snakk om så vil jeg jeg muligens kunne gi et mer opplysende svar...

Jeg er nok redd for at hun skal få følelser for meg. Det er vel det som er problemet, itilegg til at jeg ønsker meg en god nær vennine. Kanskje man kan være det likevel, hva vet vel jeg, dette er så uvant og nytt for meg, i allefall på så nært hold...

Vi har noen naboer som er homofile og jeg kjenner et lespisk damepar. Min tidligere kontaktperson i jobben var lesbisk. Min mann har en fetter som er homofil, så dette er ikke akkurat fremmed for meg...

Jeg er ikke vant til denne situasjonen. Når jeg tenker etter så får jo ikke jeg automatsik følelser for alle menn jeg ser eller har med å gjøre...

Gjest Mitt dilemma
Skrevet

Jeg har bifile venninner og det har aldri falt meg inn at de skulle være interesserte i meg på den måten...

Helt ærlig.. Jeg skjønner ikke problemet. Det er ikke slik at bifile/homofile automatisk faller for en av samme kjønn!

Mine bifile venner er mine venner helt på samme måte som mine heterofile venner er det. Ikke lag et problem ut av noe som burde være helt uproblematisk ;-)

Ok, takk for opplysningen. Det er kanskje ikke så farlig likevel da.

Bare litt uvant...

Gjest Mitt dilemma
Skrevet

Jeg har en herlig venninne som er bifil. Kunne aldri tenke på å kutte henne ut... Hun er et herlig menneske og har masse godt humør. Hvorfor skulle jeg bry meg om hennes seksuelle legning?

Har aldri plaget meg en plass!!

Jeg er troende, men har full respekt for hva andre mener og føler.

Du er snerpete, beklager...

Takk for oppmuntrende ord, du er vireklig forståelsesfull!

Du er sikkert en god venninne å åpne deg for tenker jeg?

Vet ikke hvem som er snerpete her jeg. Skal ihvertfall ikke kalle deg det. Det synes jeg er barnslig.

Gjest Noen tanker, bare
Skrevet

Jeg er nok redd for at hun skal få følelser for meg. Det er vel det som er problemet, itilegg til at jeg ønsker meg en god nær vennine. Kanskje man kan være det likevel, hva vet vel jeg, dette er så uvant og nytt for meg, i allefall på så nært hold...

Vi har noen naboer som er homofile og jeg kjenner et lespisk damepar. Min tidligere kontaktperson i jobben var lesbisk. Min mann har en fetter som er homofil, så dette er ikke akkurat fremmed for meg...

Jeg er ikke vant til denne situasjonen. Når jeg tenker etter så får jo ikke jeg automatsik følelser for alle menn jeg ser eller har med å gjøre...

Fint at du du kom frem til dette. Det var fornuftig av deg å lufte dine tanker her, og du kom frem til at det ikke er så mye å frykte. Godt.

:o)

Skrevet

Det er jo ikke automatikk i at hun skal bli forelsket i deg. Dessuten vet hun jo nå at du er opptatt og hetrofil og da tror jeg neppe hun ville prøve seg uansett.

Bifilie og homofile er vel ikke så desperate som mange ser ut til å tro. De prøver seg ikke på alt som er av det interessante kjønn, akkurat som du ikke gjør det.

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord, du er vireklig forståelsesfull!

Du er sikkert en god venninne å åpne deg for tenker jeg?

Vet ikke hvem som er snerpete her jeg. Skal ihvertfall ikke kalle deg det. Det synes jeg er barnslig.

Jeg synes du er barnslig. Tenk å avvise en venninne fordi hun er bifil...

Jeg skjønner ikke hvorfor det plager deg?

Jeg kan ha fordommer om så mangt, utroskap, par som vil elske med ett annet par etc, men jeg ville ikke la være å snakke med dem....

Et menneske bør dømmes fra indre kvaliteter for til syvende og sist er det aller viktigst!

Skrevet

Ja, du har et poeng der. Dette er bare litt uvant for meg...

Min bifile venninne har _aldri_ lagt an på meg! Ville du lagt an på en homofil mann?

Gjest Mitt dilemma
Skrevet

Min bifile venninne har _aldri_ lagt an på meg! Ville du lagt an på en homofil mann?

Så, så ro deg ned litt nå. Jeg er bare et menneske jeg også, akkurat som deg, min bifile venninne og din bifile venninne...

Kan det være at du har litt fordommer mot meg? Er det noe bedre da?

Skrevet

vil nok bare foreslå at du tar det steg for steg mens du venner deg til tanken. kanskje det etterhvert ikke blir noe problem i det hele tatt?

det er mange som tenker at det er problematisk å ha venner med en annen legning akkurat av den grunn at det kan oppstå uønskede følelser, men det er jo like sannsynlig at det skjer når du har mannlige venner!

kanskje det bare var sjokket som gjorde deg usikker? la deg synke inn så vil jeg tippe at problemet forsvinner av seg selv. det er jo vikrig å huske på at hun er ikke BARE bifil, det er jo kun en liten del av hvem hun er! en liten del som jeg personlig mener ikke skulle ha noe å si når det er snakk om et vennskapsforhold!

håper ihvertfall det ordner seg og at du ikke lar et godt vennskap forsvinne fordi legningen hennes ikke var som du trodde!

lykke til!

Skrevet

Så, så ro deg ned litt nå. Jeg er bare et menneske jeg også, akkurat som deg, min bifile venninne og din bifile venninne...

Kan det være at du har litt fordommer mot meg? Er det noe bedre da?

Har ikke fordommer mot deg! Men jeg vet så godt hvor herlig det er å ha venninner, gode venninner.

Min bifile venninne vet hvor jeg står, og hun kunne aldri ha sjanset på meg. Det handler om gjensidig respekt.

Jeg ble bare litt sjokka når jeg leste innlegget ditt. Dere var så gode venner o9g så ville du plutselig avvise henne pga hennes legning. Det sjokkerte meg veldig.

Men etter å ha lest flere innlegg fra deg i tråden, så tror jeg at dere kan bli venninner igjen. Har hun respekt for deg vil hun aldri sjanse på deg.

Om hun blir forelsket i deg, må hun ha vett til å holde det for seg selv. For jeg hadde heller ikke akseptert at min bifile venninne forsøkte seg på meg, men det vet hun.

Var ikke meningen å være ekkel mot deg.

Gjest Mitt dilemma
Skrevet

vil nok bare foreslå at du tar det steg for steg mens du venner deg til tanken. kanskje det etterhvert ikke blir noe problem i det hele tatt?

det er mange som tenker at det er problematisk å ha venner med en annen legning akkurat av den grunn at det kan oppstå uønskede følelser, men det er jo like sannsynlig at det skjer når du har mannlige venner!

kanskje det bare var sjokket som gjorde deg usikker? la deg synke inn så vil jeg tippe at problemet forsvinner av seg selv. det er jo vikrig å huske på at hun er ikke BARE bifil, det er jo kun en liten del av hvem hun er! en liten del som jeg personlig mener ikke skulle ha noe å si når det er snakk om et vennskapsforhold!

håper ihvertfall det ordner seg og at du ikke lar et godt vennskap forsvinne fordi legningen hennes ikke var som du trodde!

lykke til!

Takk for konstruktivt svar! :-)

Ja, jeg får ta det steg for steg og som du sier var det nok et sjokk å få vite det og ikke minst følte jeg meg usikker på hvordan jeg skulle te meg etter dette...

Fikk med en gang masse tanker om ditt og datt som det sikkert ikke er mye hold i. Som de innflyttings-blomstene hun fikk av meg kunne hun jo misforstå, at hun kanskje så på meg på en *litt annen måte* enn en vanlig venninne ville gjort.

Men så er det jo alik at jeg omgås jo og prater med andre menn også, uten at det er noe mer enn det.

Jeg får tenke mer på det på denne måten.. :-) Og merker jeg at det blir det noe mer fra hennes side om det gjør det så får jeg heller bakke ut da...

Skrevet

Takk for konstruktivt svar! :-)

Ja, jeg får ta det steg for steg og som du sier var det nok et sjokk å få vite det og ikke minst følte jeg meg usikker på hvordan jeg skulle te meg etter dette...

Fikk med en gang masse tanker om ditt og datt som det sikkert ikke er mye hold i. Som de innflyttings-blomstene hun fikk av meg kunne hun jo misforstå, at hun kanskje så på meg på en *litt annen måte* enn en vanlig venninne ville gjort.

Men så er det jo alik at jeg omgås jo og prater med andre menn også, uten at det er noe mer enn det.

Jeg får tenke mer på det på denne måten.. :-) Og merker jeg at det blir det noe mer fra hennes side om det gjør det så får jeg heller bakke ut da...

hvis det skulle bli til at hun utviklet følelser for deg får dere jo heller ta en prat om det da! ikke ta sorgene på forskudd, eller hva? :)

virker som om du har "roet deg" litt nå...

håper ihvertfall du finner den venninen du lengter etter, om det så er i henne eller i en annen! gode venninner er viktig, og hvem vet? kanskje det er akkurat det hun trenger akkurat nå også!

husker ikke hvem som skrev det, men det ble skrevet at det er en tillitserklæring at hun fortalte deg det! og det er det absolutt

jeg har selv en søster som er homofil og vet hvor mye hun har slitt med seg selv og redsel for andres reaksjoner. så jeg ville tatt det som et enormt komliment at hun føler hun kan stole på deg nok til å fortelle det!

og hvis det fortsetter å være et problem og at du fortsetter å "bekymre" deg for at hun kanskje kan få følelser for deg så ville jeg nok faktisk råde deg til å prate med henne om akkurat det.

da min søster "kom ut av skapet" fikk hun veldig mange forskjellige reaksjoner og spørsmål.

de fleste redsler og bekymringer går vel egentlig på uvitenhet, eller?

(sier ikke at du er uvitende altså, bare som du sa selv at det var en ny situasjon for deg!)

Skrevet

Ok, takk for opplysningen. Det er kanskje ikke så farlig likevel da.

Bare litt uvant...

Det er helt ufarlig :-)

Så lenge du er trygg på din egen seksualitet, så er dette helt uproblematisk :-)

Skrevet

Er du trollet eller?

Selvfølgelig kan du være venninne med ei bifil jente, hun har antagelig ikke lyst på deg likevel.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg tror ikke det hadde vært noe som helst problem for meg.

Og om det hadde vært det, ville jeg likevel beholdt kontakten og jobbet med meg selv.

Jeg kan ha masse rare følelser for forskjellige ting, men jeg trenger ikke la det styre meg til å gjøre ting jeg innerst inne vet var feil. Og for meg ville det blitt helt feil og kuttet ut venninnen pga noe sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...