Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan gi meg en dose motivasjon..?

skulle liksom være så flink til å lese til eksamen i dag, men finner stadig unnskyldninger for å gjøre noe annet! blæh... :P

Gjest LilleTrille lå på hylle.
Skrevet

Sett av faste lesetider. Så er det lettere å slappe av med god samvittighet resten av tiden.:-)

Evt gi deg selv en belønning når jobben er gjort.

Gjest sparker deg HARDT i ræva
Skrevet

Ja det er jo dumt .... for da stryker du jo selvfølgelig ..... og det er vel ikke derfor du tar skolen .... se så å reager, les til eksamen slik at du kommer deg videre her i livet, det blir for jævlig å tenke på at du ikke kom lenger pga at du sitter på DOL ....

Skrevet

Har du laget deg en leseplan? Jeg pleier å bli motivert av det, lage en oversikt over alle emnene jeg skal igjennom, og så dele det opp i daglige leseøkter.

Når jeg har en slik konkret plan er det lettere å forholde seg til alt stoffet, og man ser faktisk en ende på det. Særlig når man kan stryke ut emner etterhvert som de er lest ;-)

Skrevet

Sett av faste lesetider. Så er det lettere å slappe av med god samvittighet resten av tiden.:-)

Evt gi deg selv en belønning når jobben er gjort.

vet..prøver på det, men jeg merker jeg har litt lett for å bli distrahert...prøver også å gi meg selv en liten belønning etter hvert kapittel og sånne ting, men det er det å holde ut hele kapittelet da...hehe

Skrevet

Ja det er jo dumt .... for da stryker du jo selvfølgelig ..... og det er vel ikke derfor du tar skolen .... se så å reager, les til eksamen slik at du kommer deg videre her i livet, det blir for jævlig å tenke på at du ikke kom lenger pga at du sitter på DOL ....

hehe, det er sant...men jeg har litt problemer med å fokusere merker jeg....sånn genrellt..e.r ikke no e flink til å bare gjøree en ting av gangen og da blir det litt vanskelig å sette seg ned og "bare" lese

Skrevet

Har du laget deg en leseplan? Jeg pleier å bli motivert av det, lage en oversikt over alle emnene jeg skal igjennom, og så dele det opp i daglige leseøkter.

Når jeg har en slik konkret plan er det lettere å forholde seg til alt stoffet, og man ser faktisk en ende på det. Særlig når man kan stryke ut emner etterhvert som de er lest ;-)

ikke dumt, ikke dumt....det går mer på kapitler for min del...har eksamen i fire fag på samme dag så det er litt stress....men det ordner seg...gjelder bare å komme ordentlig i gang...

Skrevet

ikke dumt, ikke dumt....det går mer på kapitler for min del...har eksamen i fire fag på samme dag så det er litt stress....men det ordner seg...gjelder bare å komme ordentlig i gang...

Prøv å lage en oversikt basert på innholdet i kapitlene. De store linjene. Skriv ned det du allerede kan, i store trekk, og les mer for å fylle inn det du ikke vet. :-)

Skrevet

Prøv å lage en oversikt basert på innholdet i kapitlene. De store linjene. Skriv ned det du allerede kan, i store trekk, og les mer for å fylle inn det du ikke vet. :-)

prøver....er bare litt frustrert over at jeg synes stoffet er altfor vagt og høytsvevende, men det er vel bare å innse at sånn er det..hehe er ferdig med å klage nå, måtte bare få det ut! takk for gode råd!!

Skrevet

prøver....er bare litt frustrert over at jeg synes stoffet er altfor vagt og høytsvevende, men det er vel bare å innse at sånn er det..hehe er ferdig med å klage nå, måtte bare få det ut! takk for gode råd!!

Men eksamen i 4 fag på en dag var litt av en utfordring, jeg ser den... Håper du finner en metode som funker for deg! :o)

Skrevet

Men eksamen i 4 fag på en dag var litt av en utfordring, jeg ser den... Håper du finner en metode som funker for deg! :o)

la vel kanskje litt på der...er bare tre fag, men vi vet ikke hvilke tre så vi må lese til 4...6 timers eksamen...skummelt, men herlihet så herlig det må føles etterpå :P

Gjest Lillemarsipangris
Skrevet

tusen takk! den er herved lagt under favoritter!

:)

Værsågod! Men les den også, lov meg det.

:-)

Skrevet

Værsågod! Men les den også, lov meg det.

:-)

hehe lover!

hihi, du er søt! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...