Gå til innhold

hvordan bli kjent med folk og hvordan få til en langvarig samtale

Anbefalte innlegg

Gjest trenger tips til samtaleemner
Skrevet

Jeg har lenge vært syk og isolert med. Mistet mange venner pga og har et svært lite nettverk. Nå er jeg student og prøver å bli kjent med flere.

Jeg trenger råd om hvordan bli kjent med folk, hva slags spørsmål utover vanlige spørsmål, som hva slags studie du går på og hvor personen kommer i fra, kan jeg spørre?

Hvordan oppretteholder man en samtale, altså ikke går tom for emner å prate om?

Jeg bruker ofte ikke finne ting å snakke om.

Jeg trenger råd til både det når man møter folk på fest og generelt på stuideplassen.

Skrevet

Å høre andres meninger om ting og tang synest jeg er interessant. Si bare det som kommer naturlig, og ikke tenk på om det du sier er dumt eller rart. Når folk forteller en historie, har ofte andre opplevd lignende historier. Fortell dine historier. Selvfølgelig kan du spørre noen på fest hva de studerer. Så kan du spørre hva de lærer på det studiet? Framtidsplaner? Drømmejobben? Du har vel også dine framtidsdrømmer som andre sikkert vil høre om. Det er millionervis av temaer du kan snakke om der ute. Grip dem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...