Gå til innhold

Hva mister jeg av trygd?

Anbefalte innlegg

Gjest Vil gjerne vite
Skrevet

Jeg er uførepensjonist med barn. Har tillegg i pensjonen for barna + barnebidrag + barnetrygd og tilskudd til barnetilsyn. Hva av dette mister jeg om jeg blir samboer?

Takker for svar:)

Skrevet

Du mister vel barnetilsynet, barnetillegget hvis han tjener over så så mange kr og den ekstra barnetrygden.

Skrevet

Du mister vel barnetilsynet, barnetillegget hvis han tjener over så så mange kr og den ekstra barnetrygden.

tror ikke det spiller noen rolle hva han tjener - i og med at han ikke har noen forsørgerplikt overfor samboers barn.

Skrevet

tror ikke det spiller noen rolle hva han tjener - i og med at han ikke har noen forsørgerplikt overfor samboers barn.

Er du sikker på det?

Som samboere har en mer penger...

Er ikke sikker selv.

Skrevet

Men jeg tror at barnetillegget forsvinner hvis han tjener for godt, men det er jo helt umulig å finne fram på de nye sidene til NAV.

Skrevet

Jeg vet iallefall at du mister støtten til barnetilsyn og den ekstra barnetrygden og alt det andre du måtte få pga enslig mor når du blir samboer. Og det har ikke noe å si at mannen ikke faren til barna.

Du mister det ikka umidddelbart, men når dere har bodd sammen en viss tid. Vet ikke hvor lenge det er snakk om nå, for her har reglene endret seg litt. Men alt dette finner du ut på nav.no

Skrevet

Unnskyld at jeg spør men hvordan får du barnetilsyn når du er uføretrygdet? Det har nemlig aldri jeg fått til. Jeg har måtte betale både barnehage og SFO sjøl ut av trygda mi.

Gjest Vil gjerne vite
Skrevet

Unnskyld at jeg spør men hvordan får du barnetilsyn når du er uføretrygdet? Det har nemlig aldri jeg fått til. Jeg har måtte betale både barnehage og SFO sjøl ut av trygda mi.

Jeg har stønad til barnetilsyn fordi jeg har en liten jobb ved siden av.

Skrevet

Er du sikker på det?

Som samboere har en mer penger...

Er ikke sikker selv.

Nei - jeg bør holde kjeft - jeg sitter jo bare å gjetter! :)

Skrevet

Trodde man fikk til barnetilsyn bare man var eneforsørger jeg!

Skrevet

Nei - jeg bør holde kjeft - jeg sitter jo bare å gjetter! :)

Tenkte meg det, ja!

Reglene forandres jo fortere enn man kan skifte truse!

Skrevet

Jeg har stønad til barnetilsyn fordi jeg har en liten jobb ved siden av.

OK, det har ikke jeg hatt :o)

Skrevet

Ja, man må vel være eneforsørger for å få det. Trodde jeg i hvert fall.

Skrevet

Nå misforsto jeg deg. Barnetilsyn får man bare hvis man jobber eller går på skolen og er eneforsørger.

Man får ikke det når man bare er hjemme selv om man har bruk for å ha ungen på SFO eller barnehage. Man kan jo ikke dra med seg unger til fysio, ergo, trygdekontor hele tida.

Skrevet

Nå misforsto jeg deg. Barnetilsyn får man bare hvis man jobber eller går på skolen og er eneforsørger.

Man får ikke det når man bare er hjemme selv om man har bruk for å ha ungen på SFO eller barnehage. Man kan jo ikke dra med seg unger til fysio, ergo, trygdekontor hele tida.

hm...dattern min fikk - selv om hun ikke jobbet. Barnet trengte å gå i barnehage.

Skrevet

hm...dattern min fikk - selv om hun ikke jobbet. Barnet trengte å gå i barnehage.

Sikker på at det ikke var barnevernet som betalte? Jeg fikk dem til å betale det ene året på SFO. Og så fikk jeg barnetilsyn da jeg jobbet men mistet det fram til jeg gikk på kurset i fjor. Da fikk jeg det med en gang.

Men de andre årene har jeg betalt det sjøl. En mnd etter at jeg sluttet å jobbe så stoppet det automatisk. Der var trygdekontoret veldig kjappe.

Skrevet

Du kan få stønad til barnetilsyn selv om man er uførtrygdet!

Det er en behovsprøvd stønad, ikke en selvfølge.

Det skal være være til barnets beste ikke foreldrenes. Selv om det er mest brukt.

Skrevet

Du kan få stønad til barnetilsyn selv om man er uførtrygdet!

Det er en behovsprøvd stønad, ikke en selvfølge.

Det skal være være til barnets beste ikke foreldrenes. Selv om det er mest brukt.

Det nektet trygdekontoret her for. Men den damen der er ikke god, hun eier de pengene hun deler ut sjøl og følger sitt eget skjønn.

Jaja, det er godt å vite at jeg er så strålende mor at damen ikke ville gi meg barnetilsyn da ;o)

Skrevet

Nå får du forhåpentligvis barnetrygd til ett barn mer enn du har. Den mister du om du blir samboer. Med det andre vet jeg ikke.

Gjest ...jeg mista det nå
Skrevet

Nå får du forhåpentligvis barnetrygd til ett barn mer enn du har. Den mister du om du blir samboer. Med det andre vet jeg ikke.

Tillegget i barnetrygden mistes ikke med det samme man blir samboer, men senest 12 måneder etter. Alternativt mister man det når man får barn med samboer innen disse 12 mnd er gått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...