Gå til innhold

Pene barn

Gjest ikke nå nei

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nå nei
Skrevet

i følge innlegget nedenfor leste jeg en kommentar om å sammenligne barn, hvem som er penest.

Selv har jeg verdens nydeligste jente, selvfølgelig er jeg inhabil. Alle foreldre synes sine egne barn er de skjønneste på jord.

Men det er selvsagt forskjell på barn, noen er pene og andre er normale og noen er faktisk mindre pene.

Hvordan er det å ha et mindre pent barn, er det noe man tenker på. Er ikke ofte jeg ser noen som er mindre pene, men hva tenker disse foreldre.

Noen som har tanker om det.

Skrevet

Jenta mi er absolutt ikke "mindre pen" om det var sånn du tolket det. Men jeg har jo øyne som ser at andre barn er penere. Jenta mi er skjønn, alle som snakker med henne syns det. Men hun er nok ikke sånn som alle sukker over bare de ser henne gå forbi, sånn som den jenta vi så bilde av under her.

Hun er selvsagt den skjønneste i verden, men for meg blir det litt dumt å ikke være i stand til å se at andre er penere.

Gjest Alt her i verden...
Skrevet

Utseende betyr da virkelig ikke

Skrevet

Hvis foreldrene elsker barnet sitt, så ser de ikke noe stygt/mindre pent med barnet sitt.

Andre kan kanskje se det, men hvis foreldrene gjør det, så burde barnet vært hos andre!

Gjest ikke nå nei
Skrevet

Jenta mi er absolutt ikke "mindre pen" om det var sånn du tolket det. Men jeg har jo øyne som ser at andre barn er penere. Jenta mi er skjønn, alle som snakker med henne syns det. Men hun er nok ikke sånn som alle sukker over bare de ser henne gå forbi, sånn som den jenta vi så bilde av under her.

Hun er selvsagt den skjønneste i verden, men for meg blir det litt dumt å ikke være i stand til å se at andre er penere.

Neida, skjønte at du ikke mente hun var mindre pen:)

Var bare jeg som kom til å tenke på de barn som virkelig er mindre pene.

Er ikke så mange av dem, skal mye til før jeg synes et barn er mindre pent.

Gjest ikke nå nei
Skrevet

Hvis foreldrene elsker barnet sitt, så ser de ikke noe stygt/mindre pent med barnet sitt.

Andre kan kanskje se det, men hvis foreldrene gjør det, så burde barnet vært hos andre!

Når jeg tenker etter er det kun et barn jeg tenker på som mindre pent av de jeg kjenner. Hun er ni år nå og både utseende, væremåte og holdning gjør at hun er mindre pen

Skrevet

Jeg har bare usedvanlig pene barn jeg så det kan jeg ikke svare på.

Skrevet

Når jeg tenker etter er det kun et barn jeg tenker på som mindre pent av de jeg kjenner. Hun er ni år nå og både utseende, væremåte og holdning gjør at hun er mindre pen

Derfor er ikke utseende det viktigste. Personlighet er mer viktig!

Skrevet

Nå har ikke jeg barn foreløbig, men regner med at om jeg noen gang får det, vil jeg synes at de er skjønne uansett.

Tidligere syntes jeg alle små barn var nesten like og alle var nydelige. Nå ser jeg jo at det er forskjell på dem, som på alle andre mennesker. Men det betyr jo slettes ikke at de forblir mindre pene.

Men jeg vil da heller ha et barn som er mindre pent av utseende (i andres øyne) enn en bortskjemt, ufordragelig unge.

Skrevet

Jeg kjenner ingen mindre pene barn, men ei i min datters klasse var det tidligere. Nå er hun blant klassens peneste. Det er flott å se at hun er blitt så vakker!

Skrevet

Kjærlighet gjer jo ikkje blind. Det er ikkje slik at ein ikkje kan sjå på den ein er glad i og ikkje vurdere det opp mot andre. Eg er glad i mannen min, men eg har aldri syntes han var den vakraste i verda, ikkje eingong da eg var som villest nyforelska.

Eg syns eg har vakre barn, og det er ingen i verda eg ville bytta dei ut med, men du store min, eg kan da sjå at andre kanskje har trekk som ein kan seie er penare, utan at eg av den grunn a) ikkje elskar borna mine eller B) for den del syns dei er stygge.

Eine jenta mi er penare enn søstera si, betyr det at eg syns den andre er stygg eller at eg elskar ho mindre? Nei naturlegvis ikkje. Ein kan da forholde seg til mennesker på mange nivå samstundes utan at ein overflatisk "feil" påverkar dei kjenslene vi har for dei.

Skrevet

Skjønnhet og personlighet hører sammen.

Hvis du ikke vil at din datter skal ende opp med en idiot...

HVorfor på død og liv være billedskjønn, de fleste av dem har problemer i forhold.

Skrevet

Kjærlighet gjer jo ikkje blind. Det er ikkje slik at ein ikkje kan sjå på den ein er glad i og ikkje vurdere det opp mot andre. Eg er glad i mannen min, men eg har aldri syntes han var den vakraste i verda, ikkje eingong da eg var som villest nyforelska.

Eg syns eg har vakre barn, og det er ingen i verda eg ville bytta dei ut med, men du store min, eg kan da sjå at andre kanskje har trekk som ein kan seie er penare, utan at eg av den grunn a) ikkje elskar borna mine eller B) for den del syns dei er stygge.

Eine jenta mi er penare enn søstera si, betyr det at eg syns den andre er stygg eller at eg elskar ho mindre? Nei naturlegvis ikkje. Ein kan da forholde seg til mennesker på mange nivå samstundes utan at ein overflatisk "feil" påverkar dei kjenslene vi har for dei.

Enig. Men trådstarter var nok litt for ensidig.

Selv foretrekker jeg mennesker med sjarm og humor...

Hva som er pent er jo veldig subjektivt. Jeg synes det er veldig få vakre modeller, men det er min smak.

Skrevet

Enig. Men trådstarter var nok litt for ensidig.

Selv foretrekker jeg mennesker med sjarm og humor...

Hva som er pent er jo veldig subjektivt. Jeg synes det er veldig få vakre modeller, men det er min smak.

Skjønnhet = Absolutt subjektivt :)

Eg er også tildels samd med det du skriv, sjølv om det vel ikkje ser slik ut i det første innlegget... eg kom nettopp no på eit tilfelle med ei jente eg kjente til frå eg var yngre, som var... vel... må vel seie ho var mindre pen objektivt sett. Eg såg aldri på ho som stygg som sådan, for ho verka som ei kjekk og normal jente (det er jo det indre som tel mest), men mora skøyv ho frå seg etter fødselen på grunn av utsjånaden. Ho klarte ikkje forholde seg til at jenta var annleis.

Det var veldig trist. Eg klarer ikkje tenke meg at eg skulle gjort det med mine - da vi venta den minste var eg no budd på at ho kunne ha medfødte lyter pga ting i svangerskapet. Heldigvis hadde det gått bra, men same korleis ho hadde sett ut, hadde ho jo vore mi lille snuppe :)

Skrevet

Skjønnhet = Absolutt subjektivt :)

Eg er også tildels samd med det du skriv, sjølv om det vel ikkje ser slik ut i det første innlegget... eg kom nettopp no på eit tilfelle med ei jente eg kjente til frå eg var yngre, som var... vel... må vel seie ho var mindre pen objektivt sett. Eg såg aldri på ho som stygg som sådan, for ho verka som ei kjekk og normal jente (det er jo det indre som tel mest), men mora skøyv ho frå seg etter fødselen på grunn av utsjånaden. Ho klarte ikkje forholde seg til at jenta var annleis.

Det var veldig trist. Eg klarer ikkje tenke meg at eg skulle gjort det med mine - da vi venta den minste var eg no budd på at ho kunne ha medfødte lyter pga ting i svangerskapet. Heldigvis hadde det gått bra, men same korleis ho hadde sett ut, hadde ho jo vore mi lille snuppe :)

Jeg kan ikke en gang forestille hva det vil si å ha et stygt barn.

Barn er ikke stygge, men oppførselen kan være det, og det er sjeldent barnets skyld.

Hadde jeg møtt en mor som sa at hennes barn var stygg, så hadde jeg ringt barnevernet!

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg hadde ei nabodame for mange år siden. Hun hadde to meget pene barn. Nr tre i rekka var ikke i nærheten av de to andre - hun var det man kaller mindre pen. Mora sa det også; hun ser ut som en gris, stakkar...! Hun hadde rett, for det var det flere andre tenkte også, men ikke ville si (såklart).

Denne jenta har vokst seg penere og penere for hvert år! Mora sier det også; hvem hadde trodd at hun skulle bli så vakker..?!

Denne mora var "ærlig", men ikke PK, og hun sier det fortsatt; det så mørkt ut i flere år. Hun klarte ikke å venne seg til utseendet til dattera.

Skrevet

Som jeg skulle sagt det sjøl ;-)

Gjest Shira12
Skrevet

Må si meg enig med deg jeg ;o)

Gjest girl with no name
Skrevet

Venner av oss har ei datter som var rett og slett mindre pen som barn. Men nå som voksen er hun en skjønnhet. Kan nesten ikke skjønne at det er samme jenta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...