Gå til innhold

Åpner du posten til mannen/kona di?

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

2

• tula

2

• GoodTimes

2

• Snacky1365380698

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da vi fremdeles bodde sammen åpnet jeg den posten som var adressert til ham, men som gjaldt oss begge. Regninger o.l

Men aldri annen post nei!

Og jeg hadde aldri akseptert om noen åpnet min post heller. Uansett hvor uskyldig den er.

Skrevet

Da vi fremdeles bodde sammen åpnet jeg den posten som var adressert til ham, men som gjaldt oss begge. Regninger o.l

Men aldri annen post nei!

Og jeg hadde aldri akseptert om noen åpnet min post heller. Uansett hvor uskyldig den er.

Jeg åpner alle posten her i huset pga at han er så sløv på det.Kan ligge i ukesvis uten at han åpner den sjøl

Skrevet

Åpner aldri privat post til han,det har jeg ingenting med.

Derimot regninger som vi har felles som står i hans navn, åpner jeg hvis jeg føler for det(strøm,huslån o.l)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Nei- det er hans post. Selv om man bor ilag så må man ha respekt for hverandres privatliv.

Eneste unntak er om brevet tydelig viser at innhold er strømregning, etc.

Skrevet

Ja, det gjør vi. Siden vi begge er enige om at dette er greit, så synes jeg ikke det vitner om manglende respekt for hverandre.

Skrevet

Nei. Hvorfor skulle jeg det? Han kan da åpne den selv, på samme måte som jeg åpner min.

Skrevet

Det er jeg som tar meg av alle papirer -og som regel ser jeg at det er bankutskrifter - skatt etc. så det åpner jeg. Andre ting jeg ikke vet hva er -det gir jeg til han, - men han vil at jeg åpner det som regel likevel.

Skrevet

Er ikke gift lengre, men vi hadde avtalt at vi begge kunne åpne forsikringspapirer, brev fra boligbyggelaget, e-verket og Telenor. Dette var felles regninger og informasjon, alt annet åpnet den det var adressert til.

Skrevet

Jeg åpner alle posten her i huset pga at han er så sløv på det.Kan ligge i ukesvis uten at han åpner den sjøl

Men da regner jeg med at han er inneforstått med det, og at han synes det er greit.

Skrevet

Overhode ikke. Ikke regninger som kommer i hans navn, heller.

Vi har ny/nokså ny post liggende på den ene enden av bordet i spisestua, og det hender at de to haugene glir litt over i hverandre, og mannen min i distraksjon åpner noe som er adressert til meg. Da blir jeg forbanna, ja!

Han kom til å gjøre det samme med et brev (skatteetaten) til dattera vår, som ikke bor her lenger. Hun ble rasende. Han unskyldte seg med at de to heter nesten det samme (etternavnet likt, hvert sitt korte navn), pluss at han la til at det var jo bare fra en offentlig etat.

- Ja, og så? sa hun. - Kanskje det var noe jeg ønsket å holde skjult for deg!

Nemlig. Det er jo ikke bare av prinsipp man ikke vil ha posten åpnet av andre, det kan rett og slett være noe vedkommende ikke skal vite. Ikke ennå, eller aldri. For eksempl andres hemmeligheter. For eksempel egne.

Skrevet

Nei. Hvorfor skulle jeg det? Han kan da åpne den selv, på samme måte som jeg åpner min.

Ikke hvis han er like distre som mannen min ;-)

Snacky1365380698
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Ikke det at han får noe spennende post - ser jo som regel på konolutten hvem det er fra. Er det noe annet jeg lurer på hva er, spør jeg bare.

Er bare en prinsippsak, syns jeg. Akkurat på samme måte som mob.meldinger. Har vel en sammenheng med at min mor aldri åpnet min post, og ba meg pent rydde rommet mitt selv da jeg var mindre fordi hun ikke ville utsette seg selv for å stå ovenfor dagboken min.

Ærlighet og åpenhet i et forhold har ikke noe å gjøre med åpning av post og andre prinsipielle ting.

Skrevet

Ja, det gjør jeg ofte. Har "åpen" tillatelse til det, bortsett fra håndskrevne konvolutter. ;)

Det er fordi da får vi samlet f.eks regninger på riktig sted, bank-papirer på rett sted, i stedet for at det skal bli liggende uåpnet i lang tid, så rotes bort etter åpning. ;)

Gjest deler alt.
Skrevet

Ja vi åpner hverandres post. Deler alt her, både post, mobil, mail, brukerkonto her på dol og andre steder osv.

Gjest Lillemarsipangris
Skrevet

Nei, men han åpner min, da han er *regnskapssjefen* her i huset. Han tar seg av alt som har med regninger og papirer generelt, og gjør nok meg en bjørnetjeneste der.

Vi har dessuten ikke hemmeligheter for hverandre, så han vil nok ikke komme over kjærlighetsbrev etc. :o) Men han åpner ikke post som er av privat karakter; dvs. brev fra familie. Det er bare de andre brevene han tar seg av.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nei, det kunne ikke falle meg inn å åpne samboerens post.

Men noen ganger er jeg så nysgjerrig at jeg hopper på ham når han kommer hjem og sier at han må åpne den mystiske pakka/brevet som kom i posten. :)

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Det vil si, når skatteoppgjøret kommer, hender det jeg ringer og hører om jeg kan åpne, hvis jeg er hjemme og han borte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...