Gå til innhold

Åpner du posten til mannen/kona di?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei. Det kan skjer at jeg ringer ham og spør om jeg skal gjøre det hvis det er noe ekstra spennende og det er en stundt til han kommer hjem (da vil han ofte vite det like mye som meg).

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

2

• tula

2

• GoodTimes

2

• Snacky1365380698

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja vi er enige om at jeg kan åpne hans post når han er bortreist på jobb 14 dager i slengen.

Skrevet

Om han skal være borte noen dager gjør jeg det, ja - ikke om han er hjemme eller snart kommer hjem.

Skrevet

Nei, det klarer han fint selv, så det gjør jeg ikke;)

Skrevet

Hvis jeg vil ha inntil 6 mnd fengsel, så gjør jeg det, ellers ikke. Det er altså straffbart, ektefelle er ikke noe unntak.

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Ikke det at han får noe spennende post - ser jo som regel på konolutten hvem det er fra. Er det noe annet jeg lurer på hva er, spør jeg bare.

Er bare en prinsippsak, syns jeg. Akkurat på samme måte som mob.meldinger. Har vel en sammenheng med at min mor aldri åpnet min post, og ba meg pent rydde rommet mitt selv da jeg var mindre fordi hun ikke ville utsette seg selv for å stå ovenfor dagboken min.

Ærlighet og åpenhet i et forhold har ikke noe å gjøre med åpning av post og andre prinsipielle ting.

Å åpne brev til ung datter kan vel ikke helt sammenlignes med åpning av brev til samboer/ektefelle vel?

Gjest snusminikkeren
Skrevet

Når vi var gift gjorde jeg det ja.

Regningene var like mye til meg som til han.

Var det ikke regninger, lot jeg de vente til han kom.

Eller jeg måtte åpne dem, mens han ventet utålmodig i tlf.

Nå har han vært eks i mange år.

Er han på ferie, ringer han gjerne hjem og ber meg åpne posten.

Han er for nyskjerrig til å vente til han kommer hjem.

Gjest snusminikkeren
Skrevet

Selvfølgelig ikke.

ler...

nei du åpner nok ikke..

Du tar den opp mot lyset og myser igjennom så godt du kan :o)

Ikke rart at jeg liker deg ;o)

Skrevet

ler...

nei du åpner nok ikke..

Du tar den opp mot lyset og myser igjennom så godt du kan :o)

Ikke rart at jeg liker deg ;o)

*Hehe* Å myse på regningene hans gjennom konvolutten gir meg lite du. Og Trav- og galoppnytt er åpent så...

Skrevet

Når det er standard regninger så gjør jeg det. (Dvs. telenor, strøm, kommunale regninger) De går det ikke an å ta feil av, og det er jeg som legger dem på plass og betaler dem.

Resten åpner han selv.

Han åpner heller ikke mye brev.

Gjest Pontiac
Skrevet

Nei, det gjør vi ikke.

Er nok ingen panikk i å gjøre det for hverandre om det skulle trenges her i huset men vi kommer hjem etter jobb hver dag begge to så her er det ingen som har behov for å åpne annen post en den med eget navn på.

Skrevet

Bare hvis det ser ut som regninger og slikt som likevel er felles ansvar.

Skrevet

Å åpne brev til ung datter kan vel ikke helt sammenlignes med åpning av brev til samboer/ektefelle vel?

Nja, jeg tror hun syntes det var verre.

:)

Men hun er tredve, da.

Skrevet

Hvis det ser ut som ting som angår oss begge to, så gjør vi det. Har sikkert hendt at vi har åpnet andre ting også.

Vi er generelt lite private av oss tror jeg, har ingen problemer med å sjekke hverandres tekstmeldinger o.l. heller - det gjør den som sitter nærmest telefonen som piper :o)

Gjest Flystripa
Skrevet

Ja. ALT. Fordi min mann ikke er i nærheten av hjemmet pga jobben. Borte på ukesvis.

Snacky1365380698
Skrevet

Jo, det syns jeg. Ser ikke helt hvorfor det kan være OK å åpne posten til den ene, men ikke den andre. Begge har krav på like mye respekt og få lov til å ha visse "ting" i fred.

Skrevet

Jeg åpner aldri private brev til ham, selfølgelig!

Men enkelte konvolutter adressert til ham åpner jeg - fordi de egentlig er til begge. Regninger og sånt.. *sukk*

Skrevet

Jeg åpner brev som åpenbart er regninger eller annen "felles" brev, dersom han er bortreist eller lignende. Som regel gidder jeg ikke å åpne brev til han i det hele tatt (regninger er jo ikke akkurat spennende!)

Personlige brev får han veldig sjelden, men når han får det, får han selvsagt åpne dem selv. Skulle bare mangle!

Gjest josefine1
Skrevet

Ikke private brev, men regninger, for det er jeg som er økonomen i familien :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...