Gå til innhold

Sterkt krydret ferdigmat :-(

Anbefalte innlegg

Gjest liker ikke krydder
Skrevet

Hvorfor er mye av ferdigmaten også ferdig krydret? Hvorfor legger de ikke krydderet i egen pose utenom, slik at vi forbrukerne kan få krydre etter egen smak? Har en kyllinggryte fra Terina som middag idag, og det brenner i munnen og halsen! Det er ikke alle som liker sterkt krydret mat!

Skrevet

Slikt er irriterende, det vet jeg godt ettersom jeg heller ikke er så glad i sterkt krydder. Leste en gang at dette var for å få smak på maten som har lagt lenge/skal ligge lenge i pose/frys osv, fordi den da mister mye av smaken (såvell som næringstoffene). Løsningen på det fikser de billig vet å krydre mye. Om det er riktig vet jeg jo ikke, og det gir jo heller ikke særlig mye til svar på hvorfor de skal krydre så vanvittig sterkt, heller. Kanskje retten liksom skal være slik? Men det er jo et godt forslag å legge krydderiet i en pose ved siden av, kanskje vi skal foreslå dette til produsentene av maten, slik at dem som faktisk ønsker å smake maten også, og ikke bare chilien og brenningen i halsen også kan spise den?!

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...