Gå til innhold

Tror du det er mye skjult pillemisbruk her i landet?

Anbefalte innlegg

Gjest antipillebrukeren
Skrevet

og hvilke piller misbruker folk? Har ei venninne som spiser Paracet som det suser, minst 10 om dagen. Hun sier hun har vondt i hodet, men blir mistenksom....

Skrevet

Dersom man tar 10 paracetter i døgnet, tror jeg ikke det har noe med hodepine å gjøre..

Skrevet

Men er det ikke slik at Paracet ikke har noen effekt når du tar fler enn tre stykker, annet enn å skade leveren? Tåpelig å misbruke isåfall.

Ritalin, midler mot søvnløshet og slankepiller tror jeg det er mye "skjult misbrukt" av...uten at jeg har peil...

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er jo ikke rart hun har vondt i hodet hvis hun spiser 10 paracet om dagen. Folk, ass.

Skrevet

Jeg tror faktisk det er mer enn folk tror. Men ser liksom ikke noen hensikt i 10 Paracet som ikke gir noen rus da. Hadde du sagt 10 Paralgin Forte så hadde jeg svart at det var pillemisbruk pga rusen og oppturen noen får.

Skrevet

Jeg tror det er mye pillemisbruk, men ikke mye skjult nå som alt reseptbelagt blir registrert nøye i de nye registrene.

Selv tar jeg nesten aldri en pille av noe slag,og aldri reseptbelagte medisiner.Har aldri i mitt liv spist en antidepressiva.

Skrevet

Dersom man tar 10 paracetter i døgnet, tror jeg ikke det har noe med hodepine å gjøre..

men det har neppe med pillemisbruk å gjøre heller...

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg tror det er mye pillemisbruk, men ikke mye skjult nå som alt reseptbelagt blir registrert nøye i de nye registrene.

Selv tar jeg nesten aldri en pille av noe slag,og aldri reseptbelagte medisiner.Har aldri i mitt liv spist en antidepressiva.

"Selv tar jeg nesten aldri en pille av noe slag,og aldri reseptbelagte medisiner.Har aldri i mitt liv spist en antidepressiva."

Så heldig du er :)

Skrevet

Så flaks for deg at du ikke er syk eller har vondt da.

Skrevet

Så flaks for deg at du ikke er syk eller har vondt da.

Svaret mitt hørtes kanskje skrytete ut, og når jeg tenker meg om har jeg selvsagt tatt mine pencillinkurer jeg også.

Frisk er jeg dessverre heller ikke, men legen har ikke medisiner som kan hjelpe.

Skrevet

Svaret mitt hørtes kanskje skrytete ut, og når jeg tenker meg om har jeg selvsagt tatt mine pencillinkurer jeg også.

Frisk er jeg dessverre heller ikke, men legen har ikke medisiner som kan hjelpe.

Men hvis det hadde vært medisiner så hadde du spist dem, ikke sant? Eller hadde du latt være og heller vært syk?

Jeg lover at jeg hadde spist hvis jeg hadde fått noen til å kjøpe medisin til meg i USA som kunne ha hjulpet meg.

Skrevet

Men hvis det hadde vært medisiner så hadde du spist dem, ikke sant? Eller hadde du latt være og heller vært syk?

Jeg lover at jeg hadde spist hvis jeg hadde fått noen til å kjøpe medisin til meg i USA som kunne ha hjulpet meg.

"Men hvis det hadde vært medisiner så hadde du spist dem, ikke sant?"

Selvsagt! Men leger min er i villrede og finner ikke ut av ting, og er samtidig veldig restriktiv med å tylle i pasienter piller. :)

Skrevet

"Men hvis det hadde vært medisiner så hadde du spist dem, ikke sant?"

Selvsagt! Men leger min er i villrede og finner ikke ut av ting, og er samtidig veldig restriktiv med å tylle i pasienter piller. :)

Men da har du bare understreket poenget mitt. Det er ikke slik at folk tyller i seg piller i hytt og pine, men er de syke og det finnes medisiner så spiser man dem.

Derfor blir det så utrolig dumt når noen "skryter" av at de ikke spiser medisiner. Det betyr egentlig at de aldri har vært syke eller at det ikke finnes medisiner som kan hjelpe :o)

Skrevet

Men da har du bare understreket poenget mitt. Det er ikke slik at folk tyller i seg piller i hytt og pine, men er de syke og det finnes medisiner så spiser man dem.

Derfor blir det så utrolig dumt når noen "skryter" av at de ikke spiser medisiner. Det betyr egentlig at de aldri har vært syke eller at det ikke finnes medisiner som kan hjelpe :o)

Jeg har også lurt på folk som ikke tar noe når de f eks har hodepine en sjelden gang. Ei sa at hun ikke ville bli immun, i tilfelle hun skulle bli virkelig syk!?! Det orka jeg ikke å kommentere :-)

Skrevet

Jeg har også lurt på folk som ikke tar noe når de f eks har hodepine en sjelden gang. Ei sa at hun ikke ville bli immun, i tilfelle hun skulle bli virkelig syk!?! Det orka jeg ikke å kommentere :-)

Det er litt rart det der at enkelte er så opptatt av å presisere at de ikke tar hodepinetabletter dersom de har smerter - akkurat som om det gjør dem til noen slags helter.

Selvsagt bør man ikke "overdrive" pillebruken ut fra det som er nødvendig, men har man skikkelig hodepine skjønner jeg ikke vitsen med å la være å ta smertestillende.

Det mest komiske tilfellet jeg har vært borti gjaldt riktignok ikke smertestillende, men sovepiller:

Jeg fikk skikkelig søvnproblemer like før en viktig eksamen, og til slutt var jeg så trøtt at jeg bommet på døråpningene. Jeg fikk da noen få sovetabletter av legen.

Da jeg fortalte det til en venninne, sa hun med dårlig skjult stolthet at hun ALDRI hadde tatt sovepiller i hele sitt liv!!

Det komiske var at samme dame må dope seg på valium før hver gang hun skal ut og fly, og i tillegg så er flatfylla ekstremt tilstede 1-2 ganger i uka! ;-)

Skrevet

Det er litt rart det der at enkelte er så opptatt av å presisere at de ikke tar hodepinetabletter dersom de har smerter - akkurat som om det gjør dem til noen slags helter.

Selvsagt bør man ikke "overdrive" pillebruken ut fra det som er nødvendig, men har man skikkelig hodepine skjønner jeg ikke vitsen med å la være å ta smertestillende.

Det mest komiske tilfellet jeg har vært borti gjaldt riktignok ikke smertestillende, men sovepiller:

Jeg fikk skikkelig søvnproblemer like før en viktig eksamen, og til slutt var jeg så trøtt at jeg bommet på døråpningene. Jeg fikk da noen få sovetabletter av legen.

Da jeg fortalte det til en venninne, sa hun med dårlig skjult stolthet at hun ALDRI hadde tatt sovepiller i hele sitt liv!!

Det komiske var at samme dame må dope seg på valium før hver gang hun skal ut og fly, og i tillegg så er flatfylla ekstremt tilstede 1-2 ganger i uka! ;-)

Noen har et underlig syn på medisiner ja.

Prinsippet er enkelt: spør helsepersonell eller apoteket, hvis de sier det er greit, så er det greit. Som regel.

Skrevet

Da kan de jaggu la være å klage på at de har vondt også.

Skrevet

Men jeg ER faktisk kry over å aldri ha spist en antidepressiva, så det skryter jeg av at jeg aldri har tydd til. ;)

Skrevet

Heldig for deg at du ikke har hatt depresjoner eller andre alvorlige sykdommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...