Gå til innhold

Når er barnet for stor til å få brystmelk?

Anbefalte innlegg

Gjest puppespørsmål
Skrevet

Hvor går grensen, eller kan de kan få pupp til de blir 20?

Gjest ammeforum
Skrevet

se på ammeforum, det går en tråd der om programmet fra TVNorge :)

Skrevet

Jeg syns selv at et barn på over ca 18 mnd er for stor til å få pupp ute blant folk. Jeg syns også det begynte å bli litt pinlig når jenta mi (bare 11 mnd gammel) begynte å dra ned glidelåsen på genseren og klå meg på puppene.

Skrevet

Hvis både mor og barn synes det er greit, synes jeg grensa bør gå et sted mellom 2-3 år.

Gjest Til det er tre år
Skrevet

Det er anbefalt å amme barnet til det er tre år. Det er svært gunstig for barnet. Noe annet er det kulturelle. Skal man bry seg om hva andre mener så er det vel maks et år.

Skrevet

Når barnet nærmer seg ett år, får det være slutt på å amme ute blant folk, synes jeg. Men hvor lenge de holder på hjemme, får være deres egen sak. Men 2-3 år må være nok.

Skrevet

Husker bestemora mi fortalte om en gutt hun visste om i bygda der hun kommer ifra. Dette må ha vært på 30-40-tallet en gang.

6 år gammel sugde han mor si fremdeles, enda så stor han var "Sett deg mor, så je får suge!" pleide han å si, uansett hvem som var tilstede av andre folk.

-det er samtaleemne deroppe ennå, 60-70 år etter....

Så kanskje før de blir 6 ihvertfall ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...