Gå til innhold

Hvor mye laktulose kan jeg ta før det får motsatt effekt?

Anbefalte innlegg

Gjest vondt i magen i kveld.
Skrevet

Tar 30 mg laktulose om kvelden pga beinhard mage. Tror jeg har fått så hard mage pga noen viktig medisiner jeg tar som desverre gir en så kjip bivirkning.

Nå har det stoppet seg helt opp for meg og jeg lurer på om jeg kan doble laktuloseinntaket i kveld. Vil det fungere, eller kan det ha helt motsatt effekt å gjøre det?.

Gjest snusminikkeren
Skrevet

Du kan fint ta en dobbel dose ikveld?

Når hadde du avføring sist?

Skrevet

Du kan fint ta en dobbel dose ikveld?

Når hadde du avføring sist?

Har hatt avføring i dag tidlig og litt utover ettermiddagen. Ikke mye med hard klumper. Skal spise svisker i kveld også.

Gjest snusminikkeren
Skrevet

Har hatt avføring i dag tidlig og litt utover ettermiddagen. Ikke mye med hard klumper. Skal spise svisker i kveld også.

Vi har avføring etter hvor mye vi spiser.

Noen er på do flere ganger daglig, og noen kun en gang.

Om du har hatt avføring idag og igår osv, så er det ingen krise.

Men medikamenter kan gi hard avføring, en får ut litt, og kan gå med følelsen at man må egentlig mer.

Jeg kunne gitt deg navn på avførings middler som er effektive, men råder deg heller til å gå til lege, siden jeg ikke vet hvem medikamenter du tar og hvorfor.

Så jeg synes du skal ta litt svisker og dobbel dose laktulose ikveld.

Så ringe legen imorgen hvis det ikke hjelper deg.

Laktulose er ikke farlig, det smører tarmene.

Skrevet

Ser du sier du skal spise svisker, min erfaring er at tørkede aprikoser er mye mer effektivt. Og det smaker mye bedre også! :o)

For meg er det i alle fall bare å parkere på ramma noen timer etter inntak av tørkede aprikoser, trenger ikke være så veldig mye heller for min mage.

Skrevet

Ser du sier du skal spise svisker, min erfaring er at tørkede aprikoser er mye mer effektivt. Og det smaker mye bedre også! :o)

For meg er det i alle fall bare å parkere på ramma noen timer etter inntak av tørkede aprikoser, trenger ikke være så veldig mye heller for min mage.

ja nå løsnet det for min del. Kraftige greier, har sittet på ramma frem til nå. Lurer på om jeg skal ta med puta og sove der i natt;).

Skrevet

Jeg plages tidvis av treg mage. Derfor har jeg kjøpt Frukt&Fiber på helsekostforretning. Den hjelper veldig bra, og er ikke medisin i den forstand.

*livredd medisiner*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...