Gå til innhold

Når alle kiloene legger seg rundt magen...

Anbefalte innlegg

Gjest meg og min store mage.
Skrevet

Det virker som om alle mine kilo legger seg rundt magen. Har skikkelig øl-mage. Kunne gjerne hatt kiloene litt mere jevnt fordelt.

Noen treningsformer som er spesielt effektive for å stramme inn magen?. pga problemer med for store bryster og kneproblemer kan jeg ikke lenger jogge..

Skrevet

Tror nok du må satse på en generell vektnedgang, punktslanking er ennå ikke mulig (selv om tv-shop ynder å fortelle oss noe annet..!).

Skrevet

Kostholdet er også svært viktig.

Mer fiberrik mat, grønnsaker og proteiner. Mindre av raske karbohydrater.

Svømming, sykling, rask gange, trampoline?

Gjest meg og min store mage.
Skrevet

Tror nok du må satse på en generell vektnedgang, punktslanking er ennå ikke mulig (selv om tv-shop ynder å fortelle oss noe annet..!).

jeg er normalvektig. Da jeg for noen år siden tullet med mat og nesten utviklet anoreksi vil jeg nødig starte på en slankekur igjen hvis jeg ikke trenger det. problemet er bare at alle kiloene legger seg på magen.

Skrevet

jeg er normalvektig. Da jeg for noen år siden tullet med mat og nesten utviklet anoreksi vil jeg nødig starte på en slankekur igjen hvis jeg ikke trenger det. problemet er bare at alle kiloene legger seg på magen.

Poenget mitt er ikke at du trenger å slanke deg, men at det ikke går an å ta vekk fett fra kun ett område av kroppen (uten å ty til kirurgi, da..).

Gjest vanntrening er bra!
Skrevet

En eller annen form for trening i vann! Aquarobics f.eks. Trening i vann er kjempeflott, for da belaster du musklene uten å belaste leddene så mye. Dessuten gjør trykket i vannet at du også får fart på væsken som du har i kroppen, og veier du ekstra kilo, så kan noe av dette også være væske (det er derfor man ofte må tisse etter treningen).

Gjest Men jeg har ikke så god peiling på trening heller da..;)
Skrevet

Poenget mitt er ikke at du trenger å slanke deg, men at det ikke går an å ta vekk fett fra kun ett område av kroppen (uten å ty til kirurgi, da..).

Men hjelper det ikke noe om hun trener magen og bare d? For hun får jo muskler der etterhvert, og da vil vel heller ikke så mye fett legge seg der?

Jeg har iallefall trent magen jeg, og bare den.. Men da endte det med at alt la seg i puppene.. Så ble uansett ikke jevnt fordelt da..

Skrevet

Men hjelper det ikke noe om hun trener magen og bare d? For hun får jo muskler der etterhvert, og da vil vel heller ikke så mye fett legge seg der?

Jeg har iallefall trent magen jeg, og bare den.. Men da endte det med at alt la seg i puppene.. Så ble uansett ikke jevnt fordelt da..

enig, jeg trente av meg 15 kg, mye spinning og hard mage. Så jeg gikk ned 4 bukse str, men bare en halv bh str.

Først når jeg gikk med 3 kg til begynte det gå på puppene, panikken bredte seg og jeg heiv innpå med pizza.

Så min erfaring er om du HAR for stor mage og lår så er det DE som går vekk...

Husker selv da jeg var 15 og halvanorektisk og helbulimisk, så ble magen innhul , ribbeina og hoftebeina stakk ut, men hadde en B-cup.

Nå nøyer jeg meg meg ingenting mindre enn D. :P

Men trener jeg bryst så føler jeg puppene minker igjen.

jeg vet punktslanking ikke funker osv, men på meg så gjør det det til en viss grad!

Skrevet

enig, jeg trente av meg 15 kg, mye spinning og hard mage. Så jeg gikk ned 4 bukse str, men bare en halv bh str.

Først når jeg gikk med 3 kg til begynte det gå på puppene, panikken bredte seg og jeg heiv innpå med pizza.

Så min erfaring er om du HAR for stor mage og lår så er det DE som går vekk...

Husker selv da jeg var 15 og halvanorektisk og helbulimisk, så ble magen innhul , ribbeina og hoftebeina stakk ut, men hadde en B-cup.

Nå nøyer jeg meg meg ingenting mindre enn D. :P

Men trener jeg bryst så føler jeg puppene minker igjen.

jeg vet punktslanking ikke funker osv, men på meg så gjør det det til en viss grad!

ps, gikk også ned flere jakkestr, så magen er mindre. Men sliter med å få de kneppet igjen akkurat over bysten i ny og ne...=)

Skrevet

Du blir ikke kvitt fettet på magen av å trene bare magen. Punktslanking fungerer ikke, fordi kroppen henter energien (fra fettet) gjennom opptak via blodet - som kommer fra hele kroppen.

Hvor kroppen først "velger" å hente denne energien fra, er individuelt - på lik linje med hvor den velger å lagre den i form av fett.

Det du derimot kan gjøre er gjennom trening å velge vilke muskler du ønsker å trene opp - og det er musklene som er "motoren" i fettforbrenningen.

Trener du magen mye og hardt vil du få stramme (men kanskje til en viss grad litt volumiøse) magemuskler. Disse vil selvfølgelig bistå til fettforbrenningen, men ikke nødvendigvis så mye fra fettet på magen.

Derfor kan det medføre at magen ser enda litt større ut, om du trener magen for hardt og tungt.

Ønsker man å redusere fettnivået, så er all form for trening gunstig - og ikke minst den form for trening som medfører bygging av litt mer muskelmasse, kombinert med noe utholdenhetstrening.

Dette kombinert med fornuftig kosthold (riktig og nok mat, fordelt på mange måltider om dagen) gir en varig effekt, selv om resultatet kommer gradvis og over noe tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...