Gå til innhold

Hvorfor smaker huden min "parfyme"?

Anbefalte innlegg

Gjest en jente som må ha svar
Skrevet

Jeg kjente i går at leppene mine smakte beiskt eller hvordan jeg nå skal forklare det. Så fant jeg ut at fingrene også smakte sterkt "parfyme" (ikke helt det altså). Da kjæresten min kysset meg på brystet kjente han det også, så hva er dette? Jeg har ikke brukt lotion eller parfyme, så kan jeg svette ut noen avfallstoffer som kjennes slik eller noe? Det er så merkelig.

ylvali1365381015
Skrevet

det er ikke noe du har spist da?

(som lukter parfyme..? eehh..)

Skrevet

Slanker du deg, så kan du utskille en del gjennom huden og gjennom ånden, som har litt spesiell lukt.

Evt. hvis du også tisser mye og ofte, og er mye tørst, så er spesiell ånde sammen med dette et tegn på mulig diabetes.

Skrevet

Hva med såpen du bruker?

Det kan kanskje være shampoen, men jeg har ikke fått den i ansiktet og jeg skyller meg godt i dusjen.

Skrevet

Slanker du deg, så kan du utskille en del gjennom huden og gjennom ånden, som har litt spesiell lukt.

Evt. hvis du også tisser mye og ofte, og er mye tørst, så er spesiell ånde sammen med dette et tegn på mulig diabetes.

Er det med smak på huden tegn på diabetes? Jeg spiser og drikker som før (ingen endring) og jeg slanker meg ikke.

Skrevet

Er det med smak på huden tegn på diabetes? Jeg spiser og drikker som før (ingen endring) og jeg slanker meg ikke.

Aner ikke, men hvis man har spesiell ånde, så er det kanskje også noe som utskilles gjennom huden. Jeg vet ikke. Men om man ikke er mer tørst og ikke merker noen forskjell på tissingen, så er det nok lite sannsynlig. Men for sikkerhets skyld, så kan du vel be om å få tatt en liten sjekk hos legen? Ta med urinprøve (morgenurin), og få tatt en blodprøve, så har du i alle fall et mer sikkert svar.

Skrevet

Aner ikke, men hvis man har spesiell ånde, så er det kanskje også noe som utskilles gjennom huden. Jeg vet ikke. Men om man ikke er mer tørst og ikke merker noen forskjell på tissingen, så er det nok lite sannsynlig. Men for sikkerhets skyld, så kan du vel be om å få tatt en liten sjekk hos legen? Ta med urinprøve (morgenurin), og få tatt en blodprøve, så har du i alle fall et mer sikkert svar.

Jeg venter og ser tror jeg; det er ikke så lenge siden jeg var hos legen og jeg vil ikke mase.

Skrevet

Jeg venter og ser tror jeg; det er ikke så lenge siden jeg var hos legen og jeg vil ikke mase.

Det er ikke masing, det er ansvar for egen helse.

Dvs. hvis du tok blodprøver og fikk undersøkt urinen for kort tid siden, så er det kanskje litt "overkill" å gjøre det samme nå. Men hvis det forrige legebesøket ikke inneholdt slike tester, så er det absolutt greit å få tatt de nå.

Skrevet

Det er ikke masing, det er ansvar for egen helse.

Dvs. hvis du tok blodprøver og fikk undersøkt urinen for kort tid siden, så er det kanskje litt "overkill" å gjøre det samme nå. Men hvis det forrige legebesøket ikke inneholdt slike tester, så er det absolutt greit å få tatt de nå.

Jeg testet blodet for noe annet, men ikke urinen.

Tusen takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...