Gå til innhold

Hodepine - hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt så vanvittig hodepine den siste tida, konstant. Vet det er noen nerver i klem et sted, men i påvente av manuell terapi og fys.med må jeg be legen om noe smertestillende. Paracet, Ibux og Pinex hjelper ikke for fem flate øre. Det er så vondt at jeg griner og ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, og i natt måtte jeg dra hjem fra jobb. Helt forj****.

Fikk to Paralgin Forte av mamma, men de funker heller ikke så bra. Hva skal jeg be legen om å få da? Jeg orker snart ikke mer...

Blir jo helt utmattet...

Skrevet

Du kan ikke få en hastetime hos manuell terapeut eller annen behandler da?

Har ingen konkrete medisin-tips.

Gjest god bedring
Skrevet

Kan du få akutt-time hos noe alternativ behandling? Kiropraktor, akupunktur, naprapat? Drikk godt med vann, hvil deg når du kan, få frisk luft. Slapp av i badekar. Om nerver er i klem må du nesten fikse det for å bli godø

Skrevet

Kan du få akutt-time hos noe alternativ behandling? Kiropraktor, akupunktur, naprapat? Drikk godt med vann, hvil deg når du kan, få frisk luft. Slapp av i badekar. Om nerver er i klem må du nesten fikse det for å bli godø

Vet ikke jeg... det er kjempevondt å sitte og ligge, holder på å gå i spinn da...

Har ikke hørt om noe hastetimer, men ringte legekontoret i sted, og fikk beskjed om å innfinne meg litt senere i dag. "Jeg vil ha deg inn med en gang, selv om du var her på fredag!" sa han..

Usj...

Gjest god bedring
Skrevet

Vet ikke jeg... det er kjempevondt å sitte og ligge, holder på å gå i spinn da...

Har ikke hørt om noe hastetimer, men ringte legekontoret i sted, og fikk beskjed om å innfinne meg litt senere i dag. "Jeg vil ha deg inn med en gang, selv om du var her på fredag!" sa han..

Usj...

Prøv å få time til noe annet (alternativt) senere i dag også etter legetimen, bare i tilfelle.

Skrevet

Du kan ikke få en hastetime hos manuell terapeut eller annen behandler da?

Har ingen konkrete medisin-tips.

Jeg burde kanskje ringe et eller annet sted og høre om det er mulig å få hastetime... jeg orker ikke å gå sånn.

Eksamen går i alle fall ad undas i denne omgang, jeg har ikke sans i havet til å sette meg ned med den og bli ferdig i tide...

Gjest god bedring
Skrevet

Jeg burde kanskje ringe et eller annet sted og høre om det er mulig å få hastetime... jeg orker ikke å gå sånn.

Eksamen går i alle fall ad undas i denne omgang, jeg har ikke sans i havet til å sette meg ned med den og bli ferdig i tide...

Ikke tenk slik. Ring noen nå og få time i formiddag, og sats på at du kan jobbe med eksamen i morgen.

Skrevet

Ikke tenk slik. Ring noen nå og få time i formiddag, og sats på at du kan jobbe med eksamen i morgen.

jeg orker ikke tanken på eksamen en gang. får ta den i neste omgang, om noen uker...

Skrevet

Få en lege-erklæring (sykemelding?) som du kan legge frem på studiestedet. Du får vel tatt opp eksamen igjen senere?

Uff, det der høres virkelig fælt ut altså, å ha så vanvittig vondt. Håper legen eller behandler finner ut av det og kan hjelpe deg til smertefrihet fortest mulig!

God bedring!

Skrevet

Veit akkurat hvordan du har det, og det er ikke noe kult!

Hos meg hjelper det litt med 600 mg Ibux blanda med to Paracet. det tar ikke smertene helt, men lindrer noe. Men det er selvfølgelig ikke anbefalt å ta over levgre tid, men dette veit du jo. :)

God bedring! Jg har hatt nytte av manuell terapi sjøl.

Skrevet

Jeg bor på et lite sted, men selv her kan vi få time på dagen hos kiropraktoren.

Har du prøvd naproxen - det er det beste mot inflammasjon i nerver. Ta 4 til å begynne med, så tar du to til senere på dagen. Du kan fortsette med dobbel dose (vanlig dose 3 tabletter i døgnet) i 3 dager.

Dette rådet har jeg fått både hos legen og hos kiropraktoren.

God bedring.

Skrevet

Huff, jeg hadde det sånn i sommer, det var grusomt!

Jeg fikk brexidol av legen, og gikk til kiropraktor tre dager på rad..

Ble bedre da, og etter det gikk jeg til trenngsveiledning, og har gjort en del øvelser, er bedre nå!

God bedring1

Skrevet

Det kan hjelpe med Voltaren men da må du ha resept. Og så kan du ta Paracet ved siden av.

Skrevet

Prøv med naproksen (Napren, Ledox...), små pakningar fås reseptfritt mot menssmerter, men det hjelp mot lett migrene og også mot lette betennelsestilstandar som klemmer på slik at ein får hovudverk. Bruk dei forsiktig, så klart, men det er verdt å prøve det dersom du ellers tåler dei. Uansett, om du no skal til legen vil han/ho sjølvsagt ha betre evne til å vurdere kva medisin som kan hjelpe, og rett dosering, enn det eg har, som kun uttaler meg av eiga erfaring.

Skaff deg også sjukmelding frå legen så du ikkje får stryk til eksamen. (Eller er det slutt på at ein berre har 3 forsøk?)

God betring, når det er vondt, er det vondt... :-(

Skrevet

Paralgin forte hjelper ikke for hodepine. Det beste skal være en kombinasjon av Ibux og Paracet.

Det har jeg både lest og testet. (Men hadde ikke så vondt som du beskrev.)

Skrevet

Paralgin forte hjelper ikke for hodepine. Det beste skal være en kombinasjon av Ibux og Paracet.

Det har jeg både lest og testet. (Men hadde ikke så vondt som du beskrev.)

Det hjelper meg ikke i det hele tatt akkurat nå. Spiste 14 Ibux og Paracet i løpet av lørdagen, med null effekt.

Fikk noe sterke greier av legen nå i sted, og ei sykemelding, så nå satser jeg på at jeg får sove litt i alle fall...

Skrevet

Prøv med naproksen (Napren, Ledox...), små pakningar fås reseptfritt mot menssmerter, men det hjelp mot lett migrene og også mot lette betennelsestilstandar som klemmer på slik at ein får hovudverk. Bruk dei forsiktig, så klart, men det er verdt å prøve det dersom du ellers tåler dei. Uansett, om du no skal til legen vil han/ho sjølvsagt ha betre evne til å vurdere kva medisin som kan hjelpe, og rett dosering, enn det eg har, som kun uttaler meg av eiga erfaring.

Skaff deg også sjukmelding frå legen så du ikkje får stryk til eksamen. (Eller er det slutt på at ein berre har 3 forsøk?)

God betring, når det er vondt, er det vondt... :-(

Takk skal du ha. Jeg fikk sykemelding, og den er sendt til skolen allerede, så jeg håper de er greie med meg. Jeg klarer ikke sette meg ned og skrive femten sider med refleksjon nå...

Skal prøve den sorten du sier senere! Paracet kan bare gå hjem og legge seg... ;)

Skrevet

Huff, jeg hadde det sånn i sommer, det var grusomt!

Jeg fikk brexidol av legen, og gikk til kiropraktor tre dager på rad..

Ble bedre da, og etter det gikk jeg til trenngsveiledning, og har gjort en del øvelser, er bedre nå!

God bedring1

Jeg fikk rekvisisjon til manuell terapi, fysioterapi og fys. med. på fredag, men det tar jo sin tid...

Satser på at det blir bra nå :)

Skrevet

Jeg bor på et lite sted, men selv her kan vi få time på dagen hos kiropraktoren.

Har du prøvd naproxen - det er det beste mot inflammasjon i nerver. Ta 4 til å begynne med, så tar du to til senere på dagen. Du kan fortsette med dobbel dose (vanlig dose 3 tabletter i døgnet) i 3 dager.

Dette rådet har jeg fått både hos legen og hos kiropraktoren.

God bedring.

Det skal prøves!

Takker...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...