Gå til innhold

Hunder, bæsj og eiere som ikke plukker opp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man med sånne??

I dag så jeg (for ørtende gang) en hundeeier som lar bikkja drite på plenen vår, og så lar hun bare dritten ligge.. Rusler videre i den fine kåpen og støvlettene sine, og lar dritten til bikkja være vårt problem. Så lettvindt.. Jeg blir så rasende! Riktignok bor vi i blokk, men plenen vår blir flittig brukt i sommerhalvåret. Ungene kommer inn med dritt under skoene.

Det er fristende å gå og drite litt på hennes plen..!

Jeg tror disse hundeeierne (bokstavelig talt) driter i andre, for det er skilt overalt som minner dem på å plukke opp. Det er skikkelig dårlig gjort syns jeg!!

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

17

• red

14

• kaffepiken

10

• Dorthe

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Helt enig med deg!

Følg etter henne så du finner ut hvor hun bor, og drit på plenen hennes!

:-)

Skrevet

Hvis du vet hvem dama er, så hadde jeg sagt fra at det er dårlig å la møkka bli liggende.

Har hund selv og plukker alltid opp hvis vi ikke er i skogen og han gjør fra seg utenfor veien/stien.

Skrevet

Helt enig med deg!

Følg etter henne så du finner ut hvor hun bor, og drit på plenen hennes!

:-)

Jeg vet dessverre ikke hvor hun bor. Men bare vent hvis jeg finner det ut... ;o)

Skrevet

Hvis du vet hvem dama er, så hadde jeg sagt fra at det er dårlig å la møkka bli liggende.

Har hund selv og plukker alltid opp hvis vi ikke er i skogen og han gjør fra seg utenfor veien/stien.

Det er alltid folk jeg ikke kjenner. De passer vel på å la bikkja drite på en annen plen enn sin egen..

Skrevet

Stooort irritasjonsmoment her også!!

Og selv om eierene plukker opp er det ikke alltid de får med seg alt av dritten heller - kanskje er gresset vått, dritten ligger på grus, eller bikkja har ikke helt fast avføring...

For vår del irriterer vi oss over alle som lar bikkja drite ute på den grusbelagte parkeringsplassen vår. Og selv mesteparten plukkes opp ligger det gjerne en god del rester igjen.

5 meter unna P-plassen vår er det dessuten et lite skogholt, så hvorfor ikke heller la bikkja gjøre fra seg der..? Det er ikke sjelden at vi tråkker i dritt på vei inn i eller ut av bilen, dermed drar vi det enten med oss inn i huset, eller inn i bilen. Like underholdende begge deler. Arrrgh!

Skrevet

Stooort irritasjonsmoment her også!!

Og selv om eierene plukker opp er det ikke alltid de får med seg alt av dritten heller - kanskje er gresset vått, dritten ligger på grus, eller bikkja har ikke helt fast avføring...

For vår del irriterer vi oss over alle som lar bikkja drite ute på den grusbelagte parkeringsplassen vår. Og selv mesteparten plukkes opp ligger det gjerne en god del rester igjen.

5 meter unna P-plassen vår er det dessuten et lite skogholt, så hvorfor ikke heller la bikkja gjøre fra seg der..? Det er ikke sjelden at vi tråkker i dritt på vei inn i eller ut av bilen, dermed drar vi det enten med oss inn i huset, eller inn i bilen. Like underholdende begge deler. Arrrgh!

Hundedritt under skoene er en svært dårlig start på dagen ja! :o(((

Skrevet

Plukk opp dritten, og legg den på trappa hennes :)

Ja, godt tips! Bare vent til jeg finner ut hvor hun bor!!! ;o)

Skrevet

Hundedritt i tettbebygd strøk SKAL plukkes opp, ja! Finn ut hvor dama bor, og legg dritten på trappa hennes med en lapp attåt "Du glemte visst dette hos meg".

Har katter andre regler forresten? (Irriterer meg nemlig mye oftere over kattedritt på skoene her jeg bor...)

Skrevet

Hundedritt i tettbebygd strøk SKAL plukkes opp, ja! Finn ut hvor dama bor, og legg dritten på trappa hennes med en lapp attåt "Du glemte visst dette hos meg".

Har katter andre regler forresten? (Irriterer meg nemlig mye oftere over kattedritt på skoene her jeg bor...)

Katter får visst drite hvor de vil. Mulig de produserer så lite bæsj at det ikke er noe problem - annet enn når de gjør det i barnas sandkasser da.. :o(((

Kattepiss i boder og kjellere er i grunnen verre syns jeg, man blir aldri kvitt lukta.

Skrevet

Kattedritt på skoene er vel ganske sjeldent i og med at katter som regel driter i blomsterbed o.l, og graver det ned etter seg?

Men du får sette opp et forbudsskilt til pusene, så kanskje de skjerper seg. ;-)

Skrevet

Kattedritt på skoene er vel ganske sjeldent i og med at katter som regel driter i blomsterbed o.l, og graver det ned etter seg?

Men du får sette opp et forbudsskilt til pusene, så kanskje de skjerper seg. ;-)

Mulig kattene her i nabolaget er litt snodige, for her er det visst å bæsje på gresset som gjelder :o

Skrevet

Skikkeleg hensynslaust!

Her i borettslaget var det folk som budde på enden av rekka like ved leikeplassen.

Dei hadde hunden i så langt band at dei let han springe ut av hagen og inn på leikeplassen for å drite.

Veldig kjekt å kome til ein leikeplass der sandkassa og området ellers var full av hundebæsj... Tok ikkje til seg kritikk heller, så til slutt beordra styret at hunden måtte vekk. Dei forstod ikkje kvifor :-/

Dessverre, dette kan jo ikkje du gjere, ettersom det er folk som berre går forbi, men det er jo heilt uakseptabelt, og folk som ikkje kan plukke opp dritten etter hundane sine skulle aldri hatt hund, det er rett og slett dårleg folkeskikk.

Ingen gode råd til deg, men full sympati.

Skrevet

Katter får visst drite hvor de vil. Mulig de produserer så lite bæsj at det ikke er noe problem - annet enn når de gjør det i barnas sandkasser da.. :o(((

Kattepiss i boder og kjellere er i grunnen verre syns jeg, man blir aldri kvitt lukta.

Merkelig det der, at de forbinder sandkassene med de kassene vi mennesker setter opp for å ikke få dem til å bæsje og tisse inne...

Gammel vane er vond å vende, heter det;)

Skrevet

Maken til "smart" utsagn. Går hunder løse? Nei. I bånd? Ja. Kan man dermed kontrollere hvor de gjør fra seg? Ja. Er det slik med katter flest? Nei.

Dessuten - "kattepiss" i kjellere etc. er markerende hankatter. Dette er 100% eiernes skyld, som er uansvarlige nok til å ikke kastrere kattene sine.

"......................................."

Skrevet

Ja, godt tips! Bare vent til jeg finner ut hvor hun bor!!! ;o)

Jepp.. legg deg på lur, og følg etter :) Kan tenke meg at det vil bli en tilfredsstillende følelse! :)

Vi håper på tilbakemelding! hehe

Gjest en hundeeier
Skrevet

Jeg plukker nesten aldri opp bærj etter hunden min! Men vet du hvorfor? Hunden min er renslig. Den venter til vi kommer til skikkelig ruskete terreng, og da går den så langt opp i lia som båndet rekker. Hunder som driter midt på gressplen eller midt på gata må læres renslighet!

Skrevet

Maken til "smart" utsagn. Går hunder løse? Nei. I bånd? Ja. Kan man dermed kontrollere hvor de gjør fra seg? Ja. Er det slik med katter flest? Nei.

Dessuten - "kattepiss" i kjellere etc. er markerende hankatter. Dette er 100% eiernes skyld, som er uansvarlige nok til å ikke kastrere kattene sine.

"......................................."

Et berettiget utsagn kan da være hvorfor skal mennesker ha dyr de ikke kan kontrollere i tetbygde strøk ?

For meg er det ingen selvfølge at folk skal holde alle mulige dyr og bo i by.

Skrevet

Et berettiget utsagn kan da være hvorfor skal mennesker ha dyr de ikke kan kontrollere i tetbygde strøk ?

For meg er det ingen selvfølge at folk skal holde alle mulige dyr og bo i by.

Det er en annen ting. Men hvem skal bestemme hvor grensene går? Hva er "tettbebygd strøk"?

Det er dessuten fullt mulig for et borettslag å forby dyrehold. Det gjelder da alle dyr som går ute.

Personlig har jeg ingen sympati for folk som ikke tåler at de innimellom støter på ubehageligheter/ubekvemmeligheter, og som krever at de skal ha alt rundt seg slik som de vil. Man lever i en verden sammen med andre mennesker, i større eller mindre grad, på et eller flere områder/plan. Lær deg å leve med det, eller finn deg en hytte i skauen hvor du slipper å ha med andre enn deg selv å gjøre.

"........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...