Gå til innhold

Hunder, bæsj og eiere som ikke plukker opp..

Anbefalte innlegg

Gjest en hundeeier
Skrevet

Det er en annen ting. Men hvem skal bestemme hvor grensene går? Hva er "tettbebygd strøk"?

Det er dessuten fullt mulig for et borettslag å forby dyrehold. Det gjelder da alle dyr som går ute.

Personlig har jeg ingen sympati for folk som ikke tåler at de innimellom støter på ubehageligheter/ubekvemmeligheter, og som krever at de skal ha alt rundt seg slik som de vil. Man lever i en verden sammen med andre mennesker, i større eller mindre grad, på et eller flere områder/plan. Lær deg å leve med det, eller finn deg en hytte i skauen hvor du slipper å ha med andre enn deg selv å gjøre.

"........................................."

Den er jeg enig med deg i. Vi hundeeiere har også ting ved andre rundt oss vi kan irritere oss over. Selv er jeg irritert over at det er så mange som forbyr hundehold. Det er faktisk forskjell på oss hundeeiere også. Hunden min går ved fot gjennom blokka, og alltid i bånd. Vi går utenfor borettslagets område før den får gjøre fra seg. En gang glemte jeg pose og så meg fortvilet rundt. Da dukket en dame opp med en pose, og det satte jeg pris på. Andre ville heller stått i vinduet og ristet på hodet, disse hundeeierene!

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

17

• red

14

• kaffepiken

10

• Dorthe

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den er jeg enig med deg i. Vi hundeeiere har også ting ved andre rundt oss vi kan irritere oss over. Selv er jeg irritert over at det er så mange som forbyr hundehold. Det er faktisk forskjell på oss hundeeiere også. Hunden min går ved fot gjennom blokka, og alltid i bånd. Vi går utenfor borettslagets område før den får gjøre fra seg. En gang glemte jeg pose og så meg fortvilet rundt. Da dukket en dame opp med en pose, og det satte jeg pris på. Andre ville heller stått i vinduet og ristet på hodet, disse hundeeierene!

Enig, enig. Mindre folk og flere hunder og katter, sier jeg :-)

"........................................"

Skrevet

Det er en annen ting. Men hvem skal bestemme hvor grensene går? Hva er "tettbebygd strøk"?

Det er dessuten fullt mulig for et borettslag å forby dyrehold. Det gjelder da alle dyr som går ute.

Personlig har jeg ingen sympati for folk som ikke tåler at de innimellom støter på ubehageligheter/ubekvemmeligheter, og som krever at de skal ha alt rundt seg slik som de vil. Man lever i en verden sammen med andre mennesker, i større eller mindre grad, på et eller flere områder/plan. Lær deg å leve med det, eller finn deg en hytte i skauen hvor du slipper å ha med andre enn deg selv å gjøre.

Nei, og mange er enige med deg i det.

Og jeg mener noe annet. For meg er det enkelte dyreeiere som forventer at alle skal innrette seg etter _deres_ liv.

Andre skadedyr som tar seg inn i leiligheten min kan jeg avlive uten videre om og menn, men fordi dyret tilfeldigvis er et slags kjæledyr er det ikke politisk korrekt å gjøre slikt.

Gjest en hundeeier
Skrevet

Og jeg mener noe annet. For meg er det enkelte dyreeiere som forventer at alle skal innrette seg etter _deres_ liv.

Andre skadedyr som tar seg inn i leiligheten min kan jeg avlive uten videre om og menn, men fordi dyret tilfeldigvis er et slags kjæledyr er det ikke politisk korrekt å gjøre slikt.

Tar andres husdyr seg inn i din leilighet da?!!

Noen irriterer seg over alt! Andre som snakker i mobilen, andre som hører på høy musikk på T-banen, syklister, unger som leker, unger som skriker, Naboens frukttrær.

På skoleveien min bodde det noen som hatet unger, og skøt skremselsskudd med luftgevær hvis noen nærmet seg huset. Kanskje en ide?

Skrevet

"Andre skadedyr som tar seg inn i leiligheten min kan jeg avlive uten videre om og menn, men fordi dyret tilfeldigvis er et slags kjæledyr er det ikke politisk korrekt å gjøre slikt."

Ja? Du må være rimelig idiot for å ikke se forskjellen på et tilfeldig "skadedyr" og noens kjæledyr.

"......................................."

Skrevet

Og spar oss for sytingen om "politisk korrekt".

"...................................."

Skrevet

Noen irriterer seg over alt! Andre som snakker i mobilen, andre som hører på høy musikk på T-banen, syklister, unger som leker, unger som skriker, Naboens frukttrær.

På skoleveien min bodde det noen som hatet unger, og skøt skremselsskudd med luftgevær hvis noen nærmet seg huset. Kanskje en ide?

Psykopattendenser, kaller jeg slikt. Å tro at en har en slags moralsk rett til å skyte ting og/eller vesener som er så gjennomført frekke at de kommer inn i hagen din.

"......................................"

Skrevet

Ja, vi har mange katter i nabolaget, og spesielt 2 av disse løper inn til meg om et vindu eller dør står åpent, og pisser sterk urinlukt på dørstokken.

Eierene toer bare sine hender og sier de ikke kan kontrollere kattene.

Skrevet

"Andre skadedyr som tar seg inn i leiligheten min kan jeg avlive uten videre om og menn, men fordi dyret tilfeldigvis er et slags kjæledyr er det ikke politisk korrekt å gjøre slikt."

Ja? Du må være rimelig idiot for å ikke se forskjellen på et tilfeldig "skadedyr" og noens kjæledyr.

Det er din påstand, og den er ikke spesielt gyldig heller.

Jeg har hatt hetterotte selv, noen sier det er skadedyr. En kamerat har skorpion, en annen har en kornsnake.

Det du sier er at siden disse er kjæledyr for noen , er det helt ok at de kravler rundt inni leiligheten din ?

Skrevet

Maken til "smart" utsagn. Går hunder løse? Nei. I bånd? Ja. Kan man dermed kontrollere hvor de gjør fra seg? Ja. Er det slik med katter flest? Nei.

Dessuten - "kattepiss" i kjellere etc. er markerende hankatter. Dette er 100% eiernes skyld, som er uansvarlige nok til å ikke kastrere kattene sine.

Hva var det jeg sa som var "smart"?

Jeg har ingen problemer med katter jeg, bortsett fra at jeg syns det er dumt når de sniker seg inn i sykkelboden og skvetter alle steder. Det er sikkert riktig som du sier at det er ukastrerte hankatter. Eller hvis de gjør fra seg i sandkasser, men det har det som jeg sa vært lite av her. Katter er jo flinke til å grave ned etter seg også.

Et annet sted vi bodde, krydde det av katter. Det var ikke så delikat i sandkassene, men det var midt i byen og kattene hadde få steder å gjøre fra seg.

Gjest en hundeeier
Skrevet

Ja, vi har mange katter i nabolaget, og spesielt 2 av disse løper inn til meg om et vindu eller dør står åpent, og pisser sterk urinlukt på dørstokken.

Æsj! Katter er ekle. Mange hunder er ufyselige også det skal jeg gå med på. Det er mange hunder her i området jeg ikke synes er så trivelige, noen som knurrer når jeg nærmer meg, eller de som har tenkt til å spise opp min egen hund. Men jeg kan da ikke skyte dem!!!!

Skrevet

Det er din påstand, og den er ikke spesielt gyldig heller.

Jeg har hatt hetterotte selv, noen sier det er skadedyr. En kamerat har skorpion, en annen har en kornsnake.

Det du sier er at siden disse er kjæledyr for noen , er det helt ok at de kravler rundt inni leiligheten din ?

Hva er ikke spesiellt gyldig? At det er en forskjell?

Er du virkelig ikke i stand til å se forskjellen? Du ser ikke forskjellen på å kverke en rotte som kommer opp gjennom kloakken, og det å skyte naboens kjæledyr, som noen eier og er glad i? Du ser ikke forskjellen på det?! *Rister på hodet*

Skrevet

Merkelig det der, at de forbinder sandkassene med de kassene vi mennesker setter opp for å ikke få dem til å bæsje og tisse inne...

Gammel vane er vond å vende, heter det;)

Ja, men her ute har det vært lite kattebæsj i sandkassene. Kattene har god plass til å gjøre fra seg andre steder heromkrig. Det er annerledes inne i sentrum. Der må sandkassene mange steder dekkes til for å hindre kattene.

Skrevet

Æsj! Katter er ekle. Mange hunder er ufyselige også det skal jeg gå med på. Det er mange hunder her i området jeg ikke synes er så trivelige, noen som knurrer når jeg nærmer meg, eller de som har tenkt til å spise opp min egen hund. Men jeg kan da ikke skyte dem!!!!

Problemet er ofte eierene, ikke dyrene. Før naboen havnet på tvangssalg hadde vi pitbullshow i hagen vår, og tidvis inni huset, når nabo med kompiser og hver sin kamphund ytret sin rett til å ha kjæledyr. Vi hadde ikke barn på den tiden, men jeg må inrømme at vi vurderte kjøpe inn en kanin eller noe og tjore fast i hagen, og skyte bikkjene når de fløy på den.

Skrevet

Igjen viser du at du overhodet ikke har begrep om hva du snakker om. Ingen katter går inn til folk og _pisser_. Det er utelukkende snakk om ukastrerte hankatter, som _markerer_. Det er uansvarlig kattehold å ha ukastrerte hankatter gående ute.

Men kjenner jeg deg rett, så hjelper det lite at du faktisk ikke vet noe om dette. Du kommer sikkert til å svare med et eller annet fornærmende, og å ubetydeliggjøre det at du har null begrep om hva du snakker om. I slike tilfeller er jeg faktisk litt smilende til at du får markert ned stua di, selv om jeg er prinsippiellt imot dårlig kattehold.

Skrevet

Skikkeleg hensynslaust!

Her i borettslaget var det folk som budde på enden av rekka like ved leikeplassen.

Dei hadde hunden i så langt band at dei let han springe ut av hagen og inn på leikeplassen for å drite.

Veldig kjekt å kome til ein leikeplass der sandkassa og området ellers var full av hundebæsj... Tok ikkje til seg kritikk heller, så til slutt beordra styret at hunden måtte vekk. Dei forstod ikkje kvifor :-/

Dessverre, dette kan jo ikkje du gjere, ettersom det er folk som berre går forbi, men det er jo heilt uakseptabelt, og folk som ikkje kan plukke opp dritten etter hundane sine skulle aldri hatt hund, det er rett og slett dårleg folkeskikk.

Ingen gode råd til deg, men full sympati.

Takk :o)

Skrevet

Problemet er ofte eierene, ikke dyrene. Før naboen havnet på tvangssalg hadde vi pitbullshow i hagen vår, og tidvis inni huset, når nabo med kompiser og hver sin kamphund ytret sin rett til å ha kjæledyr. Vi hadde ikke barn på den tiden, men jeg må inrømme at vi vurderte kjøpe inn en kanin eller noe og tjore fast i hagen, og skyte bikkjene når de fløy på den.

Det er jo slike som deg som er med på å gjøre at slike uansvarlige folk får holde på. Når du faktisk godtar det, og syter og klager her i stedet for å anmelde slikt, så får slikt aldri noen tydelige konsekvenser.

Det er stort sett ALLTID eierne som er problemet. Folk som er normalt utstyrt med grunnleggende empati skjønner det.

"........................................"

Gjest en hundeeier
Skrevet

Hva er du for en da?!!! Hvis det pågikk hundekamp i hagen din så må du da ringe dyrevernet!! Anmeld eierene! Ta med kanin i hagen og skyte hundene? Hva snakker du om?

Skrevet

Utrolig hensynsløst. Er det forresten ikke forbudt å ikke plukke opp?

Jeg ville stukket hodet ut av vinduet og ropt: "Du glemte noe." Svarer hun: "Jeg har brukt opp den siste posen", svarer du "Det gjør ikke noe, her har du en" og kastet en pose ned til henne.

Skrevet

Hva er ikke spesiellt gyldig? At det er en forskjell?

Er du virkelig ikke i stand til å se forskjellen? Du ser ikke forskjellen på å kverke en rotte som kommer opp gjennom kloakken, og det å skyte naboens kjæledyr, som noen eier og er glad i? Du ser ikke forskjellen på det?! *Rister på hodet*

Vel, jeg har aldri plaget eller skutt en eneste katt eller hund, men det er ikke innlysende for meg at alle dyr som holdes som kjæledyr er koselige og kan gjøre hva de vil.

Slik jeg skjønner deg så sier du jeg ikke skal syte fordi andres dyr spaserer inn til meg, og da spør jeg tilbake, er det ok at hamstre, rotter, skorpioner, slanger eller kamphunder kommer uinvitert inn til deg ? Dette er også kjæledyr for andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...