Gå til innhold

Hunder, bæsj og eiere som ikke plukker opp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig hensynsløst. Er det forresten ikke forbudt å ikke plukke opp?

Jeg ville stukket hodet ut av vinduet og ropt: "Du glemte noe." Svarer hun: "Jeg har brukt opp den siste posen", svarer du "Det gjør ikke noe, her har du en" og kastet en pose ned til henne.

Ja, jeg tenkte på det etterpå at jeg skulle tilbudt meg å "hjelpe" henne på et vis slik at jeg kunne fått sagt ifra på en ikke uhøflig måte..

Men der og da ble jeg bare stående litt satt ut. Neste gang skal jeg ha denne taktikken i bakhodet :o)

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

17

• red

14

• kaffepiken

10

• Dorthe

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest en hundeeier
Skrevet

Hva er ikke spesiellt gyldig? At det er en forskjell?

Er du virkelig ikke i stand til å se forskjellen? Du ser ikke forskjellen på å kverke en rotte som kommer opp gjennom kloakken, og det å skyte naboens kjæledyr, som noen eier og er glad i? Du ser ikke forskjellen på det?! *Rister på hodet*

"......................................."

Regner med at du er vant med at hamstre, rotter, skorpioner, slanger eller kamphunder kommer vandrende inn i stua de? :-D

Skrevet

Igjen viser du at du overhodet ikke har begrep om hva du snakker om. Ingen katter går inn til folk og _pisser_. Det er utelukkende snakk om ukastrerte hankatter, som _markerer_. Det er uansvarlig kattehold å ha ukastrerte hankatter gående ute.

Men kjenner jeg deg rett, så hjelper det lite at du faktisk ikke vet noe om dette. Du kommer sikkert til å svare med et eller annet fornærmende, og å ubetydeliggjøre det at du har null begrep om hva du snakker om. I slike tilfeller er jeg faktisk litt smilende til at du får markert ned stua di, selv om jeg er prinsippiellt imot dårlig kattehold.

"........................................."

Oioi, sinna i dag ?

Har hatt katter flere ganger inne, en gang ble nabokatten låst inne i mange timer og pisset på gulvet.

Ved flere andre anledninger har en eller annen hankatt markert på ytterdøra.

Hvordan du får alt vrøvlet fra om at jeg ikke aner hva jeg prater om aner jeg ikke.

Skrevet

Det er jo slike som deg som er med på å gjøre at slike uansvarlige folk får holde på. Når du faktisk godtar det, og syter og klager her i stedet for å anmelde slikt, så får slikt aldri noen tydelige konsekvenser.

Det er stort sett ALLTID eierne som er problemet. Folk som er normalt utstyrt med grunnleggende empati skjønner det.

"........................................"

'slike som deg'

Syns du begynner å bli usakelig usmakelig her nå.

Jeg anmelder ikke kamerater som har slange i bur, puitbullbikjene ble anmeldt, og vi hadde 4-5 politirazzia som lette etter hundene.

Skrevet

Vel, jeg har aldri plaget eller skutt en eneste katt eller hund, men det er ikke innlysende for meg at alle dyr som holdes som kjæledyr er koselige og kan gjøre hva de vil.

Slik jeg skjønner deg så sier du jeg ikke skal syte fordi andres dyr spaserer inn til meg, og da spør jeg tilbake, er det ok at hamstre, rotter, skorpioner, slanger eller kamphunder kommer uinvitert inn til deg ? Dette er også kjæledyr for andre.

Nei, jeg har overhodet ikke sagt at man ikke skal ha noe imot at andres dyr spaserer inn til en. Det jeg sier, er at det er en stor forskjell på en rotte fra kloakken og noens kjæledyr. Det tror jeg du er i stand til å fatte, også.

Videre sier jeg at det er eierne som er de største problemene, det være seg båndløse hunder eller ukastrerte katter.

Eksemplene dine er mildt sagt tullete. Slanger og skorpioner (giftige) er ikke lovlige å ha her til lands. Og det er meget lite sannsynlig at de som finnes går løst og kommer inn til naboen. Har naboen en slange, så bør man anmelde vedkommende for ulovlig hold av eksotiske dyr. Det er få som klarer å gi slike dyr en ordentlig tilværelse, og veterinærnæringen mangler kompetansen som skal til for at disse dyrene skal være lovlige å ha.

Hunder, enten det er pudler eller kamphunder, har man ganske enkelt ikke lov til å ha gående løse. Slikt bør anmeldes, hvis man mangler baller til å si det til eierne, eller sistnevnte ignorer tilsnakk.

Forøvrig - hvis du har problem med at en katt kommer inn til deg, enten den markerer eller ikke (personlig fatter jeg ikke hva problemet er hvis den ikke markerer - det er bare å skysse den ut igjen, så strø litt katt-deg-vekk e.l. i nærheten av der den pleier å komme inn (utenfor). Det hjelper som regel.

Skrevet

Regner med at du er vant med at hamstre, rotter, skorpioner, slanger eller kamphunder kommer vandrende inn i stua de? :-D

Nei. Slik skjer normalt ikke.

"......................................"

Skrevet

Oioi, sinna i dag ?

Har hatt katter flere ganger inne, en gang ble nabokatten låst inne i mange timer og pisset på gulvet.

Ved flere andre anledninger har en eller annen hankatt markert på ytterdøra.

Hvordan du får alt vrøvlet fra om at jeg ikke aner hva jeg prater om aner jeg ikke.

Jo, jeg tar det direkte fra det du sier. Hvis en katt blir stengt inne i lang tid, så sier det seg da selv at den til slutt pisser på gulvet. Men du snakker om dette som om katter pleier å gå inn til folk for å gjøre det, noe som ikke er tilfelle. Markerende hankatter kan derimot gå inn til folk og markere, selv om det faktisk ikke er så vanlig det heller.

Skrevet

'slike som deg'

Syns du begynner å bli usakelig usmakelig her nå.

Jeg anmelder ikke kamerater som har slange i bur, puitbullbikjene ble anmeldt, og vi hadde 4-5 politirazzia som lette etter hundene.

Så - når du anmeldte kamphundtilfellet, hvorfor i all verden bruker du det som et eksempel på generell klaging over folks dyrehold? Og _jeg_ er usaklig.

At du vet at folk har ulovlig dyrehold, men ikke anmelder det, får bli på din rettskaffenhetsfølelse.

Skrevet

Hva er du for en da?!!! Hvis det pågikk hundekamp i hagen din så må du da ringe dyrevernet!! Anmeld eierene! Ta med kanin i hagen og skyte hundene? Hva snakker du om?

ok, kaninen er tatt ut av kontext, men det er slike ideer man kan få etter noen år.

De hadde ikke kamper i hagen vår, men de hadde med seg ustyrlige bikkjer som 'lekte'. Vi snakket med politi som var der flere ganger, snakket med lederen i amstafforbundet etc.

(Disse hundene var registrerte amstaffer, før disse ble forbudt og). Halvparten av bikkjene ble borte, men vi hadde besøk av politiet med gjevne melomrom som lette etter disse.

Forøvrig var dette folk som drev dopsalg og hadde våpen liggende, lett å være tøff i trynet og si alle de tingene vi burde gjort, men vi var feige og fikk politiet til å spane i stedenfor å si 'kom å hent hundene nå'

Skrevet

Nei, jeg har overhodet ikke sagt at man ikke skal ha noe imot at andres dyr spaserer inn til en. Det jeg sier, er at det er en stor forskjell på en rotte fra kloakken og noens kjæledyr. Det tror jeg du er i stand til å fatte, også.

Videre sier jeg at det er eierne som er de største problemene, det være seg båndløse hunder eller ukastrerte katter.

Eksemplene dine er mildt sagt tullete. Slanger og skorpioner (giftige) er ikke lovlige å ha her til lands. Og det er meget lite sannsynlig at de som finnes går løst og kommer inn til naboen. Har naboen en slange, så bør man anmelde vedkommende for ulovlig hold av eksotiske dyr. Det er få som klarer å gi slike dyr en ordentlig tilværelse, og veterinærnæringen mangler kompetansen som skal til for at disse dyrene skal være lovlige å ha.

Hunder, enten det er pudler eller kamphunder, har man ganske enkelt ikke lov til å ha gående løse. Slikt bør anmeldes, hvis man mangler baller til å si det til eierne, eller sistnevnte ignorer tilsnakk.

Forøvrig - hvis du har problem med at en katt kommer inn til deg, enten den markerer eller ikke (personlig fatter jeg ikke hva problemet er hvis den ikke markerer - det er bare å skysse den ut igjen, så strø litt katt-deg-vekk e.l. i nærheten av der den pleier å komme inn (utenfor). Det hjelper som regel.

_jeg_ ser forskjell på kloakkrotte og en hund, men det er ikke noe universal sannhet at alt som er kjæledyr er det for alle.

Som nevnt før, at noen venner av meg har skorpion (uten giftbrodd) og slange (ufarlig kvelerslange) er noe jeg aldri kommer til å annmelde.

Hovedproblemet med katt er at jeg er allergisk, og spesielt 2 av kattene i nabolaget løper inn døren så snart den er åpen.

Jeg mener (og dette er min mening) at folk som har dyr i by bør holde dem inne, eller lufte dem med bånd ute.

Det som er din mening er at da bør jeg flytte til blokk.

Skrevet

Jo, jeg tar det direkte fra det du sier. Hvis en katt blir stengt inne i lang tid, så sier det seg da selv at den til slutt pisser på gulvet. Men du snakker om dette som om katter pleier å gå inn til folk for å gjøre det, noe som ikke er tilfelle. Markerende hankatter kan derimot gå inn til folk og markere, selv om det faktisk ikke er så vanlig det heller.

Foreldrene mine hadde i en periode stadig hannkatter som markerte i garasjen. Kall det markering eller tissing; uansett lukter det tiss.

Skrevet

Så - når du anmeldte kamphundtilfellet, hvorfor i all verden bruker du det som et eksempel på generell klaging over folks dyrehold? Og _jeg_ er usaklig.

At du vet at folk har ulovlig dyrehold, men ikke anmelder det, får bli på din rettskaffenhetsfølelse.

Ene er fordi jeg har fått en 0 toleranse på andre folks dyrehold som er til ulempe for meg og mine, jeg forbeholder meg retten til å syte til dommedag hver eneste gang nabohunden driter på trappen min eller katta løper inn på soverommet.

Og du har rett til å mene at jeg er dust siden jeg ikke liker det.

Jeg mener det er mange nok egoistiske dyreeiere som syns det er ok at dyrene gjør hva pokker de vil hos andre, du syns jeg er dust som mener det.

Og du da prozak, driver du å anmelder kompiser hvis de har en hasj liggende, har svarte arbeidere til å gjøre noe for seg, vært litt kreative på skattelistene eller annet som ikke er helt lov ?

Skrevet

Foreldrene mine hadde i en periode stadig hannkatter som markerte i garasjen. Kall det markering eller tissing; uansett lukter det tiss.

Nei, jeg kaller det ikke markering ELLER tissing. Markering er markering, og skjer kun fordi folk ikke kastrerer hankattene sine. Enkelt og greit.

Skrevet

_jeg_ ser forskjell på kloakkrotte og en hund, men det er ikke noe universal sannhet at alt som er kjæledyr er det for alle.

Som nevnt før, at noen venner av meg har skorpion (uten giftbrodd) og slange (ufarlig kvelerslange) er noe jeg aldri kommer til å annmelde.

Hovedproblemet med katt er at jeg er allergisk, og spesielt 2 av kattene i nabolaget løper inn døren så snart den er åpen.

Jeg mener (og dette er min mening) at folk som har dyr i by bør holde dem inne, eller lufte dem med bånd ute.

Det som er din mening er at da bør jeg flytte til blokk.

"_jeg_ ser forskjell på kloakkrotte og en hund, men det er ikke noe universal sannhet at alt som er kjæledyr er det for alle."

Men det er heller ikke poenget. Poenget er at det er stor forskjell på et dyr som er _noens_ kjæledyr, og en kloakkrotte. Det har rett og slett med empati for andre å gjøre, ikke noe mer komplisert enn det.

"Hovedproblemet med katt er at jeg er allergisk, og spesielt 2 av kattene i nabolaget løper inn døren så snart den er åpen."

Som sagt - jeg foreslår katt-deg-vekk.

"Jeg mener (og dette er min mening) at folk som har dyr i by bør holde dem inne, eller lufte dem med bånd ute."

Hva legger du i "by"? Tettbebygd strøk? Eller by?

"Det som er din mening er at da bør jeg flytte til blokk."

Hvis du har nulltoleranse, ja.

Skrevet

Tar andres husdyr seg inn i din leilighet da?!!

Noen irriterer seg over alt! Andre som snakker i mobilen, andre som hører på høy musikk på T-banen, syklister, unger som leker, unger som skriker, Naboens frukttrær.

På skoleveien min bodde det noen som hatet unger, og skøt skremselsskudd med luftgevær hvis noen nærmet seg huset. Kanskje en ide?

Jeg har stadig besøk av naboens pusekatter. De stikker inn hvis ytterdøra mi står oppe. Det er bare hyggelig.

Den ene finner jeg stadig i senga mi, den andre ute på verandaen.

Hadde jeg ikke likt katter, så hadde jeg hatt døra stengt hele tida.

Skrevet

Problemet er ofte eierene, ikke dyrene. Før naboen havnet på tvangssalg hadde vi pitbullshow i hagen vår, og tidvis inni huset, når nabo med kompiser og hver sin kamphund ytret sin rett til å ha kjæledyr. Vi hadde ikke barn på den tiden, men jeg må inrømme at vi vurderte kjøpe inn en kanin eller noe og tjore fast i hagen, og skyte bikkjene når de fløy på den.

Kjenner bare snille pitbuller jeg. Men da kjenner jeg eieren også. Ingen av de som har vært i kamp.

Skrevet

"_jeg_ ser forskjell på kloakkrotte og en hund, men det er ikke noe universal sannhet at alt som er kjæledyr er det for alle."

Men det er heller ikke poenget. Poenget er at det er stor forskjell på et dyr som er _noens_ kjæledyr, og en kloakkrotte. Det har rett og slett med empati for andre å gjøre, ikke noe mer komplisert enn det.

"Hovedproblemet med katt er at jeg er allergisk, og spesielt 2 av kattene i nabolaget løper inn døren så snart den er åpen."

Som sagt - jeg foreslår katt-deg-vekk.

"Jeg mener (og dette er min mening) at folk som har dyr i by bør holde dem inne, eller lufte dem med bånd ute."

Hva legger du i "by"? Tettbebygd strøk? Eller by?

"Det som er din mening er at da bør jeg flytte til blokk."

Hvis du har nulltoleranse, ja.

Skal jeg hive kattdegvekk i stua da ?

Vi har felles inngang med noen som har katt.

Jeg syns denne 'empatien' fra dyreeierene er ganske ensidig, vi har fått ødelagt planter, hundebæsj i hele hagen, kattepiss på soverommet, andre katter har 'markert' døren, bikkja 'markerer' alle hushjørnene, kattene pisser og driter i vedskjulet vårt.

Vi har tatt omtrent alle forhåndsregler vi kan gjøre, ikke en eneste gang har jeg hørt 'oj, beklager det der' eller 'vi skal rydde opp' eller noe som helst.

De mener nok som deg, at jeg må finne meg i alt mulig fra dyrene sine eller flytte.

Skrevet

Kjenner bare snille pitbuller jeg. Men da kjenner jeg eieren også. Ingen av de som har vært i kamp.

Den eksnaboen hadde var ikke i kamp, men resten av 'familien' dens tilhørte kampmiljøet på stovner, og de var på besøk titt og ofte.

Skrevet

Den eksnaboen hadde var ikke i kamp, men resten av 'familien' dens tilhørte kampmiljøet på stovner, og de var på besøk titt og ofte.

Jeg har også møtt hunder som har vært i kamp og de liker jeg ikke. Men nå bor jeg rett ved et sted hvor hunder blir kampet også. Hvis det ikke er slutt med det nå, politiet var i vært fall klar over det.

Skrevet

Skal jeg hive kattdegvekk i stua da ?

Vi har felles inngang med noen som har katt.

Jeg syns denne 'empatien' fra dyreeierene er ganske ensidig, vi har fått ødelagt planter, hundebæsj i hele hagen, kattepiss på soverommet, andre katter har 'markert' døren, bikkja 'markerer' alle hushjørnene, kattene pisser og driter i vedskjulet vårt.

Vi har tatt omtrent alle forhåndsregler vi kan gjøre, ikke en eneste gang har jeg hørt 'oj, beklager det der' eller 'vi skal rydde opp' eller noe som helst.

De mener nok som deg, at jeg må finne meg i alt mulig fra dyrene sine eller flytte.

"De mener nok som deg, at jeg må finne meg i alt mulig fra dyrene sine eller flytte."

Hvorfor skal du anklage meg for å si ting jeg aldri har sagt? Det er KLART at dyreeier skal ta ansvar, og rydde etter dyrene sine. Men hvis du ikke finner deg i at det er dyr der hvor dette er tillatt, DA er den eneste løsningen å flytte, ja. Jeg synes ikke det er noe verre enn de som mener at de som bor på Løkka og ikke trives med det helvetes bråket enkelte steder, bare kan ta å flytte (uavhengig av hvem som var der først - leilighetene eller utestedene).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...