Gå til innhold

H va slags p-piller bruker dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Kristiina
Skrevet

Jeg må snart starte på p-piller igjen. gikk på Cerazette før, men sluttet da det bare ble kluss med mensen. Da jeg startet på'n igjen ble jeg fryktelig kvalm, en birkning jeg ikke har merket noe til tidligere.

Så hvilket merke er dere fornøyde med?.

ville prøve Trionetta, men den forsvinner jo over nyttår.

Skrevet

Jeg brukte Cerazette tidligere, men sluttet da jeg fikk cyster av dem. Begynte på Marvelon for snart ett år siden. Er fornøyd med den, selv om jeg blødde mer enn jeg pleide de første mensene - men det har stabilisert seg nå.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg bruker trionetta,og er veldig fornøyd.

Men som du sier så forsvinner den jo :(

Skrevet

Yasmin har vært supert for meg, nå bruker jeg p-ring som er enda suprere.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg bruker Yasmin, og den fungerer utmerket.

Brukte trinordiol før, men byttet slik at jeg kan ha mensen når det passer meg, og ikke når det passer pillebrettet.

Skrevet

Eg går på trionetta no eg er kjempefornøyd:-) Lurer litt på kva eg får tak i over nyttår :-(

Skrevet

Jeg bruker Trionetta, men vil gå over på Microgynon når jeg er ferdig med denne pakken. Det er visstnok samme innhold i tablettene, bare at det er monofasetabletter i stedet for trifase.

Skrevet

Jeg bruker Trionetta, men vil gå over på Microgynon når jeg er ferdig med denne pakken. Det er visstnok samme innhold i tablettene, bare at det er monofasetabletter i stedet for trifase.

Må eg gå til legen og be om ein annan type over nyttår? Eller får eg berre resept på nokon?

Gjest Kristiina
Skrevet

"Jeg bruker Trionetta, men vil gå over på Microgynon når jeg er ferdig med denne pakken. Det er visstnok samme innhold i tablettene, bare at det er monofasetabletter i stedet for trifase.

"

Hva er forskjellen på monofasetabletter og trifase?

Skrevet

"Jeg bruker Trionetta, men vil gå over på Microgynon når jeg er ferdig med denne pakken. Det er visstnok samme innhold i tablettene, bare at det er monofasetabletter i stedet for trifase.

"

Ja, akkurat det der lurer eg på og du... hm

Skrevet

"

Monofasetabletter har samme dose hormoner i alle pillene. Da kan du utsette mensen ved å bare starte på nytt brett uten pause.

Trifase har tre forskjellige hormondoser i ett brett. En tredjedel av pillene er gule, en tredjedel er røde og en tredjedel er hvite. Da må man hoppe rett på siste farge på brettet for å utsette mensen.

Skrevet

Må eg gå til legen og be om ein annan type over nyttår? Eller får eg berre resept på nokon?

Jeg ringer bare til legen min og ber om en resept på Microgynon. Jeg regner med det går greit, da jeg begynte på Trionetta på samme måte.

Skrevet

Eg går på trionetta no eg er kjempefornøyd:-) Lurer litt på kva eg får tak i over nyttår :-(

Har hørt leger anbefale Microgynon, da de har nesten samme sammensetning som Trionetta, bare at dosene er like i alle pillene (monofase). Trionetta har forskjellig doser hormoner i de gule, røde og hvite pillene (trifase).

Gjest Kristiina
Skrevet

Monofasetabletter har samme dose hormoner i alle pillene. Da kan du utsette mensen ved å bare starte på nytt brett uten pause.

Trifase har tre forskjellige hormondoser i ett brett. En tredjedel av pillene er gule, en tredjedel er røde og en tredjedel er hvite. Da må man hoppe rett på siste farge på brettet for å utsette mensen.

ok, da var det det jeg trodde det var. Hva skjer om man glemmer seg, eller klusser med tablettene når det ikke var tiltenkt?.

Skrevet

ok, da var det det jeg trodde det var. Hva skjer om man glemmer seg, eller klusser med tablettene når det ikke var tiltenkt?.

"Hva skjer om man glemmer seg"

Hvis man glemmer en pille, tar man to dagen etterpå og bruker ekstra beskyttelse den neste uka.

"eller klusser med tablettene når det ikke var tiltenkt"

Hvis man begynner på nytt brett uten pause med trifasepiller - får man visstnok mensen som vanlig. Hvor sikkert det er da, er jeg ikke sikker på.

Hvis man begynner på nytt brett uten pause med monofasepiller, kan man utsette mensen på ubestemt tid.

Gjest Kristiina
Skrevet

Jeg bruker Yasmin, og den fungerer utmerket.

Brukte trinordiol før, men byttet slik at jeg kan ha mensen når det passer meg, og ikke når det passer pillebrettet.

har du merket noe til psykiske bivirkninger ved den å bruke Yasmin?.

Husker at fastlegen har vært tilbakeholden ved å skrive den ut til meg, av en eller annen årsak. Vet ikke hvorfor.

Skrevet

Jeg bruker Logynon og er fornøyd med de,men vet ikke om de selger de i Norge (fikk de i England), hadde tenkt aa bytte til Trionetta som jeg har prøvd før, men maa nok finne noen andre gitt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...