Gå til innhold

H va slags p-piller bruker dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Kristiina
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161616139' post='3354368]

Jeg bruker Yasmine. Er fornøyd :)

fastlegen vil ikke skrive den ut til meg pga noen spesielle bivirkninger. Jeg fatter ikke hvorfor spesielt ikke når jeg ser at så mange får den. Tror det er en av de p-pillene jeg har forsøkt og faktisk tålt.

Skrevet

fastlegen vil ikke skrive den ut til meg pga noen spesielle bivirkninger. Jeg fatter ikke hvorfor spesielt ikke når jeg ser at så mange får den. Tror det er en av de p-pillene jeg har forsøkt og faktisk tålt.

Å?

Fastelegen min næremst slengt resepten etter meg. Dette var den mest vanlige, sa han til meg.

Merkelig

Gjest Kristiina
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161616866' post='3354375]

Å?

Fastelegen min næremst slengt resepten etter meg. Dette var den mest vanlige, sa han til meg.

Merkelig

Må jeg vente helt til mensen starter med å begynne på'n igjen med p-piller, eller kan jeg begynne rett på?. Går ikke på piller nå.

Skrevet

Må jeg vente helt til mensen starter med å begynne på'n igjen med p-piller, eller kan jeg begynne rett på?. Går ikke på piller nå.

Man kan starte når som helst. Men hvis man ikke starter fra første mensdag, så er ikke pillene sikker før det har gått 14 dager (eller noe)

Gjest Shira12
Skrevet

har du merket noe til psykiske bivirkninger ved den å bruke Yasmin?.

Husker at fastlegen har vært tilbakeholden ved å skrive den ut til meg, av en eller annen årsak. Vet ikke hvorfor.

Nei, ingen bivirkninger.

Legen min var ikke skeptisk til og skrive ut til meg.

Men det er jo flere faktorer som spiller inn da, og vi er forskjellige. Du kan jo spørre legen hvorfor han var skeptisk.

Skrevet

Har hørt leger anbefale Microgynon, da de har nesten samme sammensetning som Trionetta, bare at dosene er like i alle pillene (monofase). Trionetta har forskjellig doser hormoner i de gule, røde og hvite pillene (trifase).

Treng eg ikkje møte opp på legekontoret? Berre ringe og bestille ny resept?

Skrevet

Treng eg ikkje møte opp på legekontoret? Berre ringe og bestille ny resept?

Jeg gjorde i hvert fall det, men legen kjente jo meg og min prevensjons-historie fra før.

Skrevet

Jeg brukte Diane tidligere, mye pga av at jeg hadde så mye kviser at det ble akkurat den typen. Jeg merket ingen bivirkninger.

Skrevet

Loette. Har brukt trinordiol og trionetta også. Egentlig vært fornøyd med alle, men greiere å hoppe over mensen med loette.

Ville prøve diane pga hudproblemer. Men legen ville ikke skrive det ut til meg før vi hadde prøvd lokalbehandling (krem). Så fikk resept på en krem og skal tilbake om noen uker. Hvis det ikke er blitt bedre, så skal jeg få prøve diane :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...