rose23 Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Har en psykolog myndighet til å legge inn en klient på psykiatrisk? Eller må det skje via lege? 0 Siter
Adriana Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Ja, det kan de. Reglene ble endret for ca. 5 år siden. Før det kunne bare leger legge inn pasienter. Men de må, i likhet med leger, ha en tutor som godkjenner innleggelsen. 0 Siter
rose23 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Skrevet 24. oktober 2006 Ja, det kan de. Reglene ble endret for ca. 5 år siden. Før det kunne bare leger legge inn pasienter. Men de må, i likhet med leger, ha en tutor som godkjenner innleggelsen. Det gjeldr vel bare ved tvangsinnleggelser? 0 Siter
Gjest voppas Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Etter hva jeg har blitt fortalt, kan psykologer legge inn pasienter som legger seg inn frivillig. Er det snakk om tvangsinnleggelse, må lege gjøre det. Når det er tvangsinnleggelse, må legen ha en tutorerklæring, men han trenger da bare ta en telefon og forklare situasjonen. 0 Siter
Adriana Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Det gjeldr vel bare ved tvangsinnleggelser? Beklager at jeg er så sen med å svare! Ja, det gjelder bare ved tvangsinnleggelser. Det er så mye snakk om tvangsinnleggelser her inne at jeg glemmer at det finnes annet ;-) 0 Siter
hidi Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg tror at en psykolog kan tvangsinnlegge, hvis flere støtter diagnosen. Føler du deg urettferdig behandlet, så roper du advokat, hele tiden! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Psykologer kan legge inn pasienter til frivillige opphold. De kan ikke tvangsinnlegge pasienter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.