Gå til innhold

Depresjon verst om morgenen?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter forferdelig med min første depresjon for tiden. Tror livet er levd hver morgen, gråter og har det forferdelig. Det bedrer seg litt utover dagen, og jeg får også litt hjelp av litt valium midt på dagen. Men om kvelden synes depr. følelsen å minske?? Den er jo der, men veldig mye svakere??

Er dette vanlig??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251124-depresjon-verst-om-morgenen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg hadde de tygste depresjonene hadde jeg det slik som deg.Morningene var fryktelige, slet meg gjennom dagen, og ut på kvelden ble det litt lettere.

Jeg undret meg på dette jeg og, men kom til slutt til at det måtte være en kombinasjon av at da kunne jeg "glemme" meg selv litt når jeg så på TV, pluss at det snart var leggetid,og jeg kunne legge meg og slippe unna hele elendigheten.Vennlig hisen

Når jeg hadde de tygste depresjonene hadde jeg det slik som deg.Morningene var fryktelige, slet meg gjennom dagen, og ut på kvelden ble det litt lettere.

Jeg undret meg på dette jeg og, men kom til slutt til at det måtte være en kombinasjon av at da kunne jeg "glemme" meg selv litt når jeg så på TV, pluss at det snart var leggetid,og jeg kunne legge meg og slippe unna hele elendigheten.Vennlig hisen

Ja, jeg vil helst ikke legge meg om kvelden, for jeg vet hva som venter neste morgen.

Bruker 2,5 mg zyprexa for å stabilisere, så har lurt på om det er den jeg ikke tåler, siden jeg tar den om kvelden og absolutt er i best form rett før neste dose, men siden det er flere som opplever det på samme måte så er det vel depresjons-mønsteret. Ellers så hadde vi vel ikke holdt det ut.

Skremmende er det iallefall å ha det slik. Jeg tåler ikke AD, så er så redd jeg kommer til å bli slik resten av livet.

Er det noen av dere som har kommet over det uten medikamenter??

Sarah Elizabeth

Depresjonene mine er også verst om morgenen. I perioder er jeg bare i stand til å snakke, spise, dusje osv om kvelden faktisk. Om morgenen stavrer jeg bare krokbøyd rundt i leiligheten og brekker meg hvis jeg prøver å spise. Ved 18-tiden går dette helt plutselig over og jeg kan handle inn mat eller gå meg en tur f.eks. Rare greier..

Depresjonene mine er også verst om morgenen. I perioder er jeg bare i stand til å snakke, spise, dusje osv om kvelden faktisk. Om morgenen stavrer jeg bare krokbøyd rundt i leiligheten og brekker meg hvis jeg prøver å spise. Ved 18-tiden går dette helt plutselig over og jeg kan handle inn mat eller gå meg en tur f.eks. Rare greier..

Ja, det er undelige greier. som regel er jeg bedre om kveldene,mye bedre,men ikveld er jeg på gråten igjen. Hadde en periode på ettermiddagen som var bedre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...