Gå til innhold

Lettere fortvilet

Anbefalte innlegg

Gjest Bakteriell
Skrevet

For to uker siden var jeg hos en gynokolog fordi jeg er så plaget av sopp, lukt og tykk utflod.

Han tok en bakteriell test og fortalte meg at det ser ut til at det er noe der som jeg har gått med lenge...

Typen min sier også at han synes jeg smaker surt og rart og at jeg har en seig utflod.

Nå har jeg fått svar på prøvene, og det viser seg at alt er bra...???

Men hvis alt er bra, hvorfor lukter det av utfloden, hvorfor er den tykk,hvorfor smaker jeg surt?? Hva mente legen med at dette er noe jeg har gått med lenge??

Prøvene viste også at jeg var fri for sopp.

Er det noen som opplever det samme som meg??????

Eller har noen tips???

Dette tærer på sexlivet vårt :o(

Er MEGET glad for svar, for nå er jeg lettere fortvilet..

Gjest Ville jeg gjort
Skrevet

Da gynekologen sa at dette har du gått med lenge, burde h*n jo også forklare hva h*n tenkte på og hva beh. er. Ta en tlf og hør.

Gjest Bakteriell
Skrevet

Da gynekologen sa at dette har du gått med lenge, burde h*n jo også forklare hva h*n tenkte på og hva beh. er. Ta en tlf og hør.

Takk for svar, skal ringe i morgen.

Gjest var plaget med det samme
Skrevet

jeg hadde samme problemet som deg. Hadde ofte infeksjoner og sopp. Var bivirkninger av medisiner jeg brukte. Ikke vask deg med såpe, bare vann. Du kan prøve noen stikkpiller du får kjøpt på apoteket og ta de en uke før og etter mens. Vival heter de og skal opprettholde den riktige bakteriefloraen i skjeden.

Har du alltid sånn utflod eller bare før og etter mens? Er det del hormonelle ting som skjer i kroppen som kan skape forandringer i bakteriefloraen.

Gjest Princess Peach
Skrevet

jeg hadde samme problemet som deg. Hadde ofte infeksjoner og sopp. Var bivirkninger av medisiner jeg brukte. Ikke vask deg med såpe, bare vann. Du kan prøve noen stikkpiller du får kjøpt på apoteket og ta de en uke før og etter mens. Vival heter de og skal opprettholde den riktige bakteriefloraen i skjeden.

Har du alltid sånn utflod eller bare før og etter mens? Er det del hormonelle ting som skjer i kroppen som kan skape forandringer i bakteriefloraen.

*LOL*

Vival heter de nok ikke, men VIVAG! Vival er beroligende tabletter, skal absolutt ikke stappes inn i skjeden. ;)

Gjest Bakteriell
Skrevet

He he.. skjønte at du mente vivag. Ja jeg bruker det og bruker ikke såpe i dusjen.

Men jeg har tykk luktsom utflod hele tiden, fikk det etter at jeg sluttet på p-pillene i mai.

Så det kan jo være riktig det du skriver at det kan være noe hormonelt.

Men veldig kjedelig når jeg føler meg møkkete og at det lukter av meg.

Kjæresten min har sluttet med oralsex pga dette.

Men har fortalt han hva legen sa og at jeg ikke har noen infeksjoner.

Gjest Ville jeg gjort
Skrevet

He he.. skjønte at du mente vivag. Ja jeg bruker det og bruker ikke såpe i dusjen.

Men jeg har tykk luktsom utflod hele tiden, fikk det etter at jeg sluttet på p-pillene i mai.

Så det kan jo være riktig det du skriver at det kan være noe hormonelt.

Men veldig kjedelig når jeg føler meg møkkete og at det lukter av meg.

Kjæresten min har sluttet med oralsex pga dette.

Men har fortalt han hva legen sa og at jeg ikke har noen infeksjoner.

Høyt sukkerinntak gir også ofte soppinfeksjoner.

Gjest Bakteriell
Skrevet

Høyt sukkerinntak gir også ofte soppinfeksjoner.

Men jeg var fri for sopp.

Ingen infeksjoner.

4barns mor-77
Skrevet

Jeg var i en periode plaget med sopp lignende symptomer en gang i måneden. (ved el tid ca) Tok flere prøver, som alle var fine. Legen trodde til og med det var clamydia en gang. Bare for å se at nok en gang var prøven fin.

Ble henvist til gynekolog, og der fant de også at alt var normalt. Men de kunne informere om ting jeg kunne prøve for å begrense det...

Bl.a; slutte å barbere nedentil, noen kvinner tåler det ikke og reagerer med sopp lign sympt.

Bytte til annet toalett papir, Resirkulert toalett papir kunne inneholde noe som kunne forstyrre.

Ellers sa hun at noen kvinner får sånne symptomer uten at det er noe galt, og må bare leve med det. Evnt bruke salve for å dempe kløe f.eks.

Jeg byttet toalettpapir, og hos meg forsvant det... (slutte å barbere var igrunn ikke noe alternativ, så det prøvde jeg ikke...;))

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men for ei jeg kjenner var dette det første tegn på overgangsalderen.

Gjest Ville jeg gjort
Skrevet

Men jeg var fri for sopp.

Ingen infeksjoner.

Men du sier jo selv at du er plaget av soppinfeksjoner. Kanskje det ikke gjorde utslag på testen, eller at du nylig hadde beh. deg med soppmidler som gjorde at de ikke fant noe?

Jeg ville forsøkt å kutte ned på sukkerbruk. Og unngå truser i syntetisk materiale, og unngå tette bukser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...