Gå til innhold

Apropos "misbruk" av influensadiagnose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg leste Göethe da jeg studerte klavermusikk ved Musikkonservatoriet i Vladivostok.

Du må ikke ta livsløgnen fra syke.

Blir du våt på bena, så får du influensa. Blir du syk etter å ha kommet til syden eller hjem fra syden, så er det kun luftforandringen. Hvis barn går uten lue i 10 min, så får de øreverk. Du skakke komma her komma her og påstå noe annet.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

9

• Mrs. Wallace

2

• cecily

2

• meg__123!

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Blir du våt på bena, så får du influensa. Blir du syk etter å ha kommet til syden eller hjem fra syden, så er det kun luftforandringen. Hvis barn går uten lue i 10 min, så får de øreverk. Du skakke komma her komma her og påstå noe annet.

For ikke å snakke om gjennomtrekk - det kan man få lngebetennelse og dø av!

Skrevet

Når min kjære får feber, hoste og litt generelle vondter i kroppen, da hevder han hardnakket at han har influensa. Og svigermor er det eneste sannhetsvitne som godtas for å bekrefte at det er influensa det er snakk om. Gjerne et par-tre ganger i året.

Tror det er litt stedsavhengig også hva man kaller forkjølelsen. Jeg er vant til at influensa er en spesiell epidemi som er kraftigere og går en gang i året.

"Influensalignende symptomer", og influensa er to ulike greier.

folkehelsa.no sier at infuensaepidemien er klart definert og kommer hvert år midt i vinterhalvåret. Et år uteble den merkelig nok.

http://www.fhi.no/eway/imgstore/E130CF883C.jpg

Skrevet

For ikke å snakke om gjennomtrekk - det kan man få lngebetennelse og dø av!

Jeg sto og jobba i gjennomtrekk vinterstid i årevis, så det flagra i bukesbeina. Aldri syk.

Skrevet

Jeg sto og jobba i gjennomtrekk vinterstid i årevis, så det flagra i bukesbeina. Aldri syk.

Da er du nok en av de heldige.. For tro meg - er ikke mye som er farligere!

Skrevet

Da er du nok en av de heldige.. For tro meg - er ikke mye som er farligere!

Kollegene og jeg burde dødd som fluer, men ingen var friskere enn oss. Vi var ofte kalde, stive og trøtte. Alle er friske den dag i dag.

Men barn er noe annet. En liten barnekropp blir fort for kald til at den kan fungere ordentlig, og det er noe helt annet. Men at de automatisk blir syke uten annen grunn, er ikke tilfelle.

I syden bør vi være forsiktig. Tarmene liker ikke å bli foret med sterk kaffe, kalde drinker, fremmede bakterier og på toppen bli bråavkjølt i kaldt vann og våte badedrakter flere ganger om dagen.

Å sette seg på fly sammen med 200 andre hvor 10-15 er smittebærere - i luft som resirkuleres, folk som hoster, håndhygienen er pari, det spises mat og drikkes av bokser, så blir folk smittet av alt mellom himmel og jord.

Skrevet

Jeg har hatt ekte influensa en gang i mitt liv, så de pysene som kaller en mild forkjølelse influensa ler jeg rått av.

Jeg ble helt og totalt slått ut i en uke og det kom som lyn fra klar himmel. Fra fin og rask til 40 i feber og verk i absolutt hele kroppen på noen timer.

Skrevet

Ja min mor har også "influensa" 3-4 ganger i året. Men hun er på jobb!! Og "det er så slitsomt å være på jobb når jeg har influensa!!"

Hvorpå jeg prøver å forklare at influensa er en epedemi som rammer det norske folk 1 gang i året rundt juletider. Og at dersom du hadde influensa hadde du nok ikke orket å gå på jobb!! Svar; "Nei det kjenner jeg jo! Burde ha holdt meg hjemme ja!"

Jeg kommer absolutt ingen vei! Hva hun jobber med? Hun jobber i helsevesenet!!

Selv kan jeg kun huske å ha hatt influensa 3 ganger. Og det med flere års mellomrom.

Under den hardeste varianten ringte jeg legen midt på natten. Han måtte komme og roe meg ned, for jeg trodde jeg skulle dø!! Beijing-influensa tror jeg den het.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg har hatt ekte influensa en gang i mitt liv, så de pysene som kaller en mild forkjølelse influensa ler jeg rått av.

Jeg ble helt og totalt slått ut i en uke og det kom som lyn fra klar himmel. Fra fin og rask til 40 i feber og verk i absolutt hele kroppen på noen timer.

Jeg har også hatt influensa bare én gang, jeg var 9 år og borte fra skolen i litt over en uke. Dessuten handler ikke influensa om hvordan du føler deg, det handler om hvilket virus du har i kroppen. Men joda, det er mange som hevder de har "et snev av influensa" ;)

Gjest Calóni
Skrevet

Ja min mor har også "influensa" 3-4 ganger i året. Men hun er på jobb!! Og "det er så slitsomt å være på jobb når jeg har influensa!!"

Hvorpå jeg prøver å forklare at influensa er en epedemi som rammer det norske folk 1 gang i året rundt juletider. Og at dersom du hadde influensa hadde du nok ikke orket å gå på jobb!! Svar; "Nei det kjenner jeg jo! Burde ha holdt meg hjemme ja!"

Jeg kommer absolutt ingen vei! Hva hun jobber med? Hun jobber i helsevesenet!!

Selv kan jeg kun huske å ha hatt influensa 3 ganger. Og det med flere års mellomrom.

Under den hardeste varianten ringte jeg legen midt på natten. Han måtte komme og roe meg ned, for jeg trodde jeg skulle dø!! Beijing-influensa tror jeg den het.

Ja, det er ganske utrolig hvordan folk som jobber i helsevesenet ikke engang har peiling.

Der jeg er fra, ikke langt fra Oslo, så møter jeg sjelden på misbruk av influensadiagnosen. Men i Trondheim, hvor jeg bor nå, så synes jeg folk går rundt med "et snev av influensa" stadig vekk.

I dag har jeg gått rundt og nyst og kjenner at jeg begynner å fryse litt og er varm i ansiktet. Men det er neppe influensa ;)

Skrevet

Jeg har også hatt influensa bare én gang, jeg var 9 år og borte fra skolen i litt over en uke. Dessuten handler ikke influensa om hvordan du føler deg, det handler om hvilket virus du har i kroppen. Men joda, det er mange som hevder de har "et snev av influensa" ;)

Jeg har skjønt det slik at et influensavirus rammer alltid hardt og brutalt. Gjør den ikke det er det definitivt ikke et influensavirus.

Skrevet

Jeg begynte NESTEN å krangle med min kjære svigermor da hun påstod at ungene mine kunne få LUNGEBETENNELSE av å spise frossent/halvtint syltetøy!!!!!

Jeg sa tørt at dette har de spist mange ganger - og ingen av dem har noen gang hatt lungebetennelse...

Skrevet

Jeg begynte NESTEN å krangle med min kjære svigermor da hun påstod at ungene mine kunne få LUNGEBETENNELSE av å spise frossent/halvtint syltetøy!!!!!

Jeg sa tørt at dette har de spist mange ganger - og ingen av dem har noen gang hatt lungebetennelse...

Det er enden på rekke feilslutninger.

En lege ville aldri nekte for at barn skal ha mye klær på seg. Om mora sier at barna da kan få øreverk, er greit. Det betyr ingenting om hun tror det. Hensikten blir oppnådd, vi unngår forfrysninger og tung nedkjøling av små barnekropper. Barn i pulk har dødd av frost, og da er det bedre at mytene vedlikeholder det faktum at barn må holdes varme.

Ikke si til henne at forskning viser at hjernens aktivitet går ned når vi spiser eller drikker noe kaldt. Du bør altså ikke drikke kaldt vann i Kvitt eller Dobbelt.

Skrevet

Det er enden på rekke feilslutninger.

En lege ville aldri nekte for at barn skal ha mye klær på seg. Om mora sier at barna da kan få øreverk, er greit. Det betyr ingenting om hun tror det. Hensikten blir oppnådd, vi unngår forfrysninger og tung nedkjøling av små barnekropper. Barn i pulk har dødd av frost, og da er det bedre at mytene vedlikeholder det faktum at barn må holdes varme.

Ikke si til henne at forskning viser at hjernens aktivitet går ned når vi spiser eller drikker noe kaldt. Du bør altså ikke drikke kaldt vann i Kvitt eller Dobbelt.

:-)

Jentungen1365380808
Skrevet

Var det tilfeldigvis min svigermor som satt der? Hehe... Har hatt en skikkelig influensa i mitt liv, og da vurderte jeg alvorlig å skrive testamente (kl. 3 om natta) men orket ikke finne papir og penn. Men mammas reaksjon da hun hørte at jeg hadde vært syk, er den beste: Hvorfor ringte du ikke til meg? Så husk å ringe til mamma hvis du får influensa, ikke til legen...

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg har skjønt det slik at et influensavirus rammer alltid hardt og brutalt. Gjør den ikke det er det definitivt ikke et influensavirus.

Joda. Influensavirus rammer hardt og brutalt. Men det kan også være andre ting som rammer hardt og brutalt. Med andre ord er det totalt usannsynlig at det er influensa om man føler seg "pjusk". Men det er heller ikke slik det MÅ være influensa om man ligger rett ut en uke.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det er utrolig mange som sier de har influensa hvis der er forkjølet og har feber, og vondt i kroppen.

For 2-3 uker siden var det en på jobb som måtte gå fra jobb en mandag ved lunsjtid. Han var tilbake på jobb igjen på torsdag. Spurte hvordan det stod til med han, joda bra nå. Men han hadde hatt influensa. Jeg prøvde å fortelle at influensaen ikke var kommet til norge ennå, men joda det var den. :)

Faren min og kona hans, de har vel influensa 7-8 ganger i året begge to. Nytter ikke å si det ikke er det altså. :)

Irriterer meg i grunn litt over at folk sier de har influensa støtt og stadig jeg da. Ikke at det hjelper noe men....

Gjest Calóni
Skrevet

Det er utrolig mange som sier de har influensa hvis der er forkjølet og har feber, og vondt i kroppen.

For 2-3 uker siden var det en på jobb som måtte gå fra jobb en mandag ved lunsjtid. Han var tilbake på jobb igjen på torsdag. Spurte hvordan det stod til med han, joda bra nå. Men han hadde hatt influensa. Jeg prøvde å fortelle at influensaen ikke var kommet til norge ennå, men joda det var den. :)

Faren min og kona hans, de har vel influensa 7-8 ganger i året begge to. Nytter ikke å si det ikke er det altså. :)

Irriterer meg i grunn litt over at folk sier de har influensa støtt og stadig jeg da. Ikke at det hjelper noe men....

Det er bra vi får luftet vår frustrasjon på DOL :D

Gjest annlovinda
Skrevet

Det er bra vi får luftet vår frustrasjon på DOL :D

Jepp.

Hjelper det!

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...