Gå til innhold

Apropos "misbruk" av influensadiagnose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enig i at utrykket brukes mye feil, men vi mangler jo en betegnelse for det som er litt sykere enn en vanlig snørreforkjølelse.

Vondt i kroppen og hodet, tett og varm og jævlig.

Så det er kanskje ikke så rart at folk kaller det influensa. Luftveisinfeksjon, kanskje?

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

9

• Mrs. Wallace

2

• cecily

2

• meg__123!

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg er enig i at utrykket brukes mye feil, men vi mangler jo en betegnelse for det som er litt sykere enn en vanlig snørreforkjølelse.

Vondt i kroppen og hodet, tett og varm og jævlig.

Så det er kanskje ikke så rart at folk kaller det influensa. Luftveisinfeksjon, kanskje?

Tja..vi mangler betegnelse for mye. Noen ting har ganske enkelt ingen diagnose. En person som har vanskelig for å gå kan ikke uten videre si at han har cerebral parese bare fordi han ikke har en annen konkret diagnose.

Om jeg er litt mer enn vanlig snørreforkjøla, så sier jeg at jeg har vært syk, veldig forkjøla med feber. For vanlig snørreforkjøla kvalifiserer jo stort sett ikke til "syk" i seg selv.

Skrevet

Tja..vi mangler betegnelse for mye. Noen ting har ganske enkelt ingen diagnose. En person som har vanskelig for å gå kan ikke uten videre si at han har cerebral parese bare fordi han ikke har en annen konkret diagnose.

Om jeg er litt mer enn vanlig snørreforkjøla, så sier jeg at jeg har vært syk, veldig forkjøla med feber. For vanlig snørreforkjøla kvalifiserer jo stort sett ikke til "syk" i seg selv.

I over tre uker så nøys jeg 10-15 ganger hver morgen. Det gikk over etter en halvtime hver gang. Jeg har i grunn ikke tenkt noe særlig over det.

80% av alle sykdommer går over av seg selv.

Gjest Calóni
Skrevet

I over tre uker så nøys jeg 10-15 ganger hver morgen. Det gikk over etter en halvtime hver gang. Jeg har i grunn ikke tenkt noe særlig over det.

80% av alle sykdommer går over av seg selv.

Hm...om jeg hadde nyst 10-15 ganger hver morgen i tre uker ville jeg nok iallfall fundert litt på grunnen ;) Jeg har allergitabletter liggende, så jeg ville nok prøvd å ta en slik på kvelden et par ganger, og se om det hjalp. Men om jeg ikke hadde hatt dem liggende, så ville jeg nok ikke dratt til legen, nei ;)

Skrevet

Hm...om jeg hadde nyst 10-15 ganger hver morgen i tre uker ville jeg nok iallfall fundert litt på grunnen ;) Jeg har allergitabletter liggende, så jeg ville nok prøvd å ta en slik på kvelden et par ganger, og se om det hjalp. Men om jeg ikke hadde hatt dem liggende, så ville jeg nok ikke dratt til legen, nei ;)

Men borte ble det. Uten tiltak.

Hadde jeg tatt noe for det, så hadde det middelet fått æren ufortjent, og det skjer ofte.

Skrevet

Jeg husker ei jeg gikk på skole sammen med. Hun var aldri vanlig forkjøla - hadde influenZa hver gang! ;-)

Ikke bare det, men hun hadde heller ikke bare vanlig hodepine - det var alltid migrene...

*ja ja*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...