Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

AUUU!!!!

Jeg har akkurat matraktert lilletåen min. Ikke en sånn liten dørstokkdult man får i ny og ne, men en SKIKKELIG smell somv verker langt oppover beinet :o(

Hvordan vet man om man har brukket noe? Tåa er hoven og blå, og det verker mest bakover til ca midt på vristen. Jeg klarer ikke å være borti, eller å gå på foten.

Det gjør dødsvondt! Hva er det man skal gjøre? Is? Bandasje? Opp med foten? *blank*

Lillemor sover og jeg er alene hjemme, så det er ikke veldig aktuelt å dra på legvakten for røntgen. Men det ser ganske jævlig ut, så spørs om jeg ikke må ta meg en tur når gubben kommer hjem.

*syns synd på seg selv*

Gjest theoline
Skrevet

Ha foten høyt og legg på is!

Ai ai ai hvor lite jeg misunner deg, slikt er dritvondt, spesielt i forbindelse med at man snåver rundt i halvsøvne og pæler tåa borti noe, da er man også stuptrøtt i tillegg!

Og som en ekstra bonus, tåa står rett ut i en helt feil stilling, uff!

Da bæljer jeg og lar følelsene får fritt utløp!

God Bedring!

Skrevet

Du _vet_ nok ikke om den er brukket før du får tatt et røntgenbilde... Men det er ikke så mye å gjøre med uansett da. Det gror som regel sammen av seg selv, men hvis det er veldig vondt og ikke blir raskt bedre bør du kanskje snakke med en lege...

Jeg tok røntgen (selv på jobben) av tåa mi etter et par uker, da det fortsatt var ømt etter at jeg slapp en garasjejekk på den. Det var ca fem bruddlinjer på kryss og tvers. Grodde det :)

God bedring i hvertfall!

Skrevet

Ai ai ai hvor lite jeg misunner deg, slikt er dritvondt, spesielt i forbindelse med at man snåver rundt i halvsøvne og pæler tåa borti noe, da er man også stuptrøtt i tillegg!

God Bedring!

Uff, jeg har også ha tåa 90 grader utover. Den sprakk under også. Auuuuu...

Skrevet

Jeg klarte å gjøre det samme for mange år siden. Ble sendt på røntgen, og den var ikke brukket. Men det hadde røket et par sener, og det var j..lig vondt.

Ble jo helt fin igjen da, men gu så dramatisk når det står på=0)

Skrevet

Kanskje brukket. Skal ikke så mye til. Prøv å tape den fast med nabotåa, hvis de står sånn noenlunde greit i fhd til hverandre. Hvis det er ille i morra, så hadde jeg gått til orntli'dåkter...

Skrevet

Så lenge det er blå hevelse har det blødd i vevet. Det kan enten være pga brudd eller sener/bånd som har fått seg en ruptur.

Syns du skal gå til legen når du kan gå fra datteren din. Hold benet høyt så lenge og legg gjerne på noe kaldt omslag.

Gjest god bedring
Skrevet

Jeg har også gjort det, og det gikk fint selv om jeg ikke gikk til legen. Men kanskje du skulle tatt en tur.

Dalai1365380918
Skrevet

Uff, jeg har også ha tåa 90 grader utover. Den sprakk under også. Auuuuu...

Klarte å miste en øks over lilletåa en gang. Måtte sy den på igjen...Au!

Skrevet

*synes synd på deg*

Uff, jeg fikk lyst til å tute da jeg leste innlegget ditt! Sånt er så vondt at jeg blir helt kvalm.

God bedring!

Gjest trultemor26
Skrevet

En kompis av meg mista en halvannen liter med brus rett på stortåa! AU! Neglen datt av og han hadde store problemer med den tåa i lang tid.

Håper det går bra med tåa di!

Gjest god bedring
Skrevet

En jeg kjenner ble tråkket på foten av en stor ku, og han kjenner av og til enda noe inni foten (han gikk ikke til lege).

Skrevet

God Bedring!

Har vært litt bæljing her også ja :o)

Det er ikke så grusomt vondt lenger nå, tror nok den bare har fått seg en skikkelig trøkk. Men det blir nok en artig dag på jobb i morgen likevel...

*sukk*

Skrevet

Du _vet_ nok ikke om den er brukket før du får tatt et røntgenbilde... Men det er ikke så mye å gjøre med uansett da. Det gror som regel sammen av seg selv, men hvis det er veldig vondt og ikke blir raskt bedre bør du kanskje snakke med en lege...

Jeg tok røntgen (selv på jobben) av tåa mi etter et par uker, da det fortsatt var ømt etter at jeg slapp en garasjejekk på den. Det var ca fem bruddlinjer på kryss og tvers. Grodde det :)

God bedring i hvertfall!

Takk for det!

Føles litt bedre nå. Klarer å bevege den litt så det har nok gått bra, men det er jammen vondt likevel!

Skrevet

Jeg klarte å gjøre det samme for mange år siden. Ble sendt på røntgen, og den var ikke brukket. Men det hadde røket et par sener, og det var j..lig vondt.

Ble jo helt fin igjen da, men gu så dramatisk når det står på=0)

Absolutt! Bra du ble bra igjen da.

Her går det litt bedre nå, men det gjør j..lig vondt enda. Klarer å bevege den litt så jeg har visst overlevd :o)

Skrevet

Kanskje brukket. Skal ikke så mye til. Prøv å tape den fast med nabotåa, hvis de står sånn noenlunde greit i fhd til hverandre. Hvis det er ille i morra, så hadde jeg gått til orntli'dåkter...

Ja, ser det litt an. Den den virker å være på bedringens vei, så jeg har nok overlevd.

Så vidt.

:o)

Skrevet

Så lenge det er blå hevelse har det blødd i vevet. Det kan enten være pga brudd eller sener/bånd som har fått seg en ruptur.

Syns du skal gå til legen når du kan gå fra datteren din. Hold benet høyt så lenge og legg gjerne på noe kaldt omslag.

Kaldt omslag var godt ja!

Men den er bedre nå, så jeg tror det har gått greit. Humper meg til lege i morgen hvis det ikke er bedre da, men jeg tror nok den bare har fått seg en trøkk heldigvis.

Skrevet

Jeg har også gjort det, og det gikk fint selv om jeg ikke gikk til legen. Men kanskje du skulle tatt en tur.

Ja jeg ser det an i morgen tidlig tror jeg.

Heldigvis ikke så ille nå lenger!

Skrevet

*synes synd på deg*

Uff, jeg fikk lyst til å tute da jeg leste innlegget ditt! Sånt er så vondt at jeg blir helt kvalm.

God bedring!

Tusen takk! Syns ganske synd på meg selv også :o)

Heldigvis er det litt bedre nå, jeg tror nok den bare har fått seg en trøkk. Men jammen er det vondt likevel!

Gjest Calóni
Skrevet

Det er ikke noe poeng i å dra til legen. Om du får konstantert brudd, så gjør de likevel ikke noe med det. Om den står i veldig feil stilling, eller du har uutholdelige smerter som gjør at du må til legen for smertestillende, så bør du dra.

Men om den ser bra ut, bare kraftig forslått, så ville jeg bare hatt litt is på den, og i morgen tidlig teipe den før du går på jobb (om du klarer å gå, da).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...