Gå til innhold

regulering

Anbefalte innlegg

Skrevet

har skjeve tenner nede, og vurderer å få meg tannregulering (heller det enn å være misfornøyd resten av livet). er 18, så her må det betales! noen som vet sånn ca hor mye det pleier å komme på??

Gjest annlovinda
Skrevet

Datteren min fikk regulering for litt over et år siden.

Husker tannlegen nevnte at hvis hun tok reg. bare nede (er der det var værst) så kom det på ca. 16000, men om hun tok oppe og nede kom det på 24000.

Skrevet

Kommer helt an på hvor ille utgangspunktet er. 15-20 000 er normalt.

Skrevet

Datteren min fikk regulering for litt over et år siden.

Husker tannlegen nevnte at hvis hun tok reg. bare nede (er der det var værst) så kom det på ca. 16000, men om hun tok oppe og nede kom det på 24000.

ok :) hvor gammel er datteren din??

hvordan deles betalingene opp?

Skrevet

Kommer helt an på hvor ille utgangspunktet er. 15-20 000 er normalt.

hm... hvor mye pleier en time hos kjeveortoped å koste? så jeg kan få sjekket hvor mye sånn ca reggisen kommer på..

Gjest annlovinda
Skrevet

ok :) hvor gammel er datteren din??

hvordan deles betalingene opp?

Hun er 16 år.

Betalingen er delt opp i 8 avdrag fordelt på de to årene hun skal ha regulering. Det første og det siste avdraget er høyest, de andre er på 2500.

Når jeg får bekreftet hva jeg har betalt fra tannlegen, sender vi det videre til trygdekontoret, hvor vi får tilbake ca. 40% av totalregningen.

Skrevet

hm... hvor mye pleier en time hos kjeveortoped å koste? så jeg kan få sjekket hvor mye sånn ca reggisen kommer på..

Det fungerer slik at du først tar en kontrolltime. Deretter får du et brev med en kontrakt i posten der det foreslåes hvilken behandling du trenger og ca. hva alt sammen vil koste.

Man betaler normalt ikke pr.gang og det vil variere veldig avhengig av hva som gjøres. De aller fleste "timer" tar jo bare noen minutter når de strammer reguleringen, og koster derfor ikke all verden.

Gjest josefine1
Skrevet

Hun er 16 år.

Betalingen er delt opp i 8 avdrag fordelt på de to årene hun skal ha regulering. Det første og det siste avdraget er høyest, de andre er på 2500.

Når jeg får bekreftet hva jeg har betalt fra tannlegen, sender vi det videre til trygdekontoret, hvor vi får tilbake ca. 40% av totalregningen.

Tusen tusen takk :)

Skulle betalt den første delfakturaen igår :), blei en dag forsinket da, men det går vel bra håper jeg.

Skrevet

Det fungerer slik at du først tar en kontrolltime. Deretter får du et brev med en kontrakt i posten der det foreslåes hvilken behandling du trenger og ca. hva alt sammen vil koste.

Man betaler normalt ikke pr.gang og det vil variere veldig avhengig av hva som gjøres. De aller fleste "timer" tar jo bare noen minutter når de strammer reguleringen, og koster derfor ikke all verden.

tenkte vel egentlig litt mer på hvor mye den første timen koster.. der hvor tennene sjekkes og du får sånn ca opplysninger over ting..

Skrevet

tenkte vel egentlig litt mer på hvor mye den første timen koster.. der hvor tennene sjekkes og du får sånn ca opplysninger over ting..

Aha! Slik å forstå. Koster rundt 1200,-

Det er endel jobb med å ta gipsavtrykk, røntgen etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...