Gå til innhold

mobil-abonnement

Anbefalte innlegg

Gjest Priser?
Skrevet

Noen som vet hvor en kan finne en oversikt over forskj. abonnementer og hva som passer best for ens forbruk?

Er det noen som har kjennskap til et abonnement der det er billig å sende sms til utlandet?

Gjest tele2-kunde
Skrevet

Du kan f.eks. lese på tele2.no, telenor.no, nextgentel.no osv osv.

Å sende sms til utlandet koster ikke noe ekstra for deg, men for mottakeren.

Å sende sms FRA utlandet derimot kan koste masse.

Gjest Calóni
Skrevet

Du kan f.eks. lese på tele2.no, telenor.no, nextgentel.no osv osv.

Å sende sms til utlandet koster ikke noe ekstra for deg, men for mottakeren.

Å sende sms FRA utlandet derimot kan koste masse.

"Å sende sms til utlandet koster ikke noe ekstra for deg, men for mottakeren."

Er du sikker på det? Jeg vet noen utenlandske selskaper tar betalt for å motta sms, men det er fåtallet.

Jeg vet det er et av mobilnettene i USA som tar seg betalt, iallfall. Når jeg har vært i USA har det stort sett vært tre nett å velge imellom, og bare ett av dem har det kostet å motta sms på. Og det gjaldt en "utenlandsk mobil" (altså at min norske mobil er utenlandsk der), det er ikke sikkert det ville kostet noe om det var en amerikansk mobil som mottok sms'en.

Gjest tele2-kunde
Skrevet

"Å sende sms til utlandet koster ikke noe ekstra for deg, men for mottakeren."

Er du sikker på det? Jeg vet noen utenlandske selskaper tar betalt for å motta sms, men det er fåtallet.

Jeg vet det er et av mobilnettene i USA som tar seg betalt, iallfall. Når jeg har vært i USA har det stort sett vært tre nett å velge imellom, og bare ett av dem har det kostet å motta sms på. Og det gjaldt en "utenlandsk mobil" (altså at min norske mobil er utenlandsk der), det er ikke sikkert det ville kostet noe om det var en amerikansk mobil som mottok sms'en.

Sikker kan man aldri være, men jeg har aldri hørt om det tidligere.

Det er alltid mottakeren av samtaler og sms`er som må betale ekstra når de er i utlandet, og selvfølgelig du hvis du er i utlandet og ringer hjem og sender sms.

Gjest Calóni
Skrevet

Sikker kan man aldri være, men jeg har aldri hørt om det tidligere.

Det er alltid mottakeren av samtaler og sms`er som må betale ekstra når de er i utlandet, og selvfølgelig du hvis du er i utlandet og ringer hjem og sender sms.

"Det er alltid mottakeren av samtaler og sms`er som må betale ekstra når de er i utlandet, og selvfølgelig du hvis du er i utlandet og ringer hjem og sender sms."

Det stemmer iallfall ikke, at det -alltid- er mottakeren som må betale ekstra for sms. Samtaler kan koste rimelig mye å motta, men SMS gjør ikke det. Men det kan være forskjell på de ulike abonnementene. Netcom gjør det iallfall ikke sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...