Gå til innhold

Valp og biting i ledninger

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret valpemamma
Skrevet

Jeg har en valp på 14 uker som elsker elektriske ledninger. Nå er ledningene til PC-musa mi gnagd over og det er ikke lyd i de separate høytalerne. Får hun tak i en kraftigere elektrisk ledning så går hun vel "opp i røyk". Er det andre hundeiere her som har gode tips å komme med så vi slipper at hun dør fra oss på grunn av dette? Vi har tenkt å prøve å få ledningen lagt inn i plastrør, men på flere av ledningene er det store adaptere. Har dere tips å råd til hvordan man kan få skjult ledningene og hvor man ev. kan kjøpe det som trengs ?

Skrevet

Har hvalpen andre ting å tygge på? Det finnes mange fine ting i dyrebutikker som hvalpen kan tygge på. Da vi hadde hund lagde vi tyggeleke selv: En gammel, godt tovet ull-lest ble stappet med andre ting av ull, og åpningen sydd sammen. Denne tygde den på med stor iver - hadde den i mange år, faktisk!

Skrevet

Konsekvent NEI! hver gang valpen er i ferd med å skulle bite på en ledning (eller gjøre andre ting den ikke skal). Må også ta hunden vekk fra situasjonen, gjerne avlede med noe mer interessant, som å leke med deg.

Gjest hallow :o/
Skrevet

Har hvalpen andre ting å tygge på? Det finnes mange fine ting i dyrebutikker som hvalpen kan tygge på. Da vi hadde hund lagde vi tyggeleke selv: En gammel, godt tovet ull-lest ble stappet med andre ting av ull, og åpningen sydd sammen. Denne tygde den på med stor iver - hadde den i mange år, faktisk!

Jeg har kjøpt tyggebein men de er hun ikke interessert i. De ligger der bare og fenger ikke. Hun er opptatt av ledninger, sko og barnetær (*lol*). Hun har et par kosedyr hun har arvet etter døtrene mine som hun biter i og leker med, men jeg skal jammen lage en egen til henne. Tovet leke høres lurt ut for da blir det hardere. Er så redd det skal skje henne noe! Hun gjemmer seg under sofaen og bak skrivepulten der det er ledninger som ligger. Må passe på henne hele tiden.

Gjest Bekymret valpemamma
Skrevet

De fleste hunder hater sitron.

Det skal jeg prøve!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...