Gå til innhold

Arrangere Blind date

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en singel venninne som jeg ønsker alt godt. Noen venner av oss har en singel kamerat. Ut fra de beskrivelsene jeg fikk av kameraten, tror jeg kanskje disse to passer sammen.

Noen tips til hvordan vi skal arrangere daten? Hun venninna mi syntes dette hørtes litt spennende ut!

Gjest anonym, i tilfelle venninner og kollegaer er på dol :O
Skrevet

Hei, jeg arrangerte en date mellom ei god venninne og en kollega fra jobben min her for litt sida :) Det var kjempespennende! Det vi gjorde var rett og slett at jeg inviterte meg ut på konsert sammen med kollegaen min, og så inviterte jeg venninna mi til å være med. Flott sjanse for dem to og hilse på hverandre for første gang i en naturlig setting - se an hverandre, kjenne litt på om dette er en person jeg har lyst til å bli bedre kjent med, osv. Nå venter jeg bare på mulighet til å føre dem sammen igjen!

Kan dette være noe for dere?

Skrevet

Jeg hadde garantert blitt fly forbanna om noen prøvde å arrangere en blind date for meg. Eneste muligheten måtte være en stor fest, uten bordsetting så det ikke ble påfallende at vi ble plassert ved siden av hverandre, men måtte treffes tilfeldig i løpet av festen.

Skrevet

Jeg hadde garantert blitt fly forbanna om noen prøvde å arrangere en blind date for meg. Eneste muligheten måtte være en stor fest, uten bordsetting så det ikke ble påfallende at vi ble plassert ved siden av hverandre, men måtte treffes tilfeldig i løpet av festen.

Hun er blir ikke fly forbanna :-)

Begge to må jo selvfølgelig vite at de skal treffe en ukjent person!

Hun venninna mi har snakket i 4-5 år nå om at hun vil få seg kjærest, men hun gjør INGENTING for å prøve å bli kjent med noen mannfolk...

SÅ vi prøver å gi henne et spark i rompa av og til. Og det synes hun er OK.

For vi VET jo at hun ønsker seg mann og barn....

Skrevet

Hei, jeg arrangerte en date mellom ei god venninne og en kollega fra jobben min her for litt sida :) Det var kjempespennende! Det vi gjorde var rett og slett at jeg inviterte meg ut på konsert sammen med kollegaen min, og så inviterte jeg venninna mi til å være med. Flott sjanse for dem to og hilse på hverandre for første gang i en naturlig setting - se an hverandre, kjenne litt på om dette er en person jeg har lyst til å bli bedre kjent med, osv. Nå venter jeg bare på mulighet til å føre dem sammen igjen!

Kan dette være noe for dere?

Synes du altså at en eller flere av oss "arrangørene" også skal være med?

Kanskje det blir mindre flaut?

Samtidig - hvis de virkelig finner tonene, er det jo litt flaut om vi er med....

Gjest anonym i tilfelle venner og kollegaer er på dol :O
Skrevet

Synes du altså at en eller flere av oss "arrangørene" også skal være med?

Kanskje det blir mindre flaut?

Samtidig - hvis de virkelig finner tonene, er det jo litt flaut om vi er med....

Joda... men vi vurderte det sånn at hvis de ikke fant tonen ville det og være flaut... og dette er jo venner av venner! Vi tenkte mest på det som en vennedate der de to kunne bli litt kjent med hverandre :) Nå derimot, ser jeg etter en mulighet til å arrangere noe for dem der jeg ikke er med!

Skrevet

Hun er blir ikke fly forbanna :-)

Begge to må jo selvfølgelig vite at de skal treffe en ukjent person!

Hun venninna mi har snakket i 4-5 år nå om at hun vil få seg kjærest, men hun gjør INGENTING for å prøve å bli kjent med noen mannfolk...

SÅ vi prøver å gi henne et spark i rompa av og til. Og det synes hun er OK.

For vi VET jo at hun ønsker seg mann og barn....

Hun nei, men hva med ham?! Jeg hadde, om mulig, sannsynligvis blitt enda surere over en slik "sammenrotting" mot meg...

Sorry, men blind dates er ikke noe som ligger for meg overhode. :o)

Gjest Debra irl
Skrevet

Vet den mannlige kandidaten at han skal på date da? For hvis begge vet det, er jo korta lagt på bordet, så kan de gå ut og ta en halvliter da.

Hvis bare hun vet det, ville den mest naturlige settingen være en fest/ vorspiel f.eks.

Jeg hadde syns det var greit å blitt satt opp på en blind date. Stoler på vennene mine. Aktuelle kandidater kan de sikkert finne, men kjemien bestemmer man selv.

Skrevet

Hvorfor ikke gjøre det enkelt, og ta en pub-tur der dere inviterer med disse to - og der både du, typen din og en eller fler av hans kamerater også blir invitert?

Skrevet

Hvorfor ikke gjøre det enkelt, og ta en pub-tur der dere inviterer med disse to - og der både du, typen din og en eller fler av hans kamerater også blir invitert?

Venninna mi er avholds, og ingen feste-type. Og ut fra det jeg forstod om han typen, så er ikke han det heller. Men et kafébesøk med 2-3 par, inkludert disse to, hadde kanskje vært noe?

Skrevet

Vet den mannlige kandidaten at han skal på date da? For hvis begge vet det, er jo korta lagt på bordet, så kan de gå ut og ta en halvliter da.

Hvis bare hun vet det, ville den mest naturlige settingen være en fest/ vorspiel f.eks.

Jeg hadde syns det var greit å blitt satt opp på en blind date. Stoler på vennene mine. Aktuelle kandidater kan de sikkert finne, men kjemien bestemmer man selv.

Ja, vi skal jo informere denne typen om at vi vil han skal treffe ei dame :-)

Men tror ikke de tar noen halvlitere. Er avholds begge to.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Vi hadde ei venninne i jentegjengen som var singel, så hadde kjæresten til ei i gjengen en kompis som også var det. Plutselig fant vi ut at disse to egentlig er veldig like på mange måter, og sikkert ville likt hverandre. Så vi arrangerte blind date for dem. Dem møttes på kafe og tok det der fra. Nå er dem samboere og forlovet, snart gift!

Gjest enkelt og greit
Skrevet

Kan ikke du lage middag å be dem begge da ?

Gjest Debra irl
Skrevet

Ja, vi skal jo informere denne typen om at vi vil han skal treffe ei dame :-)

Men tror ikke de tar noen halvlitere. Er avholds begge to.

Hyttetur? Dere + "daterne". Da har man en hyggelig, ikke-stressende ramme.

Hvis flere med på hyttetur kan man jo ha lagkonkurranse med forskjellige oppgaver gjennom helgen?

Skrevet

Det er ihvertfal viktig å informere han også om at dere vil han skal treffe en dame. Og jeg synes det beste er å ha et lite uformelt middagsselskap hos dere eller venneparet deres som kjenner mannen.

Skrevet

Venninna mi er avholds, og ingen feste-type. Og ut fra det jeg forstod om han typen, så er ikke han det heller. Men et kafébesøk med 2-3 par, inkludert disse to, hadde kanskje vært noe?

Det behøver ikke være på en pub, men like gjerne et cafe-besøk eller noe liknende.

Da blir det ikke så "stram regi", og de får mulighet til å "føle hverandre litt på tennene" uten at det blir kunstig.

Skrevet

Så lenge begge to er inneforstått med det og har lyst - synes jeg du bare skal utveksle telefonnummer og la de arrangere et kaffemøte e.l. selv. Det gjorde jeg med to gode venner som jeg trodde ville passe sammen. Resultat. Ekteskap og baby!! :)

Lykke til!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna hvis noen forsøkte noe sånt med meg uten å si fra. Og hvis de hadde sagt fra hadde jeg pent takket nei og forventet at dere respekterte mitt nei.

Fatter ikke hva det er med ustabile kvinner og koblinger.

Skrevet

Blind date blir for dumt, synes jeg..

Men dere kan jo arrangere en fest, der de begge er invitert.. Så er det ikke forpliktende på noe vis.. Blir de kjent, og finner tonen, så er jo det bra - men da velger de selv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...