Gå til innhold

Er det en trend for ungdomsjenter å ha problemer og være deppa eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en følelse av at jenter i en viss alder fra 14 års alder og opp påvirker hverandre til å være deppa og ha problemer. Datteren til venninna mi har ei jente på 14 år. Hun kutter seg på armer, snakker om selvmord og at andre skulle bare visst hvor trasig hun har det.Hun forteller også historier som viser seg å ikke stemme ute blandt de andre. Dette kan være at hun forteller hvor fælt hun har det hjemme, og at alle skulle bare ha visst. Når foreldrene spør trekker hun på skulderen og sier det er ingenting. Venninna mi tok kontakt med andre foreldre for å lufte sin sak og fikk vite at venninnene hennes også gjorde samme mønster. Alle foreldrene er fortvilte over dette og skjønner ingenting. Alle disse ungdomsjentene hadde et helt normalt hjem med gode omsorgspersoner.

Har virkelig alle ungdommer problemer og depresjoner eller hva skjer i samfunnet egentlig? Påvirker disse ungdommene hverandre eller? En form for suggesjoner eller? Virker nesten som en mote å være depremert på en måte.

Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener?

Gjest this is a signature
Skrevet

Er du sikker på at du vet hvordan de egentlig har det?

Mange fedre og mødre kan virke helt fine utad, men viser seg å være en helt annen person hjemme..

Man vet aldri (ikke bestandig)..

Skrevet

Jeg har også observert at det er er en trend å være deprimert og drive med selvskading blant tenåringsjenter, i enkelte ungdomsmiljø.

I noen tilfeller forteller de også historier om mishandling og overgrep fra sine foreldre til alle de snakker med på MSN.

Flere av disse jentene er ressursterke jenter som er flinke på skolen og idrett, og som kommer fra familier hvor foreldrene er aktive med å følge opp barna o.l. I så måte så skulle det ikke være mangel på oppmerksomhet som fører dette.

Skrevet

Jeg har også observert at det er er en trend å være deprimert og drive med selvskading blant tenåringsjenter, i enkelte ungdomsmiljø.

I noen tilfeller forteller de også historier om mishandling og overgrep fra sine foreldre til alle de snakker med på MSN.

Flere av disse jentene er ressursterke jenter som er flinke på skolen og idrett, og som kommer fra familier hvor foreldrene er aktive med å følge opp barna o.l. I så måte så skulle det ikke være mangel på oppmerksomhet som fører dette.

Jeg tror det er mer at de er ute etter opmerksomhet fra samfunnet generelt.

Dagens samfunn stiller et umenneskelig krav til de unge mht.til hvordan de skal være, hvordan de skal se ut, hvordan de skal kle seg osv.

Jeg synes alle ser dønn like ut jeg, og det ser de nok selv også, så da er det vel om og gjøre å finne en annen måte å skille seg ut på.

Skikkelig ond sirkel det der.

Er sjeleglad for at jeg ikke er ung i dagens samfunn.

Skrevet

Jeg tro vi skal være forsiktige med å kalle det en trend. Trenden er kanskje heller at ungdomsmiljøet har blitt så tøft at du må ha meget høy symbolsk kapital for å være en del av det.

Skrevet

Er du sikker på at du vet hvordan de egentlig har det?

Mange fedre og mødre kan virke helt fine utad, men viser seg å være en helt annen person hjemme..

Man vet aldri (ikke bestandig)..

Nei, en kan aldri vite hva som skjer i hjemmet. Imdlertid er disse familiene det gjelder foreldre som følger opp ungdommene sine. Disse jentene det gjelder har også eldre søsken som ikke har hatt slik atferd, og som i tillegg sier at de har gode foreldre. Ofte merker en jo der det er avvik i familier, fordi dette er snakk om en tidsperiode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...