Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man skal flytte til Stavanger el. Stavangerområdet, hvor er det fint å bo da..? Familie med to små barn (0 og 2 år).

Jobben er i Stavanger, sentrumsområdet, men det er greit å pendle et lite stykke (max 45-60 min).

Ser etter hus da vettu, max 3 - 3,5 mill, kan man bare søke på "Stavanger" eller er det noen av områdene rundt som kanskje er bedre...?

Takknemlig for alle svar!!!

Skrevet

Madla og Kampen har jeg bra inntrykk av... Også deler av randaberg er fint, f.eks. grødem.

Ville styrt unna Kvernevik, Sunde, Hundvåg, Tasta. Vet ikke hvordan de stedene er nå for unge å vokse opp, men de hadde iallefall dårlig rykte på seg i min ungdom (selv er jeg fra kvernevik hehe).

Skrevet

Stemmer nok mye av det Lucretia skriver.

Så jeg skriver bare under på det jeg, så trenger jeg ikke utdype hvor jeg liker meg best, siden jeg bor her. :-)

Skrevet

Madla og Kampen har jeg bra inntrykk av... Også deler av randaberg er fint, f.eks. grødem.

Ville styrt unna Kvernevik, Sunde, Hundvåg, Tasta. Vet ikke hvordan de stedene er nå for unge å vokse opp, men de hadde iallefall dårlig rykte på seg i min ungdom (selv er jeg fra kvernevik hehe).

Tusen takk for kjapt svar! Er jo litt vanskelig å skulle orientere seg når man aldri har vært i nærheten av Rogaland engang...

Vi får se hvor vinden blåser oss!!

:-)

Gjest siddisjentemor
Skrevet

Hinna eller Madla. Det er billigere hus på f.eks. Ålgård og heller ikke så langt å kjøre til Stavanger (30 min.?). Du kan også undersøke på Sola og Bryne.

Gjest sandnesbu
Skrevet

Hvis det er i Stavanger du helst vil bor tror jeg nok at jeg ville gått for Madla, Stokka, Vaulen eller Hinna. Jeg ville styrt unna Kvernevik og deler av Storhaug.

Om det er greit å ha et lite stykke til jobben er Sandnes et greit alternativ. Der er Stangeland, Sørbø og Austrått fine områder å bo i. Jeg ville styrt unna Ganddal.

Skrevet

Hvis det er i Stavanger du helst vil bor tror jeg nok at jeg ville gått for Madla, Stokka, Vaulen eller Hinna. Jeg ville styrt unna Kvernevik og deler av Storhaug.

Om det er greit å ha et lite stykke til jobben er Sandnes et greit alternativ. Der er Stangeland, Sørbø og Austrått fine områder å bo i. Jeg ville styrt unna Ganddal.

Jeg holdt også på å skrive hinna og stokka i tillegg til madla og kampen, men kom på at jeg ikke kjenner de stedene godt nok til å kunne anbefale dem, hehe :)

Ser ut som de fleste av oss er ganske enige.

Skrevet

Du har også rett i hva som bør anbefales og hva som bør styres unna. :-)

Skrevet

Det er mye fint på Storhaug og. Har bodd der i noen år og synes ikke det så ille som folk skal ha det til ;)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161695972' post='3355745]

Det er mye fint på Storhaug og. Har bodd der i noen år og synes ikke det så ille som folk skal ha det til ;)

Storhaug er fint nok det (bor der selv), men det passer ikke noe særlig hvis du har små barn.

Skrevet

Storhaug er fint nok det (bor der selv), men det passer ikke noe særlig hvis du har små barn.

Tja..Spørs jo hvor på Storhaug. Men ikke alle steder er lite egnet, nei :)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161695972' post='3355745]

Men Angelica dah. ;-P

Storhaug er ikke akkurat egnet for småbarnsfamilier, det fins ihvertfall mange steder i Stavanger som er mye mer egnet.

Men hos deg var det veldig kjekt altså! :-D

Skrevet

Men Angelica dah. ;-P

Storhaug er ikke akkurat egnet for småbarnsfamilier, det fins ihvertfall mange steder i Stavanger som er mye mer egnet.

Men hos deg var det veldig kjekt altså! :-D

Joda.. Det er å koselig der atte. :D

He he ;)

Skrevet

Hvis du absolutt ikke må bo i Stavanger, er det mange alternativer utover Jæren.

Pendling er da heller ikke noe problem, da det går tog her flere ganger i timen. Innenfor 60 minutter, har en da hele spekteret fra Egersund og til Stavanger.

Hvis dere må ta hensyn til barnehagedekning, boligpriser og litt redusert pendlertid kan dere vurdere Nærbø eller Varhaug. Hå kommune er en veldig bra kommune å bo i. Du vil omtrent bruke samme tiden på å ta toget herifra og inn til Stavanger,som det tar å komme seg igjennom rushtrafikken i Stavanger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...