Gå til innhold

Når slutter man å gi julegaver til tanteunger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså ved hvilken alder er det vanlig å droppe julegavene, 12 år, 16 år? Er det gjerne samme alder som man slutter å gi bursdagspresanger også?

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg er 26 og får ennå bursdagsgaver og julegaver av tanter og onkler. Men nå har jeg bare to sett med tanter og onkler da, ett på mamma sin side og ett på pappa sin.

Skrevet

Tja, si det, jeg tror nok at jeg hadde gitt til de er nærmere 20 og da tenker jeg på en liten pengegave. Det kommer jo helt an på hvilken kontakt man har med dem også.

Vår familie har hatt god kontakt i alle år og tante og onkel barn har flydd ut og inn av huset vårt siden de var små.

Skrevet

Hos oss avslutter vi begge deler når de er over 18. Vi voksne gir ikke gaver til hverandre, og de regnes som barn til de er 18 i denne sammenheng.

Men de har fått en symbolsk ting dersom vi feirer julaften sammen med dem.

Gjest Debra irl
Skrevet

Jeg er 34 og får gaver ennå. Bortsett fra svigerforeldrene mine.

Skrevet

I vår familie er det aldri slutt, dessverre. Vi kommer til å holde på til en av partene dauer.

Enkelte av tantebarna har fått barn selv. Men gave forventer de (og deres unger, selvsagt). Jeg rekker antakelig å gape over også tantebarnas barnebarn før jeg tar kvelden.

Gjest pittpottnøtt
Skrevet

Vi slutter med ordentlige gaver når de er 18 år.

Senere får de en bitteliten ting...feks. liten julepynt eller noe sånt...

I fjor sydde jeg masse filt-kremmerhus som jeg la twist oppi.

Jeg syns det er koselig å få gi,-men det trengs ikke noe dyrt...

Skrevet

Min yngste søster sa hun ville slutte å gi til tantebarn da de fylte 18 år, noe hun også gjorde (hun selv hadde de yngste barna, vi to søstre de eldste), men da hennes egne kom i den alder foreslo hun å gi igjen :-) Er lov å forandre mening...!

Deretter ble det en liten gave til ca. 100kr. i noen år, men så begynte tantebarna å få barn. Da foreslo jeg å kutte ut tantebarna og heller gi til deres barn igjen noe jeg har fortsatt med.

Skrevet

Jeg er 25 og jeg får gaver av tre tanter. De to andre får jeg ikke av. Det må understrekes at jeg kjøper til tantene også. Fordi jeg har mye med dem å gjøre og fordi jeg er glad i dem:)

candyqueen_83
Skrevet

I familien vår får alle gaver av hverandre. Nå er det ingen små barn lengre,men alle får for det.

Skrevet

18 år her. Med unntak av når julaften tilbringes sammen med dem. Da får de selvsagt en liten ting. :o)

2 måneder til jul idag!!

Skrevet

Kan ikke helt se for meg at jeg noen gang slutter å gi tantebarna mine jule- og bursdagsgaver.

Skrevet

Rundt 18 års alderen kanskje. Får fortsatt julegave og bursdagsgave fra en onkel (har ikke familie selv). Fra andre tanter/onkler i slekta var det rundt 16-18 årsalderen.

Skrevet

Har fire "sett" med tanter og onkler. to av dem har jeg ikke fått like god kontakt med som de to andre, pga avstand. Så disse sluttet å gi først, men husker ikke når.

Så et av de andre parene ga til jeg var 18, bursdags og julegaver. Siste år ga de alltid bort en "spesiell" tinn-gave. Søstera mi fikk tinn-lysestake da hun var 18, og jeg fikk tinn-krus.

Siste tante-onkel-par gir meg fortsatt. De sa de skulle slutte å gi da jeg ble 20. så 21.. så... vet ikke. jeg er 24 nå.

Gjest Elextra
Skrevet

Vet ikke, men gir likevel et tips: Si fra at det er siste gang de får gave fra deg! Husker jeg selv ble veldig skuffet da et par tanter plutselig ikke ga gave mer, jeg pleide å få så fine ting fra dem..

Skrevet

For min del - aldri!

Men så har jeg bare et tantebarn også da:-)

Skrevet

Jeg har bare tre tantebarn og siden det er stor aldersforskjell mellom de to største og den minste så kommer jeg vel til å fortsette å gi så lenge jeg kan. :o)

Min kjære har bare to onkelunger så vi ruinerer oss ikke akkurat på gaver til dem uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...