Gå til innhold

Når slutter man å gi julegaver til tanteunger?

Anbefalte innlegg

Gjest vi ble enige om å slutte
Skrevet

Vi har en stor familie.

Vi, søsken/svogere/svigerinner gikk sammen for noen år siden å bestemte oss for å slutte å gi julegaver til nieser, nevøer og hverandre bare sånn helt uten noen aldersgrense.

Det er ikke alle som har like mye penger å rutte med, og å gi en liten ting bare for å gi, blir liksom ikke helt det samme.

Vi bestemte oss derfor å slutte med julegavene, så gir vi heller en litt større gave til bursdagene som er spredd ut over hele året. Til jul kan vi da heller gi litt ekstra til våre egne barn.

Skrevet

Når de selv får barn, da overtar de. :) Giveren slipper aldri unna. ;)

Skrevet

Vet ikke, men gir likevel et tips: Si fra at det er siste gang de får gave fra deg! Husker jeg selv ble veldig skuffet da et par tanter plutselig ikke ga gave mer, jeg pleide å få så fine ting fra dem..

Skulle tro det var et viktig tips for barn, ja!

For selv for voksne kan det være litt kjipt! ;-) En barnløs tante ga alltid oss "barna" en fast sum penger hver eneste jul - uten unntak - til jeg var bortimot 30 eller noe slikt. Plutselig et år lå det bare et flaxlodd i konvolutten *he he* Ble litt paff da, ja;-)

Skrevet

Jeg kommer nok til å gi mine tanteunger gaver så lenge jeg lever tenker jeg. :)

Skrevet

Aldri!

Mitt eldste tantebarn fyller 31 ved juletider, og han får både bursdag - og julegaver. På lik linje med yngstemann på 3 og alle de i mellom :-)

Skrevet

Her i huset er det bare to tanteunger. 15 og 18 år. Tror ikke vi noen gang kommer til å stoppe å gi gaver da. Men hadde det vært mange måtte man jo stoppet.

Vet at en del setter grensa ved konfirmasjon, og en del da de er 18.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...