Gå til innhold

Jeg MÅ bare få det ut!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå kunne jeg kaldkveldt samboeren min, jeg er så irritert på ham at jeg helst bør komme meg langt ut i måneskinnet!!!

Det er et firma ved siden av ham, som jeg så gjerne kunne tenke meg å jobbe i. Vi har hørt nyss om at det blir en ledig stilling der, og siden samboer prater med innehaverne her nesten daglig (jeg har også hilst på dem noen ganger) så har jeg bedt ham tipse om meg.

Min sambo har i jobbsammenheng mye med dem å gjøre, han er en god kunde av de. Jeg har mast på ham nå i 2-3 uker, for det er mer naturlig for ham å nevne meg, enn at jeg ville tatt kontakt, de kjenner ikke meg på navn engang.

I dag får jeg vite at en nabokone her har blitt forespurt fra dem direkte, på sin jobb i dag. Hun har lenge sagt at hun vil slutter der hun er nå. Og da hun gjør diverse arbeid for dem, slengte de ut i samme slengen om ikke hun vil begynne å jobbe i deres selskap!

Jeg blir dritsur! Er sikker på at med min CV hadde jeg fått jobben, om sambo hadde fått ut fingen!!!

Gaaaaad så irritert jeg er, jeg som har det pyton der jeg jobber nå....

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt, men kan dessverre ikke hjelpe deg. Fy flate, så irriterende det må være.

(Men dumt at du rett og slett ikke stakk innom der selv da du fikk vite om den ledige jobben. Du kunne jo presentert deg og sagt hvorfor du visste om at jobben var ledig.)

Skrevet

Det er faktisk ikke din samboers ansvar å skaffe deg jobb, du har ene og alene deg selv å skylde på for at du ikke har fått ut fingeren og gjort noe selv.

lalala1365380457
Skrevet

skjønner godt frustrasjonen din, surt å ikke få en jobb man ønsker..

_Men_ tror faktisk det ville blitt oppfattet som mere positivt om du kom med cv'n selv enn at du hadde fått samboern til å "hinte" om deg i forkant.

skjønner også samboern din, det kan bli en vanskelig situasjon for ham. å begynne å skulle hinte om en samboer som er bra for jobben virker litt useriøst på meg..kunne også blitt en vanskelig situasjon for ham i etterkant om du ikke fikk jobben.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvorfor kontaktet du dem ikke selv? En behøver da ikke personlig å kjenne noen i et firma for å forhøre seg om jobb? Det kan ikke være din samboers oppgave å skaffe deg jobb, og jeg tviler på at et "tips" fra ham ville fungert bedre enn en telefon fra deg.

Selv ville jeg blitt skeptisk til en jobbkandidat jeg ble tipset om om av mannen/samboeren, med mindre det kom frem i en helt naturlig sammenheng.

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt, men kan dessverre ikke hjelpe deg. Fy flate, så irriterende det må være.

(Men dumt at du rett og slett ikke stakk innom der selv da du fikk vite om den ledige jobben. Du kunne jo presentert deg og sagt hvorfor du visste om at jobben var ledig.)

Jepp, det kunne jeg!! Grrr....

Men siden vi liksom ikke visste noe sikkert, ville jeg bare at sambo skulle tipse om at jeg var intressert i en evt. ledig stilling. Han har jo så mye med de å gjøre, også på privat plan. Og jeg har nevnt det for ham flere ganger!!

Han er alltid treg med slike ting, derfor er jeg ekstra sur :o(

Og hun som har fått jobben nå, kan jeg ikke fordra! Hun er innbilsk og skrytete, og jeg må sikkert høre i ukesvis nå, om hvor ettertraktet hun er...

Godt hun ikke visste at jeg ønsket jobb hos disse...

Skrevet

Jeg hadde definitivt også kaldkvelt samboeren din!

Menn er så håpløse noen ganger. Spesielt når det gjelder å anbefale kjæreste/partner for en jobb. Det er akkurat som de ikke tror vi er gode nok i det vi gjør...

Så du får full støtte av meg, til å gjøre hva du vil med samboer...

*gjemmer meg til krigen er over*

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg skjønner at du blir sur, men du burde absolutt ha tatt kontakt selv.

Skrevet

Jeg hadde definitivt også kaldkvelt samboeren din!

Menn er så håpløse noen ganger. Spesielt når det gjelder å anbefale kjæreste/partner for en jobb. Det er akkurat som de ikke tror vi er gode nok i det vi gjør...

Så du får full støtte av meg, til å gjøre hva du vil med samboer...

*gjemmer meg til krigen er over*

Hadde dette vært noen han (vi) ikke kjenner til, så ville det på en måte vært mer opp til meg. Det er det jo uansett, for all del, men i mitt miljø så er det iallefall veldig vanlig å få jobb ved tips om "venning og kjenning". Og han har kjent disse gutta i mange år, det ville vært så naturlig for ham å bare nevne meg for dem... For å ha meg notert bak ørene...

Skrevet

Hadde dette vært noen han (vi) ikke kjenner til, så ville det på en måte vært mer opp til meg. Det er det jo uansett, for all del, men i mitt miljø så er det iallefall veldig vanlig å få jobb ved tips om "venning og kjenning". Og han har kjent disse gutta i mange år, det ville vært så naturlig for ham å bare nevne meg for dem... For å ha meg notert bak ørene...

Har lest de andre svarene du har fått, men jeg er fremdeles enig med deg. Han kunne gitt et hint når du først ba om det.

Pass på at skravlebøtta ikke får vite at du ønsket den jobben!

Skrevet

Dritt kjipt! Forstår deg jeg, men om en stund så får du en mye bedre jobb.(krysser fingrene) Det er en mening med alt som skjer!

Skrevet

Tror samboeren min hadde kaldkvelt meg om jeg hadde hatt slike forventninger til han, gitt!

Jobbene mine må jeg nok skaffe meg sjøl. Hadde vært like lite aktuelt å få gubben til å hinte frampå som om jeg hadde bedt mora mi gjøre det. Nesten.

Skrevet

skjønner godt frustrasjonen din, surt å ikke få en jobb man ønsker..

_Men_ tror faktisk det ville blitt oppfattet som mere positivt om du kom med cv'n selv enn at du hadde fått samboern til å "hinte" om deg i forkant.

skjønner også samboern din, det kan bli en vanskelig situasjon for ham. å begynne å skulle hinte om en samboer som er bra for jobben virker litt useriøst på meg..kunne også blitt en vanskelig situasjon for ham i etterkant om du ikke fikk jobben.

veldig enig med deg..

Skrevet

Beklager, men jeg syns ikke du har noen grunn til å være sur. Det var du selv som burde tatt turen innom og presentert deg selv.

Skrevet

Hvis han hadde lovet å nevne deg for så å ikke gjøre det, så skjønner jeg jo at du ble sur.

Når det er sagt syns jeg det er merkelig at du ikke stakk innom med CV selv, og fortalte hvorfor du hadde hørt at jobben var ledig. Ville gitt et mye bedre inntrykk tror jeg.

Syns nok du kan skylde deg selv for at denne jobbe glapp.

Skrevet

Har du ikke tatt kontakt med firmaet selv i det hele tatt?

En ting er å bruke samboer eller andre kontakter for å få en ekstra dytt, men du burde absolutt ha vist interesse på egen hånd.

Jeg ville nok blitt litt skeptisk til å ansette noen som trengte noen til å spørre for seg.

Skrevet

Hmmm... hvorfor sendte du ikke en søknad selv...?!

Blir feil å bruke kjennskap til sånt...

Skrevet

Skjønner at du blir irritert, men du har også sittet litt for mye bakoverlent. Du kunne ha skrevet en søknad og levert den til dem og sagt at du har fått vite om jobben gjennom din mann, som du selvsagt nevnte navnet på.

Du har ikke bare din mann å skylde på at dette gikk til helvete.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...