Gå til innhold

Kan vi en gang for alle...

Anbefalte innlegg

4barns mor-77
Skrevet

hehehe... normal godt norsk? ikke som deg, håper jeg:)

Hvis vi nå først skal kritisere :)

Det var vi faktisk ferdige med vi... men velkommen etter!

Og ha en fin dag;)

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

10

• jubalong70

8

• Orio

8

• 4barns mor-77

8

Mest aktive i denne tråden

4barns mor-77
Skrevet

DU bør vel i allefall ikke kritisere. Stor bokstav etter punktum og komma bør være minstekrav.

Kritiserte jeg veldig jeg nå da? Ønsket vedkommede en god dag, det synes jeg må være lov. Og som jeg skrev i det første innlegget, så synes jeg ikke det er nødvendig å nevne på feilene, bortsett fra til samboeren da som begynte å skrive "oxo" og "koz" å sånne ting.

Ellers så tok jeg til meg feilene jeg skriver når jeg skriver på dialekt i går, og regner meg som ferdig med dèt.

Skrevet

Det var vi faktisk ferdige med vi... men velkommen etter!

Og ha en fin dag;)

Men rettskriving kan du ikke likevel... men takk for invitasjonen:)

4barns mor-77
Skrevet

Men rettskriving kan du ikke likevel... men takk for invitasjonen:)

Bare hyggelig!

Er du ferdig nå?

Skrevet

Kanskje et tegn på at det er idiotisk å henge seg opp i skrivefeil på et uformellt internettforum? Irritere seg i sitt stille sinn kan man selvsagt gjøre, men når man begynner å klage på det blir det for dumt. Innenfor rimelighetens grenser, selvfølgelig.

"....................................."

Joda, du er sikkert inne på noe der. Men jeg får en slags mental tic når jeg ser sånne typer feil, så av og til så bare må jeg få det ut.

Men det er jo sikkert dumt av meg, egentlig.

Gjest Mener nå jeg
Skrevet

Kritiserte jeg veldig jeg nå da? Ønsket vedkommede en god dag, det synes jeg må være lov. Og som jeg skrev i det første innlegget, så synes jeg ikke det er nødvendig å nevne på feilene, bortsett fra til samboeren da som begynte å skrive "oxo" og "koz" å sånne ting.

Ellers så tok jeg til meg feilene jeg skriver når jeg skriver på dialekt i går, og regner meg som ferdig med dèt.

Jeg svarte ikke deg, men sandex.

Skrevet

Sier en som hadde skriveleifer i sitt eget innlegg:)

Det var heller ikke bare en skrivefeil....

Jeg sier ikke at jeg er perfekt. Men jeg synes også det er greit å bli gjort oppmerksom på det hvis jeg konsekvent skriver ord feil, eller ikke har riktig gramatikk.

4barns mor-77
Skrevet

Jeg svarte ikke deg, men sandex.

Kom opp som "svar til meg"...

Skrevet

Jeg ser ikke helt sammenhengen, Mistera. Selv om jeg selvfølgelig blir lei meg om det bringer tilbake dårlige minner for deg, jeg ønsket jo ikke såre noen.

Faktum er at "nysgjerrig" er et ord som blir brukt ofte i det norske språk og som mange skriver feil. Til vanlig plager ikke skrivefeil meg, men at et ord blir stavet feil av tilnærmet 30-40 % av befolkningen er ganske ille.

Jeg er enig at sms språket blir flittig brukt av både ungdom og voksne, og at dette kommer frem i fora på nettet.

Da er jeg enig i at man har lov å reagere, fordi det er snakk om forkortelser og de baserer skrivemåten på dialekten de snakker.

Men dette med nysgjerrig og nyskjerrig er lydene som de med skrivevansker sliter en god del med.

Ville vel igrunnen bare minne dere på at det ikke er like greit alltid å få påpekt feilene sine om og om og om igjen;)

Skrevet

Kan vi en gang for alle, slutte og irettesette sånne som meg som har endel slurvefeil.

Enig.

Skrevet

Semikolon er det nesten ingen som kan, har jeg inntrykk av. Jeg vet at jeg ikke lærte det på skolen, men fant ut av det mye senere.

"........................................."

Opplys meg, er du snill.

Skrevet

Joda, du er sikkert inne på noe der. Men jeg får en slags mental tic når jeg ser sånne typer feil, så av og til så bare må jeg få det ut.

Men det er jo sikkert dumt av meg, egentlig.

Alt er jo faktisk avhengig av HVORDAN man reagerer, her som på de fleste andre områder :-)

Gjest En tobarnsmor
Skrevet

... Og mens vi er i siget. Det heter selvsagt, ikke selvsakt.

;-)

Skrevet

Alt er jo faktisk avhengig av HVORDAN man reagerer, her som på de fleste andre områder :-)

Du har så rett, så rett :)

Skrevet

Bare hyggelig!

Er du ferdig nå?

Må ha siste ordet ja:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...