Gå til innhold

Kjøpe leksikon? Okei, på en betingelse

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg fikk det i gave for 15 år siden og jeg har brukt det enormt mye!

Til og med enda, for jeg glemmer at jeg kan google på alt mulig, og så står jeg der med leksikonet i hendene og leser ivrig.

Kanskje gammeldags tankegang, men jeg synes ikke et internetsøk kan erstatte følelsen av å ta med seg et bind leksikon i sofaen og bla, med bilder og det hele.

Gjest Elextra
Skrevet

Greit nok, men for meg blir sånne svære leksikon for dyre til at jeg ville vurdert å betale penger for det. :-)

Det forstår jeg. Jeg tviler også sterkt på at jeg ville kjøpt det i dag.... selv om jeg har langt bedre råd nå enn da jeg kjøpte det.

Gjest josefine1
Skrevet

Har ikke leksikon, de går jo ut på dato etterhvert, det er så masse som skjer her i verden at de ikke klarer å følge med.

Nei her har vi internett istedenfor.

Skrevet

Jeg kjøpte 15 binds leksikon i 1991. Husker ikke prisen, men det var mye for en student.

Samme dag som jeg hadde skrevet under kontrakten (om formiddagen) skrev kjæresten min under kontrakt på det samme leksikonet om ettermiddagen (samme selger). Vi hadde ikke snakket sammen om det....

Heldigvis var det 30 dagers returrett. Vi hadde bare vært sammen i noen uker, og selgeren sa at han faktisk håpet, for vår del, at vi returnerte det ene settet :-)

Forholdet har vart - vi er fortsatt sammen :-)

Og leksikonet blir brukt! Ikke så ofte som de første årene, men det kjennes bedre å finne frem ei bok i stua og lete frem det en ønsker enn å sette på pc'en og lete på internett.....

Men vi kjøper ikke lenger suppleringsbind.

Gjest Ellen Katrine
Skrevet

Fikk et av foreldrene mine til 25-års dagen, bruker det masse(ukentlig). Jeg kommer nok fra et dannet hjem, for det har blitt meg fortalt at en stue ikke er møblert hvis den ikke har leksikon og piano. Jeg løser endel kryssord, og slår mye opp i den forbindelse. Vi slår også opp med en gang vi lurer på noe ellers i heimen, det kan f.eks. være noe i et tv-program vi diskuterer.

Nå har vi bredbånd, men leser ofte i leksikonet allikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...