Gå til innhold

Muslimsk helligdag på linje med 1. juledag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Id, dagen da ramadan er slutt, og det er fest. Nå vil muslimene stenge alle butikker og kiosker den dagen i Norge. I integreringens navn. Den muslimske kalenderen inneholder en h.... masse helligdager, i tillegg kommer alle de andre religionenes dager. Snart er det ikke en arbeidsdag igjen. De er fasinert av at nordmenn får fri flere dager i året med betaling.

Jeg hører fra en skole med mange muslimer at elevene ikke akkurat har vært opplagt de siste 4 ukene, og på id var fraværet ganske formidabelt. Og hvem går det ut over?

Ikke meg.

De ville ha egen 17. mai-feiring i Frognerparken, så de slapp å se folk gamble, spise grisepølser, drikke alkohol og gå lettkledd. Russen er heller ikke kjent for noen særlige moralske skrupler i den retning.

Både egen 17. maifeiring og id som fridag er forutsett av folk som ikke er synske. Og det kommer mer.

Jeg mener alle religiøse fridager kan avskaffes, så kan folk selv velge når de vil ta fri uten betaling, eller etter avale med arbeidsgiver.

• Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

43

• hidi

37

• Prozak

36

• Goliath

21

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Helt enig med deg!

.......helt til jeg begynte å tenke på jula!

Kan ikke vi beholde den iallefall??

Pliiis!!!

Skrevet

Helt enig med deg!

.......helt til jeg begynte å tenke på jula!

Kan ikke vi beholde den iallefall??

Pliiis!!!

Poenget er er til slutt å innføre islam i Norge. En slik fridag ville vært en snikegrunn for å snakke om islam til f eks skoleelever og øke viktigheten av deres religiøse verdier. Et skritt på veien til mer innflytelse.

En muslim sier til meg at id er den eneste dagen i året da immene og mullaene smiler.

Skrevet

De kan godt fra fri på id med betaling men da skal de jammen meg ikke ha 133% overtid på kristne høytidsdager men bare vanlig betaling.

Skrevet

De kan godt fra fri på id med betaling men da skal de jammen meg ikke ha 133% overtid på kristne høytidsdager men bare vanlig betaling.

Godt poeng. :-)

Gjest ojojooj
Skrevet

Poenget er er til slutt å innføre islam i Norge. En slik fridag ville vært en snikegrunn for å snakke om islam til f eks skoleelever og øke viktigheten av deres religiøse verdier. Et skritt på veien til mer innflytelse.

En muslim sier til meg at id er den eneste dagen i året da immene og mullaene smiler.

"En muslim sier til meg at id er den eneste dagen i året da immene og mullaene smiler."

Synes jeg ser det. Keinstein som farer rundt og kiler gretne imamer og mullaher for å få dem til å smile! :-)

Skrevet

"En muslim sier til meg at id er den eneste dagen i året da immene og mullaene smiler."

Synes jeg ser det. Keinstein som farer rundt og kiler gretne imamer og mullaher for å få dem til å smile! :-)

Og det er faen ikke lett skal jeg si deg. Makan til dystre nisser.

Skrevet

De kan vel bytte bort juledagene mot id og noe anna da vel?

Hvis vi innfører en kvote på 7 fridager på selvvalgte religiøse høytider f.eks? Da har vi dekket 1. og 2. juledag, skjærtorsdag, langfredag, 2. påskedag, himmelspretten og 2. pinsedag.

Så kan muslimene velge ut sine 7 viktigste.

Skrevet

De kan vel bytte bort juledagene mot id og noe anna da vel?

Hvis vi innfører en kvote på 7 fridager på selvvalgte religiøse høytider f.eks? Da har vi dekket 1. og 2. juledag, skjærtorsdag, langfredag, 2. påskedag, himmelspretten og 2. pinsedag.

Så kan muslimene velge ut sine 7 viktigste.

Ring kaoskontroll.

Skrevet

Var hundre prosent sikker på at du ville ta dette tema opp. Derfor gadd ikke jeg.

Nei, det er ikke riktig å avkristne Norge! Helligdager kommer alle til gode, selv om dere ikke bryr dere.

Må si det brukes mye penger i julen av folk som ikke bryr seg en plass!

Norge har vært et kristent land i syv hundre år! Kaster dere det bort har muslimene vunnet alt!

Skjønner virkelig ikke folk hva de forkaster! Å velge mellom kristendom og islam er som å velge mellom himmel og helvete.

Hva velger dere? Alle dere som er så tøffe og ikke tror på annet enn spøkelser, ånder og horoskop... Hva om dere ble tvunget inn under muslimsk styre?

Skrevet

Selvfølgelig!

Skrevet

Ring kaoskontroll.

Neida, vi opererer inn mikrochip på alle innbyggere, så er det programmert inn der. Prøver man å ta fri på feil helligdag, får man elektrisk støt eller no'.

Neida. De kunne jo bare lagt på ferien med en uke, så kunne folk tatt ut de dagene når det passer. Så slipper vi å stenge alt i jula og påsken f.eks? Mye mer fleksibelt for alle parter.

(På den annen side, kunne vel muslimene bare ta ut en feridag på id?)

Skrevet

Var hundre prosent sikker på at du ville ta dette tema opp. Derfor gadd ikke jeg.

Nei, det er ikke riktig å avkristne Norge! Helligdager kommer alle til gode, selv om dere ikke bryr dere.

Norge har vært et kristent land i syv hundre år! Kaster dere det bort har muslimene vunnet alt!

Skjønner virkelig ikke folk hva de forkaster! Å velge mellom kristendom og islam er som å velge mellom himmel og helvete.

Hva velger dere? Alle dere som er så tøffe og ikke tror på annet enn spøkelser, ånder og horoskop... Hva om dere ble tvunget inn under muslimsk styre?

Åndemanere, avgudsdyrkere og hekser skal dø, det sier både DGT og koranen. Også de som bruker overtro.

Overtro er relativt da.

Skrevet

Åndemanere, avgudsdyrkere og hekser skal dø, det sier både DGT og koranen. Også de som bruker overtro.

Overtro er relativt da.

Jeg regner meg for et godt oppegående menneske. Har god utdannelse og pent oppdratte barn.

Jeg ble troende og døpt som 27 åring og mine barn fulgte spent med fra bassengkanten,

Selvfølgelig ønsker jeg at alle skal tro på at Jesus er Guds sønn. Men jeg forkynner ikke for alle. Respekterer fullt ut andres sin tro, tom islam.

Men, jeg klare ikke å se på at vårt Norge skal bli muslimsk...

Skrevet

Neida, vi opererer inn mikrochip på alle innbyggere, så er det programmert inn der. Prøver man å ta fri på feil helligdag, får man elektrisk støt eller no'.

Neida. De kunne jo bare lagt på ferien med en uke, så kunne folk tatt ut de dagene når det passer. Så slipper vi å stenge alt i jula og påsken f.eks? Mye mer fleksibelt for alle parter.

(På den annen side, kunne vel muslimene bare ta ut en feridag på id?)

Det dreier seg om innflytelse og makt. Mele sin egen kake.

Skape et samfunn i samfunnet og etablere sin makt der for å prøve å få makten til å vokse, siden de ikke klarer å få makt i det samfunnet de er medlem av. De er for svake og er for få til å etablere seg i storsamfunnet, derfor må de etablere et eget lite samfunn som de kan herske i. Småpsykopater med et behov.

Skrevet

Om det blir muslimsk styre her i Norge (får vi håpe det aldri blir!), så kommer det til å bli et helvetes blodbad! Jeg kommer i alle fall til å kjempe for våre rettigheter og våre norske verdier til jeg stuper! islam er ikke religion, det er en råtten, politisk ideologi som ikke hører hjemme i vårt land.

Skrevet

At de smiler er ikke lett å se inni alt skjegget deres!

Forøvrig synes jeg ikke at de skal få fri denne id-dagen deres! De bor i et kristent land som har sine faste helligdager, og har muslimene sine helligdager utenom dem vi alt har, så får de enten la være å feire dem, eller legge dem til ferier eller våre helligdager. Det er ikke verre enn det! Vi kan ikke tillate at alle fremmede religiøse grupper her i landet får fri på sine helligdager! islam gjelder ikke i Norge, koranen gjelder ikke i Norge. Så enkelt er det.

Skrevet

Jeg er litt usikker på hva som e riktig og mest hensiktsmessig å gjøre her.

Hvis muslimene skulle fått fri på sine helligdager, så hva skal de gjøre på f.eks 1. juledag? De hadde i hvert fall ikke hatt noe her på jobben å gjøre, siden alle andre har fri - og de lite ville fått gjort.

Og hva med andre religioner som har sine helligdager? Da burde jo også de fått fri på disse....

Ser for meg at dette er lite hensiktsmessig.

Skulle man da valgt å gjøre noen endringer, så burde det vel være som du foreslår. Alle religiøse helligdager trekkes inn, og vi får alle noen ekstra feriedager i stedet.

Skrevet

Jupp...

Skrevet

Om vi liker det eller ikke: vi har en statskirke i dette landet. Og da er det denne religionen vi må ta mest hensyn til, synes

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...