Gjest liten løve Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Tidligere har jeg tenkt: Jeg er offer for omsorgssvikt, mobbing og seksuelle overgrep. I det siste har jeg tenkt på at jeg _er_ ikke offer for dette. Jeg har vært offer for disse tingene. Hvordan tenker dere? Sier dere til dere selv at dere er offer for tidligere hendelser, eller tenker dere at dere har vært offer for. 0 Siter
Gjest ghb64 Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg sier "har vært" fordi det som skjedde meg ligger mange år tilbake. - men det som skjedde da har jo stor innvirkning på meg nå, så kanskje "er" er mer dekkende 0 Siter
Gjest Noen tanker Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg sier "har vært" fordi det som skjedde meg ligger mange år tilbake. - men det som skjedde da har jo stor innvirkning på meg nå, så kanskje "er" er mer dekkende Ikke sunt å se på seg selv som et offer. Å innta offerrollen... 0 Siter
Gjest AdneX Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 For det meste sier jeg "er overlevende". Å se meg selv som "offer for" ville svekket min integritet ytterligere... 0 Siter
Gjest liten løve Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Ikke sunt å se på seg selv som et offer. Å innta offerrollen... Akkurat det jeg tenkte på... NHD mener jeg nevnte en gang at det var umulig å komme videre dersom en satt seg selv i en offer rolle. 0 Siter
Gjest Noen tanker Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Akkurat det jeg tenkte på... NHD mener jeg nevnte en gang at det var umulig å komme videre dersom en satt seg selv i en offer rolle. Bra! Det var dette jeg også tenkte på. Jeg har også lest dette du nevner her. Godt vi har NHD, da han gir oss så mye kunnskap. 0 Siter
Gjest skal Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Ble utsatt for bruker jeg mest. Klart jeg var et offer for det da jeg var barn. Men nekter å være et offer i dag selvom jeg sliter mye med etterhvirkninger. Var et offer for dette i mange år som voksen og. Men jeg tenker at den dagen man begynner å gjøre noe for å få det bra, da er man ikke offer lenger. 0 Siter
Gjest NIOX Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Nå sier jeg det aldri, men tenker "har vært"! Og ikke offer, men utsatt for.. 0 Siter
Gjest Mechilah Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg liker ikke ordet offer,det får meg til å føle meg så liten... Derfor tenker jeg heller "Hva har jeg lært av dette,som ble gjort mot meg"? Det gir meg styrke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.