tina h Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 I februar i fjor fikk jeg en krafrig vridrning i kneet. Kunne ikke bøye det, ingen ytre sår eller blåmerker på kneet. Vondt i hele kneet, klart mest på innsiden.Gikk på krykker i 3 uker. VAr til lege som ikke visste noe og sendte meg videre, har blitt avskrevet og sagt at det ikke er noe de kan gjøre og at det ikke kan stemme at jeg har smerter. Har tatt MR og røntgen, de får ingen klare indikasjoner ut fra dette. Er tatt tilbake i systemet igjen, de vurderer og ta arthroskopi, men ting tar tid. HAr vært teorier om skade på sidebåndet, meisk, korsbånd brusk...det meste. VAr på NIMI før røntgen og MR, fikk beskjed om menisk skade og mulig bruskskade. HAr fremdeles vondt, ikke konstant men det kommer og går. HAr prøvd å begynne å trene igjen; spinning/egentrening/aerobic, kan trene litt over en uke før smertene hindrer meg fra å trene. Ellers så kan smertene pluttselig komme når jeg er ute å går. Av og til er det ikke smerter men et ubehag, vanskelig å beskrive egentlig. Føler at det har tatt for lang tid til at det fremdeles skal plage meg. -t- 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 21. april 2001 Del Skrevet 21. april 2001 lyder nu mest som indre sideledbånd eller/og indre menisk læsion. bliv artroskoperet. I DK har sundhedsministeriet en venteliste oversigt så man kan se ventetider. kortest er en uge. mvh jvbruun, ortopæd, dk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 4. mai 2001 Del Skrevet 4. mai 2001 Hei, Det høres ut som en meniskskade eller en bruskskade. Meniskskaden synes så og si alltid på MR, så om det er negativt er det neppe en meniskskade. Det tyder på at du har en bruskskade. En bruskskade synes ikke særlig godt på MR. Jeg er derfor enig i at du bør artroskoperes. Hvor lang tid dette tar, er avhengig av hvor du bor. En uke ventetid, som i Danmark har vi ikke i Norge, men det skal ikke ta alt for mange uker. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.