Gå til innhold

Hvorfor ikke rette tråder?

Anbefalte innlegg

Gjest Det lurer jeg på nå
Skrevet

Hvorfor er det slik, at når en tråd får litt lengde her, så bukter den seg alle veier, slik at man må dra hele bildet til høyre for å finne nicket på flere av innleggene?

Hvorfor kan ikke en tråd være helt rett? Passelig irriterende.

Skrevet

Det er fordi man skal se hvilket innlegg man har svart på. Som du ser vil mitt innlegg komme med et lite innrykk under ditt, for å vise at det er et svar til deg.

dersom noen etterpå svarer _meg_, vil det nye innlegget komme som innrykk til det igjen.

Jeg synes det er mye mer oversiktlig at det på denne måten markeres hvilket innlegg man faktisk har svart på, i stedet for at alle innlegg står "likt".

Skrevet

Hvis alle bare svarer trådstarter, blir tråden helt rett, bortsett fra innrykket som skiller hovedinnlegget fra svarlista.

Hvis noen svarer en som har svart, blir det nytt innrykk. Og hvis to eller flere sporer av og begynner å skravle sammen (ikke helt ukjent fenomen her), blir tråden mer og mer skrå.

Skrevet

Ganske enkelt: Når noen svarer på ditt spørsmål, legges svaret på en rett linje under deg (nivå en) Når noen svarer på et nivå en innlegg, legges svaret under dette innlegget (nivå2), og svarer noen på det innlegget, blir det et nivå 3 osv. For hvert nivå hopper innlegget litt lenger til siden.

Skrevet

Det er jo en av grunnen til at DOL er slikt et flott sted å diskutere. Trådene er oversiktelige, nettopp fordi man ser hvem som svarer på hvilket innlegg.

Gjest Debra irl
Skrevet

Jeg syns trådsystemet til DOL er det beste. De andre fora jeg tidvis er innom f.eks vgnett liker jeg ikke.

Men dette er supert.

Skrevet

Jeg syns trådsystemet til DOL er det beste. De andre fora jeg tidvis er innom f.eks vgnett liker jeg ikke.

Men dette er supert.

Enig med deg!

I enkelte fora kommer innleggene i kronologisk rekkefølge, og når man da leser innlegg nr 128 som er et svar til innlegg nr 42 blir det litt slitsomt og uoversiktlig....

Skrevet

Men dette er supert.

Det er noe dritt å programmere og vedlikeholde.

Gjest Debra irl
Skrevet

Det er noe dritt å programmere og vedlikeholde.

Denne formen for tråd eller sånn som de har på vgnett?

Skrevet

Denne formen for tråd eller sånn som de har på vgnett?

DOL sin variant. Hver post innholder en peker til neste post, og slettes en, så mister man resten av tråden og bitråder under.

Gjest Debra irl
Skrevet

DOL sin variant. Hver post innholder en peker til neste post, og slettes en, så mister man resten av tråden og bitråder under.

Synd for de som har det som "vedlikeholdsarbeid" da. Men utrolig brukervennlig. I like!

Skrevet

Synd for de som har det som "vedlikeholdsarbeid" da. Men utrolig brukervennlig. I like!

Databasespørringer er raskere og lettere, men da blir det f eks liste og ikke tråder.

Skrevet

Hvordan skulle du da sett hvilke innlegg som er svar på hvilke innlegg? Det er hele poenget med et "threaded" forum som dette.

"..........................................."

Skrevet

Hvordan skulle du da sett hvilke innlegg som er svar på hvilke innlegg? Det er hele poenget med et "threaded" forum som dette.

"..........................................."

Hadde vært kjekt om undertrådene kunne vært utvidbare m pluss og minus også, og ikkje berre heile tråden (eller alt på heile sida, for å slå heilt på stortromma). Da hadde det blitt enda meir oversiktleg :)

Skrevet

Men dette er supert.

Også enig:) Jeg synes trådsystemet er noe av det beste med DOL faktisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...