Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm. Jeg er veldig forkjølet, og stakk innom legebn forleden, for å få noe hostedempende.

Jeg bor i utlandet, hjemme ville jeg bedt om cosylan, men denne doktoren ga meg en hostesaft og en nesespray. Han visste meg hvordan jeg skulle bruke sprayen: Lene meg godt tilbake, og blåse væsken inn i neseboret.. mulig jeg har en spesiell anatomi, men når jeg gjør det, så renner denne væsken ned i halsen min. Smaker utrolig vondt! Og på flasken står det med stor skrift: DO NOT SWALLOW. Hmm. har jeg rar nese?

Noen andre som har vært borti dette?

4barns mor-77
Skrevet

I såfall så har jeg en rar nese også. Det renner alltid ned i svelget, og det er så ubehagelig at det skal mye til før jeg bruker nesespray.

Skrevet

Nesespray skal da ikke brukes slik...?

Jeg sitter vanlig oppreist og sprayer et spray i hvert nesebor, og snufser litt forsiktig inn. Om du ikke er særlig tett i nesen vil noe renne nedover bak i halsen, men jeg tror ikke at det er hverken farlig eller unaturlig...

Gjest otrivin
Skrevet

Ja det er da ofte at nesesprayen renner bak i halsen.

Jeg bøyer hodet ned mot gulvet jeg når jeg tar nesesprayen, men det er fordi jeg er plaget med bihulbetennelser når jeg er forkjøla, slik at sprayen kommer litt "frem" i ansiktet om du skjønner :)

Skrevet

Nesespray skal da ikke brukes slik...?

Jeg sitter vanlig oppreist og sprayer et spray i hvert nesebor, og snufser litt forsiktig inn. Om du ikke er særlig tett i nesen vil noe renne nedover bak i halsen, men jeg tror ikke at det er hverken farlig eller unaturlig...

I Spania i sommer, kjøpte jeg en nesespray som skulle "innhaleres" når hodet ble kastet litt kjapt bakover (for en forklaring...). Jeg er usikker på om den kunne kvalifiseres til å kalles "spray" da det ikke var pumpe på den, men kanskje noe sånt trådstarter har også?

Skrevet

I Spania i sommer, kjøpte jeg en nesespray som skulle "innhaleres" når hodet ble kastet litt kjapt bakover (for en forklaring...). Jeg er usikker på om den kunne kvalifiseres til å kalles "spray" da det ikke var pumpe på den, men kanskje noe sånt trådstarter har også?

Det er jo mulig, men da ville jeg ha kalt det innhalator og ikke nesespray....

Det er rett før nakkesleng med den innhalatoren altså He, he

Skrevet

Det er jo mulig, men da ville jeg ha kalt det innhalator og ikke nesespray....

Det er rett før nakkesleng med den innhalatoren altså He, he

Når man kjøper sånne saker i utlandet er det ikke alltid man skjønner hva som står på;-)

Ja, jeg må passe nakken når jeg slenger inn en sprut!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...