Gå til innhold

Graviditetstest

Gjest svart fort, vær så snill!

Anbefalte innlegg

Gjest svart fort, vær så snill!
Skrevet

Hvor tidlig etter uteblitt mens kan jeg ta en graviditetstest, og hvilken er best egnet til å ta tidlig?

Skrevet

Du kan ta test samme dag som du venter mensen. Jeg har bare brukt Clearblue - og den virket i hvertfall på meg samme dag som jeg ventet mensen (ville bli gravid den gangen jeg da)

Gjest når er mens ventet da?
Skrevet

Clear blue kan vel tas tre dager før forventet mens, men da bør man jo ha en sånn nogenlunde stabil syklus for å være sikker på svaret da.

Greit å kjøpe en pakke med to stk. i.

Ta den ene og ved usikkerhet bruk den andre.

Ved tidlig testing er det veldig viktig å bruke ren morgenurin.

Tiss en liten skvett, så resten i et up.glass el.

Skrevet

Det er visstnok morgenurin som er "best". Tror alle tester kan tas umiddelbart når mens har uteblitt.

En test KAN vise at du ikke er gravid til tross for at du er det dersom du tar den for tidlig. Men den kan ikke vise at du er gravid om du ikke er det.

Skrevet

Du kan ta test den dagen du ventet mensen men ikke fikk den.

Personlig har jeg beste erfaring med ClearBlue - vanlig.

Gjest svar fort, vær så snill!
Skrevet

Du kan ta test den dagen du ventet mensen men ikke fikk den.

Personlig har jeg beste erfaring med ClearBlue - vanlig.

Jeg bruker P-piller, og ventet mensen i går.

Kan jeg da teste på fredag?

Skrevet

Clear blue kan vel tas tre dager før forventet mens, men da bør man jo ha en sånn nogenlunde stabil syklus for å være sikker på svaret da.

Greit å kjøpe en pakke med to stk. i.

Ta den ene og ved usikkerhet bruk den andre.

Ved tidlig testing er det veldig viktig å bruke ren morgenurin.

Tiss en liten skvett, så resten i et up.glass el.

Skrevet

Du kan ta test samme dag som du venter mensen. Jeg har bare brukt Clearblue - og den virket i hvertfall på meg samme dag som jeg ventet mensen (ville bli gravid den gangen jeg da)

Skrevet

ja,du kan ta testen på fredag. Da vil det ha gått 14 dager etter eggløsning. siden det er såpass tidlig bør du kanskje ta en ny etter 1-2 uker

Gjest når er mens ventet da?
Skrevet

Ikke noe problem, fredag er helt greit.

Bruk morgenurin, tiss en bitte liten skvett i toalettet og så lar du resten gå i et rent urinprøveglass eller noe annet du har kokt sterilt.

Følg bruksanvisningen på den g.testen du kjøper, hvis du bruker Clear Blue så skal du bare dyppe ene enden i urinen og holde den der i 15 sekunder. Legg prøven vannrett og tørt.

Svaret må leses etter nøye klokke, tror det var ca to minutter.

Så lenge du får en strek i "testruten" så er prøven utført riktig.

Uansett hvor svak en evnt. strek måtte være i graviditetsvinduet så er svaret det samme.

Skulle du få en supersvak plus så er det uansett en plus.

Lykke til, håper du får det svaret du ønsker deg.

MVh.

Skrevet

Ja, tester du på fredag, vil svaret være veldig sikkert.

De gangene jeg ville bli gravid, har jeg testet enten samme dag eller dagen etter forventet mens. Og svaret har vært positivt.

De gangene jeg har testet fordi jeg hadde en mistanke om graviditet, har jeg klart å pine meg til dagen for forventet mens - og de gangene har jeg fått negativt svar - og mensen har kommet som normalt.

Tre dager etter forventet mens vil være safe. Får du positiv prøve, er du gravid. Får du negativ, er du mest trolig ikke gravid - men hvis ikke mensen kommmer, ville jeg testet på nytt etter ca en uke.

Skrevet

Ja. Du kan teste i dag også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...