Gå til innhold

NHD: Kan du si noe om dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

den eneste som kan svare på det er den personen som har lidelsen. Funker vedkommende bra i hverdagen så hva skulle hindre ham/henne fra nattevakter eller andre vakter

Bare lurte på om uregelmessig døgnrytme kan utløse nye depresjoner osv. Men du har sikkert rett i at det kommer an på hvordan jeg fungerer. Akkurat nå går det meget bra for meg og lurer på om jeg skal prøve meg på min "gamle" stilling igjen. Det handler vel også om å våge noe, å tørre å tro at ting vil fortsette slik.

Bare lurte på om uregelmessig døgnrytme kan utløse nye depresjoner osv. Men du har sikkert rett i at det kommer an på hvordan jeg fungerer. Akkurat nå går det meget bra for meg og lurer på om jeg skal prøve meg på min "gamle" stilling igjen. Det handler vel også om å våge noe, å tørre å tro at ting vil fortsette slik.

uregelmessig og lite søvn _kan_ helt klart være en utløsende faktor. men dette er du nå klar over.. og du kan forebygge og forsøke å leve med gode søvn-rutiner. det viktigste er at du får nok søvn. du må nesten se hva du føler deg i stand til og hvor mye du klarer i hverdagen. lytt til kroppen din.. å pushe seg litt er bare sunt, men ikke så mye at det fører til en ny smell.

uregelmessig og lite søvn _kan_ helt klart være en utløsende faktor. men dette er du nå klar over.. og du kan forebygge og forsøke å leve med gode søvn-rutiner. det viktigste er at du får nok søvn. du må nesten se hva du føler deg i stand til og hvor mye du klarer i hverdagen. lytt til kroppen din.. å pushe seg litt er bare sunt, men ikke så mye at det fører til en ny smell.

Tror ikke det er så ofte at samme person går på en smell to ganger? Jeg skal ihvertfall vokte meg vel for det;).

Etter å ha gått gjennom en lang periode med behandling og vært syk i mange år, så tror jeg at jeg kjenner grensene mine bedre (eller håper det ihvertfall).

Jeg er ihvertfall ikke bare et ja-menneske lenger, kan nå si nei uten å få dårlig samvittinghet og være redd at noen kan bli sint på meg, ikke like meg.

Egentlig rart hvordan jeg har vært, men er redd for å gå ut i arbeid, redd for å møte verden, redd for å møte veggen på nytt. Må prøve å gjøre noe med dette.

Den eneste måten å gjøre det på er vel å tørre å prøve, kaste seg ut i det, så vil kanskje redselen bli mindre etter en stund. Men tøft, JA.

Takk for at du tok deg tid til å svare forresten, det var hyggelig ;).

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...