Gå til innhold

Hva ber man om....

Anbefalte innlegg

Gjest Henneslita
Skrevet

.... å få sjekket når man er på en gynekologisk undersøkelse? Jeg sjekka meg i dag, men legen spurte hva jeg ville ha sjekka, så jeg sa bare at jeg bare ville ha en vanlig sjekk. Klamydia sjekker vi da, sa han. Men... burde jeg kanskje ha bedt om andre ting?

Skrevet

Det er vel ganske vanlig å ta celleprøve.

Spørs hvor gammel man er, da..

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161790936' post='3357549]

Hva er grensen da?

Skrevet

Hva er grensen da?

Jeg fikk en hyggelig påminnelse om å ta celleprøve i posten det året jeg fylte 25. Regner med at jeg ikke er den eneste.

:-)

4barns mor-77
Skrevet

Jeg fikk en hyggelig påminnelse om å ta celleprøve i posten det året jeg fylte 25. Regner med at jeg ikke er den eneste.

:-)

Du er ikke den eneste;) Du kan nok også regne med å få en ny hyggelig påminnelse i posten om de synes det tar for lang tid før du tar neste... Det fikk jeg!

Skrevet

Tok han bare en clamydiaprøve og gjorde ingenting mer?

Det er vel vanlig at legen kjenner litt etter med hendene og trykker litt på utsiden samtidig? Og så tar en celleprøve?

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161790936' post='3357549]

Å? Jeg har da automatisk blitt tatt celleprøve av siden tenårene ... (Alltid med negativt resultat, altså.)

Skrevet

Hva er grensen da?

25 år :)

Man kan så klart ta før og

Skrevet

Å? Jeg har da automatisk blitt tatt celleprøve av siden tenårene ... (Alltid med negativt resultat, altså.)

Jeg vet ikke hvordan det var før, men nå tar man når man har fylt 25. Man kan så klart ta før hvis man vil det :)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161793197' post='3357611]

Jeg vet ikke hvordan det var før, men nå tar man når man har fylt 25. Man kan så klart ta før hvis man vil det :)

Ja, ja. Ting endres - og noen eldes. ;)

Det var altså standard i forbindelse med fornyelse av p-pilleresept for noen år siden - men nå trenger man jo ikke GU for å få p-piller heller.

Og endringene er helt sikkert greie. :o)

Skrevet

Ja, ja. Ting endres - og noen eldes. ;)

Det var altså standard i forbindelse med fornyelse av p-pilleresept for noen år siden - men nå trenger man jo ikke GU for å få p-piller heller.

Og endringene er helt sikkert greie. :o)

Ja og sånn går nå dagan ;)

Minner meg egentlig på at jeg burde ha tatt en tlf til legen. Fikk et fint brev i posten for noen mnd siden jeg og..

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161793917' post='3357629]

Ja og sånn går nå dagan ;)

Minner meg egentlig på at jeg burde ha tatt en tlf til legen. Fikk et fint brev i posten for noen mnd siden jeg og..

HAHA! Jeg skulle til å avslutte mitt forrige svar med akkurat de ordene du starter ditt svar til meg med, men så sletta jeg det før jeg sendte.

Jeg tror jeg ler meg i hjel!

Skrevet

HAHA! Jeg skulle til å avslutte mitt forrige svar med akkurat de ordene du starter ditt svar til meg med, men så sletta jeg det før jeg sendte.

Jeg tror jeg ler meg i hjel!

Ha ha ha ha..

*High Five*

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161794655' post='3357642]

Ha ha ha ha..

*High Five*

*High five tilbake!* :o)

Gjest Henneslita
Skrevet

Tok han bare en clamydiaprøve og gjorde ingenting mer?

Det er vel vanlig at legen kjenner litt etter med hendene og trykker litt på utsiden samtidig? Og så tar en celleprøve?

Jo, han kjente på livmor og eggstokk, men ingen celleprøve.Men han snakket innkalelse om en prøve på livmorhalskreft om noen år... Kankje celleprøve heller ikke er nødvendig før enn om noen år?

Skrevet

Jo, han kjente på livmor og eggstokk, men ingen celleprøve.Men han snakket innkalelse om en prøve på livmorhalskreft om noen år... Kankje celleprøve heller ikke er nødvendig før enn om noen år?

Ikke hvis du er under 25 år i alle fall. Det har jeg lært av tråden lengre nede. :o)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161793134' post='3357608]

25 år :)

Man kan så klart ta før og

Godt å vite.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161799807' post='3357735]

På dol får man svar på alt ;)

Ja, det skal være sikkert å visst! Lurer på hva de gjør de som ikke "doler"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...