Gå til innhold

Ukjent nr fra utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som begynner på +349 og har åtte sifre til.

Noen som har peiling på hvilket land det kan være fra?Og hvordan jeg evt kan spore nummmeret?

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg også har blitt oppringt fra et sånt nr flere ganger.

Jeg aner ikke, det ser så skummelt ut så jeg har ikke turt å ta den.

Skrevet

Jeg også har blitt oppringt fra et sånt nr flere ganger.

Jeg aner ikke, det ser så skummelt ut så jeg har ikke turt å ta den.

Jeg har noen ganger fått tlf fra et utenlandsnr. Det er et bånd med noen som sier jeg har vunnet en reise til Karibien, og bla bla bla.. Jeg legger alltid røret på.

Skrevet

Det stod en artikkel om plagsomme oppringinger fra Spania i avisen vår i dag. Det er callsentre i Spania med systemer som ringer opp flere tlfnummer samtidig, og så koples operatør mot den som tar tlf først. Det er regler for hvor mange prosent "døde" oppringinger de har lov til å ha, men telesystemene i Spaia fungerte tydeligvis ikke helt etter boka.

Skrevet

Landskode 34 er jo Spania. Prøv å logg på gule sider, der finner du lenker til internasjonale kataloger.

Gjest Elextra
Skrevet

Du kan ringe utenlandsopplysningen og be dem finne det ut.

Som de andre sier er det fra Spania, antakelig fra Barcelona-distriktet.

Skrevet

Det stod en artikkel om plagsomme oppringinger fra Spania i avisen vår i dag. Det er callsentre i Spania med systemer som ringer opp flere tlfnummer samtidig, og så koples operatør mot den som tar tlf først. Det er regler for hvor mange prosent "døde" oppringinger de har lov til å ha, men telesystemene i Spaia fungerte tydeligvis ikke helt etter boka.

Takk for svar!

Da er det vel et sånn call senter..Aldri fått sånne telefoner før,men ei gang må vel være den første!

Skrevet

Takk for svar!

Da er det vel et sånn call senter..Aldri fått sånne telefoner før,men ei gang må vel være den første!

Du kan jo ha noen venner som er på ferie i Spania kanskje?

Skrevet

Takk for svar!

Hvis du får to pip på telefonen og bare taushet når du løfter av røret, er det callsenter med automatisk oppringing. Vi var veldig plaget av det for en tid tilbake, trodde jeg skulle bli helt sprø :-(

Skrevet

Du kan jo ha noen venner som er på ferie i Spania kanskje?

Ja,men har nok ikke det.De fleste bruker mobilen sin uansett..

Hadde tenkt å ringe tilbake,men hva om man blir belastet for en eller annen sum på tlf regning? Vet jo aldri!

Skrevet

Ja,men har nok ikke det.De fleste bruker mobilen sin uansett..

Hadde tenkt å ringe tilbake,men hva om man blir belastet for en eller annen sum på tlf regning? Vet jo aldri!

Om det er viktig så ringer de nok tilbake. Sjekker du på gule sider om det fins spanske kataloger på nett? Kanskje du kansøke opp nummeret.

Skrevet

Om det er viktig så ringer de nok tilbake. Sjekker du på gule sider om det fins spanske kataloger på nett? Kanskje du kansøke opp nummeret.

Ja,jeg sjekket opp nummeret på spansk telefonkatalog.Kom ingen vei der.

Som du sier,er det viktig så ringer de nok opp igjen!

Men egentlig litt rart at de ikke bare ringer med skjult nr..vil tro at det er større sjans for at folk tar tlf da,enn ved et langt ukjent nr!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...