Gå til innhold

Inngrodd tånegl.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velger å legge det her fordi jeg tror jeg kan få flere svar da :) Håper det ikke kommer noen sure miner fordet.

Samboeren min bor jo nå i militæret. I 1 år har han hatt en vondt tånegl (på stortåen), som om den er grodd inn i huden på en måte. Den er nå blitt betent. Den er rød og han har ikke hatt følelse i tåen på 2 mnd. Han skal heldigvis til legen i morgen.

Men er det noen der ute som vet hva dette kan innebære? må han kanskje operere? Sykepleieren ringte vakthavende lege som sa at han måtte komme umiddelbart i morgen tidlig, da dette kunne gå over til betennelse i selve beinet/sjelettet eller noe sånn... skummelt...

Skrevet

Det kan innebære det lege sa og det er ikke noe greit for det er vanskelig hvis ikke umulig å bli kvitt.

Gutter altså, må de alltid vente til siste liten.

Skrevet

Det kan innebære det lege sa og det er ikke noe greit for det er vanskelig hvis ikke umulig å bli kvitt.

Gutter altså, må de alltid vente til siste liten.

Ja, jeg sier det samme. Og han er også innstillt på å marsjere i mange timer i morgen(?). Det ser ikke lovende ut...

Skrevet

Ja, jeg sier det samme. Og han er også innstillt på å marsjere i mange timer i morgen(?). Det ser ikke lovende ut...

Det kan du regne med at legen bestemmer om han får lov til eller ikke :o)

Gjest Vidigal
Skrevet

Datteren min ble operert for inngrodd tånegl. Men den var så utrolig betent at hun også hadde fått gule stafilikokker. Noe de ikke oppdaget før 6 mnd etter operasjonen.

Vi dro på legevakten pga oppkast og vondt i hodet over noen dager. Legen påsto at det bare var kink i nakken og ville sende oss hjem.

Jeg krevde urinprøve og crp først.

Da hadde hun blod i urinen og crp var på 230 (vanlig under 10) Hun ble lagt inn på barneavd tvert. Samme dag falt hun i koma og sov i tre døgn.

Etter den tredje ortopeden som kikket på tåa fant de ut at de skulle operere en gang til. Og fjerne litt av hjørnet på tåa og halve negelen.

Under operasjonen fikk vi beskjed om gule stafilikokker hadde fulgt blodbanen opp til hodet hennes.

Hun lå på sykehuset i fem uker for å bli frisk. Grusom opplevelse.

Skrevet

Det tror jeg gutten din bare kan glemme....

Hadde inngrodd tånegl _ en_ gang og det var fantastisk smertefullt, når fotterapauten skulle fikse den. Jeg skrek høyere enn jeg gjorde når jeg fødte...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg var plaget av det der en gang på ungdomsskolen. Det kom igjen og igjen og igjen, og ble mer og mer betent.

Til slutt måtte jeg operere bort 1/3 av neglen på den ene siden.

Hehe, jeg husker bedøvelsen som et helvete ut av en annen verden. Nåla ble stukket inn i beinet i tåa mi. Det var helt jævlig. Jeg husker fortsatt lyden av nåla som gikk igjennom.

Skrevet

Det tror jeg gutten din bare kan glemme....

Hadde inngrodd tånegl _ en_ gang og det var fantastisk smertefullt, når fotterapauten skulle fikse den. Jeg skrek høyere enn jeg gjorde når jeg fødte...

Hehe, ja han nevnte noe om at en i leiren sa det var helt for jævlig :) og jeg tviler ikke på at han blir nødt å fjerne den, for nå har han ikke følelse i huden, men det verker inni liksom... den dusten!

Skrevet

Hehe, ja han nevnte noe om at en i leiren sa det var helt for jævlig :) og jeg tviler ikke på at han blir nødt å fjerne den, for nå har han ikke følelse i huden, men det verker inni liksom... den dusten!

Den dusten du får hjem i morgen er en mild dust, som aldri lar det gå så langt igjen!

Jeg mente det jeg skrev. Det er hysterisk vondt! Men tåa mi var ikke følelsesløs da! Kanskje det hjelper han.

Skriv og fortell!

Skrevet

Hvis tåa er så betent at han ikke har følelse der, så virker heller ikke lokalbedøvelsen.

LYKKE TIL

Skrevet

Sånne stortær har jeg hatt.

Mine var gjenstridige og krevde tilsammen 6 operasjoner for å bli bra. Men det er sjelden det er så ille da :o)

Det som gjøres er at deler av neglen fjernes, og at man skraper bort litt av negleroten slik at neglen ikke vokser tilbake. Det betente vevet blir også skåret bort. Så får han et sting eller to, og hjem for å knaske paralgin forte mens de verste smertene slipper taket.

Som en annen sa her; er det veldig betent så virker ikke bedøvelsen skikkelig. Det kan være ganske kjipt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...