Gå til innhold

aldersforskjell...30 og 21

Anbefalte innlegg

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Er mann på 30 og kvinne på 21 for stor aldersforskjell?

Skrevet

Kommer helt an på modenhet osv.. men synes ikke det burde være noe problem..

Alder flater på en måte ut etterhvert, finnes mange lykkelige par med en aldersforskjell som dette og mye mer, men som sagt det kommer selvfølgelig mest an på de to som er involvert:)

Skrevet

For stort er det jo ikke, per se. Men jeg ville ikke satset mye penger på det, nei. Det er ganske stor forskjell på livserfaring og perspektiv hos de fleste i de alderne. Den ene er jo tross alt nesten én og en halv gang så gammel som den andre.

"..........................................."

Skrevet

Mine foreldre var på den alder da de giftet seg. Kvinnen har stor sjanse til å bli enke i forholdsvis ung alder.

Skrevet

Som oss det

Bah - du kan ikke juge av deg 23 år :-)

"........................................."

Skrevet

Det kommer helt an på dere, og ingen andre.

Mange forhold ryker etter en tid - som regel helt uavhengig av aldersforskjellen.

Skulle deres forhold vare så vil 9 år ikke virke som noen spesielt stor aldersforskjell etterhvert.

Skrevet

Tenk litt over alderdommen også. Joda, det er langt fram i tid. Men jeg snakket med ei dame i sommer hvor aldersforskjellen var stor. Det var først nå ho merket det da han ble gammel og ikke orket helt mere, og ho fortsatt var ung og ville oppleve mye mer med reising osv.

Gjest uoppdragen
Skrevet

*Bah

Hva er det nå du har lagt deg til for en frase?

Barskere kar skal man lete lenge etter:-)

Skrevet

Tenk litt over alderdommen også. Joda, det er langt fram i tid. Men jeg snakket med ei dame i sommer hvor aldersforskjellen var stor. Det var først nå ho merket det da han ble gammel og ikke orket helt mere, og ho fortsatt var ung og ville oppleve mye mer med reising osv.

Går jo ikke an å dreie livet rundt noe som -kanskje- kan skje om 50 år!

Skrevet

Saken her er vel at den yngste er såpass ung. Hadde de vært 50 og 41 hadde ingen leet på et øyenbryn.

Men man kan vel lure litt på hva en (forhåpentligvis) voksen mann på 30 vil med ei ungjente på 21 som knapt er ferdig med tenårene?

Skrevet

Den bekymringen får man jo heller ta hvis man først er så heldig å tilhøre den gruppen som klarer å forbli sammen så lenge, synes jeg.

Alt kan skje. Jeg kjenner et par med omtrent samme aldersforskjell, hvor hun (som er yngst) er blitt kronisk syk. Dermed er den eldre ektemannen den spreke av de to.

Skrevet

Tja.. jeg ble sammen med en gutt da jeg var 18 og han var 28.... Det var spennende så lenge det varte (for min del) men det hadde vært bedre om vi hadde truffet hverandre senere tror jeg.. for jeg var ikke moden nok. Etter 3 år tok trangen for frihet over :) Så ble det noen år med endesløs festing før jeg endelig slo meg til ro igjen.. Og da var det på tide:)

Skrevet

Ikke for min del. Men det spørs jo helt på de involverte.

Skrevet

joooooooooooooda :-)

Skrevet

Den bekymringen får man jo heller ta hvis man først er så heldig å tilhøre den gruppen som klarer å forbli sammen så lenge, synes jeg.

Alt kan skje. Jeg kjenner et par med omtrent samme aldersforskjell, hvor hun (som er yngst) er blitt kronisk syk. Dermed er den eldre ektemannen den spreke av de to.

Finnes jo alltid unntak:-)

Ville bare si at når man først vurderer om aldersforskjellen er for stor, så må man også ta med dette i betraktningen.

Skrevet

Saken her er vel at den yngste er såpass ung. Hadde de vært 50 og 41 hadde ingen leet på et øyenbryn.

Men man kan vel lure litt på hva en (forhåpentligvis) voksen mann på 30 vil med ei ungjente på 21 som knapt er ferdig med tenårene?

Vel, jeg ble sammen med elsklingen min når jeg var 17, han var 33.

7 år senere, så er vi enda sammen :-)

Foreldrene mine forguder mannen min! :-)

Skrevet

Synes ikke aldersforskjellen er så stor i seg selv. Men tatt i betraktning alderen dere er i akkurat nå, så kan det ofte være stor forskjell i modenhet og erfaring mellom en på 20 og en på 30.

Når dere begge blir noen år eldre, vil jo aldersforskjellen jevne seg mere ut.

Men det er jo veldig individuelt hvordan man er som personer, så det trenger ikke nødvendigvis ha noen betydning.

Gjest Mener nå jeg
Skrevet

Vel, jeg ble sammen med elsklingen min når jeg var 17, han var 33.

7 år senere, så er vi enda sammen :-)

Foreldrene mine forguder mannen min! :-)

21 og 30 kan jeg forstå. Men 17 og 33? Det er jo bare... ehh.. ekkelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...