Gå til innhold

avrevet lårmuskel?

sisik

Anbefalte innlegg

Kan dere hjelpe?

Har legeskrekk, pluss angst for å stille dumme spørsmål til legen, oppta hans tid osv.

For 5-6 uker siden, etter utearbeid relativt stille stående, for tynnkledt i minus 5 grader, slår en planke ganske kraftig mot høyre overside av høyre kne.

Etter å ha kommet inn i huset, i varmen, setter meg veldig skjevt ned, kjenner da at en muskel festet ca på høyre overside av kneet løsner og glir opp mellom de andre lårmusklene og stopper sånn omtrent midt på låret.

Har problemer nå med å komme opp og ned av en dyp stol, er redd for å sykle, halter når jeg går, vondt å gå skikkelig.

Er takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Sverre Mæhlum, Lege

Hei. Fælt så uheldig du var. Og dessuten -- leger biter ikke, og jeg tror du bør oppsøke en. Så vidt jeg skjønner har du skadet utsiden av høyre lår. Her går det en stor muskel, og den kan selvsagt rives over, men jeg har veldig vondt for å tro at et slag av en planke -- selv om det var hardt -- forårsaket det. Trolig har du bare en blødning i vevet. Det er noe som går over etter noen uker, men jeg råder deg BESTEMT til å oppsøke en lege. Skulle muskelen mot formodning være røket tvers av, kan den syes, men det bør gjøres raskt! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...